Gravid på pædagoguddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg nåede lige at tage 3. Praktikperiode (det hed 2. Lønnet dengang) altså 6. semester med, inden jeg gik på barsel (fødte 1 mdr efter praktikken sluttede, m en kun 2 uger efter sidste vikartime samme sted )

Synes det var fedt, fordi sidste semester næsten kun er opgaver = ingen mødepligt! Så jeg valgte at skrive alene til bachelor da jeg så 100% selv kunne bestemme over min tid!

Det lyder jo ret perfekt! Det kan jo sagtens blive aktuelt for mig hvis det tager lidt tid at blive gravid, så jeg tager dine råd til mig og takker for at du ville dele din erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

esioul

Rosengreen skriver:

Jep! 

Det troede jeg ikke. Men fedt

Tak for svar

Anmeld

22. juli 2013

Anonym trådstarter

Rosengreen skriver:

Jeg fik det til at passe med, at jeg gik fra efter 3. semester, og nåede dermed at færdiggøre min 1. lønnede. Det passede virkelig godt.

Jeg havde termin 18. august og gik dermed på barsel den 18. juli -Med 13 dage tilbage af praktikken. Hvilket gjorde at jeg havde ret til barselsdagpenge. Det har jeg så fået i et år, og har nu mine 12 barselsklip til gode. Dem bruger jeg nu og et år frem, så jeg får dobbelt SU i et år 

Derudover kommer jeg tilbage og har et år på skole, hvilket jeg synes er en fordel nu hvor den lille lige er startet i vuggestuen. Jeg synes tidspunktet har været helt perfekt!

Så kan jeg godt se det ikke ville gøre så meget hvis det kom til at falde sammen med slutningen af min 3. praktik!

Tusind tak for at du ville dele din erfaring

Anmeld

22. juli 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg skal i gang med 2. praktik (1. lønnede) her til august, og hvis jeg bliver gravid med det samme (vi regner med at begynde om en måned eller to) skulle jeg så føde i sommerferien næste år - og så håber jeg at jeg kan gennemføre og ikke får bækkenløsning som dig Men ja, det kan man jo aldrig vide, og det skal jo nok gå alligevel.

Det er bare rigtig rart at høre andres erfaringer, så tusind tak, og tillykke med graviditeten

Det var også den jeg skulle igang med - men sådan skulle det ikke være. tusind tak - og held og lykke til dig!

Anmeld

22. juli 2013

CH2012

Rosengreen skriver:

Jep! 

Kan man få barselsdagpenge og dobbelt SU klip samtidig?
Eller? Jeg forstår ikk helt... 

Anmeld

23. juli 2013

Rosengreen

CH2012 skriver:

Kan man få barselsdagpenge og dobbelt SU klip samtidig?
Eller? Jeg forstår ikk helt... 

Jeg fik barselsdagpenge fra 18. juli 2012- 18. juli 2013 I den periode har jeg ikke brugt nolge af de 12 barselsklip. 

I juli valgte jeg at bruge ét barselsklip, da jeg jo kun fik barselsdagpenge i en halv måned.

Fra august får jeg igen SU da jeg starter på skole igen. Derudover har jeg valgt at bruge et barselsklip hver måned (det man kalder mix-klip) Således at jeg får "dobbelt" i 11 måneder

Dine barselsklip må du bruge som du vil, dog max få to gange SU udbetalt om måneden.

Hvis jeg havde haft lyst, kunne jeg godt have fået mine klip udbetalt samtidig med barselsdagpenge. Så den højeste indkomst jeg ville kunne have fået ville være: Barselsdagpenge + dobbeltklip

Hjalp det?  Ellers må du gerne spørge igen 

Anmeld

23. juli 2013

CH2012

Rosengreen skriver:

Jeg fik barselsdagpenge fra 18. juli 2012- 18. juli 2013 I den periode har jeg ikke brugt nolge af de 12 barselsklip. 

I juli valgte jeg at bruge ét barselsklip, da jeg jo kun fik barselsdagpenge i en halv måned.

Fra august får jeg igen SU da jeg starter på skole igen. Derudover har jeg valgt at bruge et barselsklip hver måned (det man kalder mix-klip) Således at jeg får "dobbelt" i 11 måneder

Dine barselsklip må du bruge som du vil, dog max få to gange SU udbetalt om måneden.

Hvis jeg havde haft lyst, kunne jeg godt have fået mine klip udbetalt samtidig med barselsdagpenge. Så den højeste indkomst jeg ville kunne have fået ville være: Barselsdagpenge + dobbeltklip

Hjalp det?  Ellers må du gerne spørge igen 

Jo tak
Dog er jeg lige blevet færdig med pædagoguddannelsen, så det er faktisk ikk helt relevant for mig (men tak fordi du tog dig tid til at forklare det ), men har da lidt tænkt på, hvis nu jeg ikk får job sådan inden for en overskuelig periode, skulle man så gå igang med at læse igen - og hvordan så med økonomi og baby, osv.?

Men må tage det til den tid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.