Desperat brug for hjælp til putning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2013

LilleChelle

Maria&Lukas skriver:

Og han sover ikke nødvendigvis længere fordi han har været længere vågen. Igår var vi ude og han kom i seng senere end han plejer og vågnede 30 min tidligere end normalt.

Det kom hos os. 

- Han sov overhovedet ikke i løbet af dagen, de første 4 måneder. 

Så lærte han at sove i løbet af dagen, og sov mellem 3-5 timer om dagen fordelt på 2/3 lurer. 

Da han var omkring 6 måneder, gik han ned til kun at sove en halv til en hel time ad gangen 3 gange om dagen. 

Der gik en måneds tid så sov han gerne 2-3 timer i streg til formiddag og 2-3 timer til eftermiddag. 

Men vi tager han heller ikke op hvis kun han har sovet 1 time, så får han hjælp til at falde i søvn igen ved en hånd på ryggen (han sover på maven). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

LilleChelle skriver:

Det kom hos os. 

- Han sov overhovedet ikke i løbet af dagen, de første 4 måneder. 

Så lærte han at sove i løbet af dagen, og sov mellem 3-5 timer om dagen fordelt på 2/3 lurer. 

Da han var omkring 6 måneder, gik han ned til kun at sove en halv til en hel time ad gangen 3 gange om dagen. 

Der gik en måneds tid så sov han gerne 2-3 timer i streg til formiddag og 2-3 timer til eftermiddag. 

Men vi tager han heller ikke op hvis kun han har sovet 1 time, så får han hjælp til at falde i søvn igen ved en hånd på ryggen (han sover på maven). 

Så der er det nogenlunde kommet af sig selv? Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Når han vågner er han jo frisk og der vil det være endnu sværere at få ham til at sove videre.

Anmeld

22. juli 2013

Enirt

Maria&Lukas skriver:

Er det unormalt ? Sp siger det er meget normalt de er vågne ca 1,5-2 timer. Han er jo træt når jeg lægger ham. Lægger ham jo ikke bare fordi jeg synes.
Oftest får han 4 lure.

Det er ikke unormalt, det gør min dreng også, og flere af børnene fra min mødregruppe.

Min dreng sover fra ca. 22 til 7.30. Så han har ikke brug for så meget søvn i løbet af dagen. Så han tager også nogle korte lure på mellem en ½ til 1½ time. For mig virker det som om han lige skal ind og sove lidt oven på et par timer med oplevelser og så er han klar igen.

Min søn har været tidlig ude med tænder, og han har også været rigtig pylret omkring putning og det at skulle sove og vågner også tit fordi de er igang med at kommme frem. Kunne det måske være en årsag til at han er så pylret omkring sengetid?

Anmeld

22. juli 2013

Enirt

Maria&Lukas skriver:

Så der er det nogenlunde kommet af sig selv? Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Når han vågner er han jo frisk og der vil det være endnu sværere at få ham til at sove videre.

Jeg tror heller ikke du kan styre hans søvnbehov eller regulere det endnu. Min overbevisning er at de sover det de skal og de skal nok selv sige til og fra. Selvfølgelig skal de hjælpes en gang i mellem. Men når min søn vågner efter en timer er han helt i hopla og jeg ville skulle bruge meget langt tid hvis jeg skulle få ham til at sove igen. Så jeg tager ham og så sover han bare en lille lur igen senere på dagen. Det er kun til natten at jeg prøver mere ihærdigt at få ham til at flade i søvn selvom han synes det skal være fest.

Anmeld

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

Enirt skriver:

Det er ikke unormalt, det gør min dreng også, og flere af børnene fra min mødregruppe.

Min dreng sover fra ca. 22 til 7.30. Så han har ikke brug for så meget søvn i løbet af dagen. Så han tager også nogle korte lure på mellem en ½ til 1½ time. For mig virker det som om han lige skal ind og sove lidt oven på et par timer med oplevelser og så er han klar igen.

Min søn har været tidlig ude med tænder, og han har også været rigtig pylret omkring putning og det at skulle sove og vågner også tit fordi de er igang med at kommme frem. Kunne det måske være en årsag til at han er så pylret omkring sengetid?

Han startede med at have rigtig svært ved at sove omkring 3 måneder og da han var 5 måneder fik han to tænder. Men når de har gjort ondt har han skreget på en helt anden måde. Sp har også været her flere gange og se og prøve at hjælpe. Hun siger han bare ikke vil give slip /: men hvornår bliver det bedre, det er virkelig ikke sjovt længere.
Han græder/skriger, kan shh så han bliver rolig. Så drejer han hoved, lukker øjnene og ligner en der rigtig putter og lige når man tror han sover skriger han igen. Og sådan bliver han ved. Falder ned, ryger helt op, falder ned og helt op.

Anmeld

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

Enirt skriver:

Jeg tror heller ikke du kan styre hans søvnbehov eller regulere det endnu. Min overbevisning er at de sover det de skal og de skal nok selv sige til og fra. Selvfølgelig skal de hjælpes en gang i mellem. Men når min søn vågner efter en timer er han helt i hopla og jeg ville skulle bruge meget langt tid hvis jeg skulle få ham til at sove igen. Så jeg tager ham og så sover han bare en lille lur igen senere på dagen. Det er kun til natten at jeg prøver mere ihærdigt at få ham til at flade i søvn selvom han synes det skal være fest.

Må bare fortsætte det som jeg gør og håbe han meget snart bliver bare lidt bedre til det. For det tager godt nok meget på ens overskud at han græder så meget i løbet af dagen.

Anmeld

22. juli 2013

christina92

Maria&Lukas skriver:

Hvordan skal jeg samle hans lure? Hvis jeg prøver at strække den når han er træt bliver han endnu mere pyldret. Så er det eneste det virker er at hoppe, det er begrænset hvor meget jeg kan hoppe med 9kg baby. Så kan han komme i bad (kan jeg jo ikke flere gange om dagen) ligge på puslebordet 2 min, flyve rundt 2 min. Og der er i forvejen krudt i ham fra han vågner til han sover. Han kan ikke bare slappe a i 2 min.

Jeg ville prøve at strække det. men jeg ved godt det er svært!

Giv ham lidt mad at snaske i, sid med ham i sofaen. underhold underhold underhold. så længe som muligt, selv et kvarter er en succes i starten!

Anmeld

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

christina92 skriver:

Jeg ville prøve at strække det. men jeg ved godt det er svært!

Giv ham lidt mad at snaske i, sid med ham i sofaen. underhold underhold underhold. så længe som muligt, selv et kvarter er en succes i starten!

Puha, han kan absolut ikke sidde i sofaen kan kun underholde han med vilde lege. Der skal virkelig ske noget for at han ikke pyldre.
Men må prøve, det kan heldigvis ikke blive værre end det er nu.

Anmeld

22. juli 2013

Enirt

Maria&Lukas skriver:

Må bare fortsætte det som jeg gør og håbe han meget snart bliver bare lidt bedre til det. For det tager godt nok meget på ens overskud at han græder så meget i løbet af dagen.

Det kan jeg godt forstå, det går lige i ens moderhjerte og det er i sær hårdt når man ikke helt ved hvorfor og føler men ikke kan gøre noget for at hjælpe.

Håber også det snart vender for jer. Lyder til at i alle trænger til ro. Lige en krammer med på vejen

Anmeld

22. juli 2013

FruK

LilleChelle skriver:

Ved ikke om det er unormalt. 

Her har vi maks været oppe på 3 lurer om dagen. Normalt er det 2 lurer om dagen. 

Jeg ville arbejde på at få ham til at sove noget længere i stedet for den ene time han tager. 

Hvordan ville du gøre det?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.