Mom skriver:
Nu fik jeg lyst til at oprette en lille debat, om mænd :-)
Jeg syntes jeg læser gang på gang, at vi kvinder tror, tænker og tilllægger dem nogle følelser, behov og tankegange alene for de er mænd!
Så er mænd virkelig så nemme at putte i kasser?
Jeg mener, at de fleste mænd " er næsten konstant liderlige", de "har ikke så store empatiske evner som kvinder", de "sætter tit deres arbejde før familien" osv.....
Men det er slet ikke sådan jeg oplever mænd, eller min mand...
Så hvordan er jeres stereotype tanker om mænd, og hvordan forholder virkeligheden sig?
:-)
Mænd er jo forskellige. Og det har da ligesom med os kvinder også noget med alderen at gøre.
Men det ER jo bevist at vi har forskellige måder at gøre tingene på, som er ret stereotype. Men det går jo helt tilbage til sten alderen hvor mænd er bygget (fra naturens side) til at jage, sprede deres sæd til alle og sikre deres afkom (mener nogen forskere), mens kvinder er bygget til at føde børn og ordne hjemmet, plukke bær osv.
Det er også bevist på nyere forskning at kvinder har et rader-gen, som går ud på at hvis de f.eks. kommer til et bal hvor de ikke kender folk, så har de i løbet af få sek (uden at vide det selv) scannet folk til dette bal. Hvem er sur? hvem virker selvglad? hvem prøver score hvem? osv.
I dag tror jeg man betegner en ung rask mand, til at have en god "lyst til sex", men dette falder for de fleste også med alderen - dette tror jeg bestemt er nødvendigt på den baggrund at mennesket er/skal være monogam, (største delen).
Uha dette kunne blive et langt indlæg
Vi ER forskellige og det skal vi acceptere ellers kan vi jo ikke leve sammen med et andet menneske, det handler selvfølgelig om at finde en man kan leve med/acceptere mest muligt.
Anmeld