Desperat brug for hjælp til putning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
29 svar
6 synes godt om
22. juli 2013

Lukas&Liam<3

Hej
Vi har de sidste 2-3 måneder haft rigtig mange problemer med at putte Lukas, og det er ligemeget hvornår på døgnet det er. Vi har prøvet ALT! Læse, synge, sætte beroligende musik på, putte med flakse, lade ham ligge lidt. Han kan slet ikke ligge stille med sine ben, og hans hænder roder rundt og smider sutten hele tiden. Han kan slet ikke falde til ro. Det er ligemeget om vi putter når vi ved det er tæt på han bliver træt, om han har vist tegn eller han er meget træt. Han er 6 måneder, og synes det er ved at være rigtig hårdt at det altid tager op til 1,5 time med skrig og gråd HVER gang han skal sove. Han skal jo falde i søvn ca 5 gange på en dag. Så det er rigtig lang tid vi bruger. Det er virkelig frustrerende!/:
HJÆLPHJÆLPHJÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

LilleChelle

Først - det er ganske normalt at de ikke KAN falde i søvn  

- Hvor mange lurer sover han om dagen? 

Men grunden til at han ikke kan falde i søvn og derved skriger og græder, er ganske enkelt fordi han oplever så mange ting, og han ikke vil give slip på dem. 

Anmeld

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

LilleChelle skriver:

Først - det er ganske normalt at de ikke KAN falde i søvn  

- Hvor mange lurer sover han om dagen? 

Men grunden til at han ikke kan falde i søvn og derved skriger og græder, er ganske enkelt fordi han oplever så mange ting, og han ikke vil give slip på dem. 

4-5 stykker af 1 lille time.
Det er bare så hårdt, ved snart ikke hvad jeg skal gøre for at gøre det "godt nok" for ham. Han er heldigvis den gladeste dreng når han så er vågen.

Anmeld

22. juli 2013

LilleChelle

Maria&Lukas skriver:

4-5 stykker af 1 lille time.
Det er bare så hårdt, ved snart ikke hvad jeg skal gøre for at gøre det "godt nok" for ham. Han er heldigvis den gladeste dreng når han så er vågen.

Hold da op - det var godt nok også mange. 

Du kan ikke rigtig gøre så meget, det er heldigvis kun en periode, for han skal ligesom lære at give slip på dagens begivenheder og finde ud af at der er en dag igen imorgen  

Anmeld

22. juli 2013

christina92

Jeg tror jeg ville prøve at samle hans lure i løbet af lidt mere. Synes ikke det lyder af ret meget at han kun sover 1 time af gangen.

Carolina var mega powernapper så ved godt at han sikkert virker træt, men se om i ikke kan trække ham. Tiger sover kun 1 lur nu, for det er ikke det værd at bruge så lang tid på at "overbevise" hende om at hun skal sove. Så der er kun middagslur! Efter vi har ændret på det er vi gået fra 2 timers putning til nat til ½ time

Anmeld

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

LilleChelle skriver:

Hold da op - det var godt nok også mange. 

Du kan ikke rigtig gøre så meget, det er heldigvis kun en periode, for han skal ligesom lære at give slip på dagens begivenheder og finde ud af at der er en dag igen imorgen  

Er det unormalt ? Sp siger det er meget normalt de er vågne ca 1,5-2 timer. Han er jo træt når jeg lægger ham. Lægger ham jo ikke bare fordi jeg synes.
Oftest får han 4 lure.

Anmeld

22. juli 2013

LilleChelle

Maria&Lukas skriver:

Er det unormalt ? Sp siger det er meget normalt de er vågne ca 1,5-2 timer. Han er jo træt når jeg lægger ham. Lægger ham jo ikke bare fordi jeg synes.
Oftest får han 4 lure.

Ved ikke om det er unormalt. 

Her har vi maks været oppe på 3 lurer om dagen. Normalt er det 2 lurer om dagen. 

Jeg ville arbejde på at få ham til at sove noget længere i stedet for den ene time han tager. 

Anmeld

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

christina92 skriver:

Jeg tror jeg ville prøve at samle hans lure i løbet af lidt mere. Synes ikke det lyder af ret meget at han kun sover 1 time af gangen.

Carolina var mega powernapper så ved godt at han sikkert virker træt, men se om i ikke kan trække ham. Tiger sover kun 1 lur nu, for det er ikke det værd at bruge så lang tid på at "overbevise" hende om at hun skal sove. Så der er kun middagslur! Efter vi har ændret på det er vi gået fra 2 timers putning til nat til ½ time

Hvordan skal jeg samle hans lure? Hvis jeg prøver at strække den når han er træt bliver han endnu mere pyldret. Så er det eneste det virker er at hoppe, det er begrænset hvor meget jeg kan hoppe med 9kg baby. Så kan han komme i bad (kan jeg jo ikke flere gange om dagen) ligge på puslebordet 2 min, flyve rundt 2 min. Og der er i forvejen krudt i ham fra han vågner til han sover. Han kan ikke bare slappe a i 2 min.

Anmeld

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

LilleChelle skriver:

Her har vi maks været oppe på 3 lurer om dagen. Normalt er det 2 lurer om dagen. 

Jeg ville arbejde på at få ham til at sove noget længere i stedet for den ene time han tager. 

Det er også irriterende at bruge 1.5 time på at få ham til at sove også han kun sover 45min.

Anmeld

22. juli 2013

Lukas&Liam<3

LilleChelle skriver:

Og han sover ikke nødvendigvis længere fordi han har været længere vågen. Igår var vi ude og han kom i seng senere end han plejer og vågnede 30 min tidligere end normalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.