Hvad lyder bedst? (Citat til tatovering)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2013

Ciss

LinLin skriver:

Ja lidt kronglet

Hmmm forstår ikke lige koblingen mellem flertal og datid. Days er jo også flertal... Vil du lige forklare nærmere?

jeg tænker: hvis man skriver knew, betyder det at man har set at med årene bliver det bedre...
Hvis man skriver know, har man en forventning om at det bliver bedre, men man ved det faktisk ikke.

Er det det samme som du tænker? ( og som jeg så bare ikke har fattet )

Jeg er vist ikke så god til at få sat mine tanker på "papiret" i forståelig form.

Jeg tænker, at lærdommen kommer af noget, som er sket, og siden der er snak om lærdom af flere år, så må det strække sig bagover i tiden, og dermed tænker jeg, at de dage, der er snak om, også ligger i fortiden, og at det man ikke forstod dengang kan man forstå bagefter, når man får tidsperspektivet.

Nu skal det lige tilføjes, at digtanalyse mm aldrig var min stærke side i skolen.

Et rigtig fint citat, forresten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

LinLin

Ciss skriver:

Jeg er vist ikke så god til at få sat mine tanker på "papiret" i forståelig form.

Jeg tænker, at lærdommen kommer af noget, som er sket, og siden der er snak om lærdom af flere år, så må det strække sig bagover i tiden, og dermed tænker jeg, at de dage, der er snak om, også ligger i fortiden, og at det man ikke forstod dengang kan man forstå bagefter, når man får tidsperspektivet.

Nu skal det lige tilføjes, at digtanalyse mm aldrig var min stærke side i skolen.

Et rigtig fint citat, forresten.

Nu forstår jeg hvad du skriver! Og er enig

Anmeld

22. juli 2013

kesuh

Jeg vil sige knew...  Da know lyder som noget vrøvl 

Anmeld

22. juli 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
LinLin skriver:

Jeg skal have lavet tatovering (d. 9. Aug!): stjerner (som på mit profilbillede) ned ad ryggen og så vil jeg have skrevet citatet i afstemingen enten på ryggen også eller på armen...

MEN citatet findes i to versioner og jeg aner ikke hvilket der er det rigtige!!

Hvad lyder bedst? Eller måske mere: hvordan fortolker du de to versioner?

Det er et citat fra "Experience" af Emerson. 

"Nature will not spare us the smallest leaf of laurel. All writing comes by the grace of God, and all doing and having. I would gladly be moral, and keep due metes and bounds, which I dearly love, and allow the most to the will of man, but I have set my heart on honesty in this chapter, and I can see nothing at last, in success or failure, than more or less of vital force supplied from the Eternal. The results of life are uncalculated and uncalculable.  The years teach much which the days never  know. The persons who compose our company, converse, and come and go, and design and execute many things, and somewhat comes of it all, but an unlooked for result"

Kan blandt andet læses online her:  http://user.xmission.com/~seldom74/emerson/experien.html

Anmeld

23. juli 2013

LinLin

Demosan skriver:

Det er et citat fra "Experience" af Emerson. 

"Nature will not spare us the smallest leaf of laurel. All writing comes by the grace of God, and all doing and having. I would gladly be moral, and keep due metes and bounds, which I dearly love, and allow the most to the will of man, but I have set my heart on honesty in this chapter, and I can see nothing at last, in success or failure, than more or less of vital force supplied from the Eternal. The results of life are uncalculated and uncalculable.  The years teach much which the days never  know. The persons who compose our company, converse, and come and go, and design and execute many things, and somewhat comes of it all, but an unlooked for result"

Kan blandt andet læses online her:  http://user.xmission.com/~seldom74/emerson/experien.html

Ej tak! vidste godt det var af Emerson, men har kun kunnet finde citat-sider...

Anmeld

23. juli 2013

LinLin

kesuh skriver:

Synes ikke det lyder som vrøvl bare som noget i fremtiden / en tro på at det bliver bedre med tiden...

Anmeld

23. juli 2013

LinLin

kesuh skriver:

Og know er åbenbart det oprindelige (vrøvl)

Anmeld

23. juli 2013

kesuh

Og know er åbenbart det oprindelige (vrøvl)

Heheh ja, men der får vi jo hele sammenhængen, hvor citatet stammer fra så giver det mere mening

Ellers ville jeg stadig mene det er knew end know Fordi selve citat lyder som datid og ikke nutid. Ihvertfald for mig når jeg læser  selve citatet uden den lange tekst 

Men nu hvor du har hele teksten, så synes jeg du skal tage know, da det jo er det oprindelige og rigtige citat  Hvis teksten holder heheh

Men for at være helt ærlig.. Så synes jeg faktisk du skal opsøge et par engelske kloge hoveder og spørge dem, fordi det vil være ret så nederen, at få en tatovering der er ukorrekt

Lidt ala der står "kylling" på kinesisk, hvor der skulle have stået "sej tøs" hvis du ved hvad jeg mener

EDIT: Jeg har siddet og søgt lidt.. Folk er ret så uenige om det er know eller knew... Så opsøg de engelske kloge hoveder og spørg dem !

Anmeld

23. juli 2013

kesuh

Challenge accepted! Jeg tror jeg vil tage citatet med ned på mit studie her når jeg starter igen den 19 august og spørge min engelske underviser, som er englænder 

Jeg ved godt du ikke kan vente så længe måske, men nu vil jeg have det opklaret 

http://www.verybestquotes.com/quote-of-the-day-the-years-teach-much/the-years-teach-much-which-the-days-never-knew-ralph-waldo-emerson-quotes/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.