Tidlig trodsalder eller hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2013

Fenja09

modesty skriver:

Det er rart at høre. Føler at man "bør" være overskudsagtig hver gang, men det er energien bare ikke til.

Undskyld, men hvem er det ALTID? Ingen  

Det kan godt være at vi er forældre, men vi er jo altså ikke totalt fejlfrie - og det er heller ikke børnene der ønsker det, det er som regel forventningerne fra andre forældre eller os selv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2013

Misscbn

modesty skriver:

Hej alle, 

jeg har en dreng på 21 mdr. som indtil fornylig har været en utroligt glad og harmonisk dreng hele sit liv, plus minus et par tigerspring. Det er han for så vidt stadig det meste af tiden, men han er begyndt at få nogle heftige skrigeture hvor intet er godt nok og han f.eks kan smide sig på jorden i raseri. Nogle gange handler det om tryghed, som f.eks i dag til aftensmad hvor han skreg og skabte sig - indtil jeg tog ham på skødet og han slappede ad. Andre gange handler det om at teste grænser, som når han nægter at spise maden på sin egen tallerken, men kun vil spise min (som er det samme). Og der er også et uafhængigheds element som f.eks at han ikke vil spise en bolle hvis jeg giver ham et stykke men kun vil spise hvis han selv får en hel bolle. Jeg synes at hans skrigeture er voldsomt frustrerende, det går mig virkelig på. Nogle gange har jeg overskud til at aflede og være positiv, eller stå fast, hvis situationen kræver det. Andre gange orker jeg ikke, og må sætte mig ved siden af ham og vente på at det går over, eller give ham hvad han vil have (f.eks min mad) selvom jeg måske ikke burde.

skal jeg regne med at det her er en fase a la tigerspring, eller er det trodsalderen der kommer tidligt - og skal jeg i så fald regne med at de varer i over et år???

Det lyder præcis som min søn på 21 mdr.. jeg har de sidste 3 dage brugt 1½-2 timer på at rende ind i sengen med ham igen.. tålmodighed længe leve..

Og han ved sjældent selv hvad han egentlig selv vil så bliver han hys haha

håber det går over, vi har sommerferie fra imorgen af så håber ikke det bliver for mange kampe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.