Gravid på pædagoguddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.076 visninger
16 svar
4 synes godt om
22. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej de damer, jeg er lige anonym da pb er hemmeligt og jeg kender nogle privat herindefra

Nu er kæresten og jeg blevet enige om at vi vil lave en baby, og jeg glæder mig så meget til det, da det har været en drøm længe. Jeg er 26 og min kæreste er 30 - han er færdiguddannet med fast job.

Jeg har tidligere brugt nogle år på universitetet, men det viste sig at det ikke var mig og nu er jeg så i gang med pædagoguddannelsen hvor jeg lige har færdiggjort mit første år. Mit spørgsmål er nu:

Er det overhovedet smart at gå i gang nu, i forhold til studiet? Er der nogen der har erfaringer med at blive gravid på pæd.uddannelsen og hvornår det ville være smartest at lave baby/gå på barsel?

Jeg ved godt at vi ikke kan planlægge hvornår jeg bliver gravid, men jeg vil gerne høre jeres tanker om hvornår det, i jeres øjne, ville passe bedst ind.

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

Dot D

Nu har jeg ikke selv været gravid, her mens jeg læser, men to fra min klasse har været/er gravide.

De har begge "fået det til at passe" med, at de gik fra inden praktikophldet. Den første gik fra slut 2. semester - inden første halvårs praktik, og den anden er lige gået fra her slut 5. semester inden vores sidste halvårs praktik

Det ser ud til at fungere fint for hende den første, kan jo ikke helt svare for nummer to endnu

Anmeld

22. juli 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Hej de damer, jeg er lige anonym da pb er hemmeligt og jeg kender nogle privat herindefra

Nu er kæresten og jeg blevet enige om at vi vil lave en baby, og jeg glæder mig så meget til det, da det har været en drøm længe. Jeg er 26 og min kæreste er 30 - han er færdiguddannet med fast job.

Jeg har tidligere brugt nogle år på universitetet, men det viste sig at det ikke var mig og nu er jeg så i gang med pædagoguddannelsen hvor jeg lige har færdiggjort mit første år. Mit spørgsmål er nu:

Er det overhovedet smart at gå i gang nu, i forhold til studiet? Er der nogen der har erfaringer med at blive gravid på pæd.uddannelsen og hvornår det ville være smartest at lave baby/gå på barsel?

Jeg ved godt at vi ikke kan planlægge hvornår jeg bliver gravid, men jeg vil gerne høre jeres tanker om hvornår det, i jeres øjne, ville passe bedst ind.

Tak

Jeg er lige hoppet fra på pædagoguddannelsen
Jeg fik det til at passe med efter 2.praktikperiode, men har nu bækkenløsning, så er stoppet nu - sygemeldt til fødslen og så et års barsel og så går jeg igang med 2.praktikperiode
Så det kan sagtens komme til, at passe for mig

Anmeld

22. juli 2013

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Jeg er lige hoppet fra på pædagoguddannelsen
Jeg fik det til at passe med efter 2.praktikperiode, men har nu bækkenløsning, så er stoppet nu - sygemeldt til fødslen og så et års barsel og så går jeg igang med 2.praktikperiode
Så det kan sagtens komme til, at passe for mig

Jeg skal i gang med 2. praktik (1. lønnede) her til august, og hvis jeg bliver gravid med det samme (vi regner med at begynde om en måned eller to) skulle jeg så føde i sommerferien næste år - og så håber jeg at jeg kan gennemføre og ikke får bækkenløsning som dig Men ja, det kan man jo aldrig vide, og det skal jo nok gå alligevel.

Det er bare rigtig rart at høre andres erfaringer, så tusind tak, og tillykke med graviditeten

Anmeld

22. juli 2013

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Nu har jeg ikke selv været gravid, her mens jeg læser, men to fra min klasse har været/er gravide.

De har begge "fået det til at passe" med, at de gik fra inden praktikophldet. Den første gik fra slut 2. semester - inden første halvårs praktik, og den anden er lige gået fra her slut 5. semester inden vores sidste halvårs praktik

Det ser ud til at fungere fint for hende den første, kan jo ikke helt svare for nummer to endnu

Hvis jeg bliver gravid med det samme vi starter, vil jeg føde lige efter 4. semester, så det bliver jo så et halvt år inden sidste praktik. Jeg håber lidt at jeg bliver gravid så jeg kan gå fra inden sidste praktikperiode, da jeg gerne vil have den i frisk erindring når jeg kommer til sidste semester.

Dejligt at høre om erfaringer Det er jo godt nok lidt sent for mig at gå fra inden min 2. praktikperiode, da den starter her til august

Anmeld

22. juli 2013

LinLin

Jeg nåede lige at tage 3. Praktikperiode (det hed 2. Lønnet dengang) altså 6. semester med, inden jeg gik på barsel (fødte 1 mdr efter praktikken sluttede, m en kun 2 uger efter sidste vikartime samme sted )

Synes det var fedt, fordi sidste semester næsten kun er opgaver = ingen mødepligt! Så jeg valgte at skrive alene til bachelor da jeg så 100% selv kunne bestemme over min tid!

Anmeld

22. juli 2013

esioul

Anonym skriver:

Tak

Følger lige med :O)

Anmeld

22. juli 2013

Rosengreen

Jeg fik det til at passe med, at jeg gik fra efter 3. semester, og nåede dermed at færdiggøre min 1. lønnede. Det passede virkelig godt.

Jeg havde termin 18. august og gik dermed på barsel den 18. juli -Med 13 dage tilbage af praktikken. Hvilket gjorde at jeg havde ret til barselsdagpenge. Det har jeg så fået i et år, og har nu mine 12 barselsklip til gode. Dem bruger jeg nu og et år frem, så jeg får dobbelt SU i et år 

Derudover kommer jeg tilbage og har et år på skole, hvilket jeg synes er en fordel nu hvor den lille lige er startet i vuggestuen. Jeg synes tidspunktet har været helt perfekt!

Anmeld

22. juli 2013

esioul

Rosengreen skriver:

Jeg fik det til at passe med, at jeg gik fra efter 3. semester, og nåede dermed at færdiggøre min 1. lønnede. Det passede virkelig godt.

Jeg havde termin 18. august og gik dermed på barsel den 18. juli -Med 13 dage tilbage af praktikken. Hvilket gjorde at jeg havde ret til barselsdagpenge. Det har jeg så fået i et år, og har nu mine 12 barselsklip til gode. Dem bruger jeg nu og et år frem, så jeg får dobbelt SU i et år 

Derudover kommer jeg tilbage og har et år på skole, hvilket jeg synes er en fordel nu hvor den lille lige er startet i vuggestuen. Jeg synes tidspunktet har været helt perfekt!

Får man både et år med barselsdagpenge og så derudover de 12 klip? - hvis man går fra i en lønnet praktik periode?

Anmeld

22. juli 2013

Rosengreen

esioul skriver:

Får man både et år med barselsdagpenge og så derudover de 12 klip? - hvis man går fra i en lønnet praktik periode?

Jep! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.