Hvad skal jeg snart gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2013

helle85

lollandpigen skriver:

Min datter på 5 år har halsbetændelse.... Vi var hos lægen i morges og fik pencillin med hjem i pille form..... MEN den unge dame il ikke spise dem.... Vi har prøvet at mose putte i sodavand, saft, banan, youhurt, candyfloss og prøvet at dele dem så hun kunne sluge dem med sodavand og saftevand.....

Jeg måtte så ringe op til læge og be om at få noget flydende istedet for..... Men det vil hun heller ikke have..... Det e rumuligt at blande i noget da smagen er så kraftig at det smager afskydeligt alligevel.....

Hvad sørgen skal jeg gøre for at få hende til at tage det.....

Og hvad gør lægen hvis vi ikke kan få hende til at tage det.....??

Min datter er i forvejen meget bestemt og gør ikke noget hun ikke har lyst til..... Er måske nok noget med respekt men synes selv jeg virkelig har vist hende idag at jeg mener det....... og har heller ikke lyst til nærmest at "yde " Mild vold for at få hende til at spise det....

Nogle erfaringer,..?? Må være andre der har haft børn der bare ikke ville tage pencillinen.....

stakkels laura håber hun snart bliver rask

nå lucas få pencillin så nogen gange gå han med til at tage nå han selv sprøjter det ind i munden og nogen gange vil han ikke under nogen om stendigheder have det også bliver man desværrer nød til at gøre det på den hårde måde med at holde dem og sprøjte det ind i munden også selv om det er hård.

da lucas var mindre der fik jeg afvide af lægen at der ikke var andet at gøre end at holde dem nå det var de ikke ville have det

og det med selvstændighed er Freja også inden i en perioede med som er meget slemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

ESV

lollandpigen skriver:

Min datter på 5 år har halsbetændelse.... Vi var hos lægen i morges og fik pencillin med hjem i pille form..... MEN den unge dame il ikke spise dem.... Vi har prøvet at mose putte i sodavand, saft, banan, youhurt, candyfloss og prøvet at dele dem så hun kunne sluge dem med sodavand og saftevand.....

Jeg måtte så ringe op til læge og be om at få noget flydende istedet for..... Men det vil hun heller ikke have..... Det e rumuligt at blande i noget da smagen er så kraftig at det smager afskydeligt alligevel.....

Hvad sørgen skal jeg gøre for at få hende til at tage det.....

Og hvad gør lægen hvis vi ikke kan få hende til at tage det.....??

Min datter er i forvejen meget bestemt og gør ikke noget hun ikke har lyst til..... Er måske nok noget med respekt men synes selv jeg virkelig har vist hende idag at jeg mener det....... og har heller ikke lyst til nærmest at "yde " Mild vold for at få hende til at spise det....

Nogle erfaringer,..?? Må være andre der har haft børn der bare ikke ville tage pencillinen.....

Jeg ville starte med at prøve omvendt psykologi som. En anden også foreslår. Ellers er hun jo så gammel at man kan tale med hende. Og forklare hende hvorfor det er så vigtigt at hun tager det.
Jeg vil kraftigt fraråde dig at bede lægen om en anden mikstur. Den hun har fået er med al sandsynlighed smalspektret og det er klart at foretrække i forhold til muligheden for resistente bakterier.

Jeg tror helt sikkert det er en magt kamp og det lyder til at hun desværre er ved at vinde. Vores datter på 3 sluger uden problemer penicillin piller. For at slippe for den afskyelige mikstur fik vi overtale lægen til at prøve med tabletter og det har virket over al forventning.

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

Mumto3 skriver:

Vores den midterste dreng er ekstrem kræsen ( suk!) han ville bestemt heller ikke have flydende pencilin. Men vi fortalte at det var et valg, men noget han skulle!!! Jeg sugede så pincilinen op i sprøjten, og så aftalte vi på forhånd at han skulle synke! Og så sprøjtede jeg det ind i munden på ham. Han havde fået lov til at vælge lige det han ville have at spise bagefter, og han valgte en håndfuld rosiner. Han sad klar med rosinerne i hånden, så han kunne proppe dem i munden så snart medicinen var sunket. Vi lagde ikke skjul på at det smagte grimt og vi godt forstod han ikke ville have det, men det skulle han bare. Færdig basta bum! Det lyder måske nemt, men det tog nogle magtkampe de første par gange. Efter nogle dage var han med på den, og det endte med at gå sport i at suge pincilinen ud ag sprøjten, før jeg kunne nå at trykke stemplet  i bund.

Vi har altid gjort det samme. Anerkendt at smagen var dårligt ved at give noget der kunne tage smagen bagefter. Men det har aldrig været en mulighed ikke at tage medicinen.

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

Det er noget rigtig skidt at gå i gang med at "tvinge" lægen til at give jer det antibiotika der "smager godt". Man skal gemme det bredspektrede antibiotika (der desværre er det der smager bedst) til når andet ikke virker. Det er en del af arbejdet mod atibiotikaresistens.

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/krasne-born-far-bredspektret-penicillin-/

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

Aisha skriver:

Ring til lægen imorgen og han vil udskrive noget andet flydende Feks mixture det smager sødt. 

Det er noget rigtig skidt at gå i gang med at "tvinge" lægen til at give jer det antibiotika der "smager godt". Man skal gemme det bredspektrede antibiotika (der desværre er det der smager bedst) til når andet ikke virker. Det er en del af arbejdet mod atibiotikaresistens.

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

FruStolpe skriver:

Jeg ville pænt men meget bestemt bede min læge om at udskrive det flydende penecilin der smager sødt.  I en tone der ikke var til at misforstå.

Vores datter fik også udskrevet det afskyelige som man jo nærmest brækker sig af, og det får man altså ikke børn til.

Derudover synes jeg i høj grad af det er at gøre overgreb på børn ved at fastholde dem, eller på anden måde bruge magt til at få medicin i dem, så længe der er et alternativ.

-og ja, de kan godt få lidt problemer med maven af det søde penecilin, men da langt hellere det end at bruge magt.....

God bedring

Anmeld

19. juli 2013

Faith

Pikku Myy skriver:

Enig enig enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.