Hvad skal jeg snart gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.405 visninger
16 svar
10 synes godt om
19. juli 2013

lollandpigen

Min datter på 5 år har halsbetændelse.... Vi var hos lægen i morges og fik pencillin med hjem i pille form..... MEN den unge dame il ikke spise dem.... Vi har prøvet at mose putte i sodavand, saft, banan, youhurt, candyfloss og prøvet at dele dem så hun kunne sluge dem med sodavand og saftevand.....

Jeg måtte så ringe op til læge og be om at få noget flydende istedet for..... Men det vil hun heller ikke have..... Det e rumuligt at blande i noget da smagen er så kraftig at det smager afskydeligt alligevel.....

Hvad sørgen skal jeg gøre for at få hende til at tage det.....

Og hvad gør lægen hvis vi ikke kan få hende til at tage det.....??

Min datter er i forvejen meget bestemt og gør ikke noget hun ikke har lyst til..... Er måske nok noget med respekt men synes selv jeg virkelig har vist hende idag at jeg mener det....... og har heller ikke lyst til nærmest at "yde " Mild vold for at få hende til at spise det....

Nogle erfaringer,..?? Må være andre der har haft børn der bare ikke ville tage pencillinen.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

Skouboe

Bland det flydende med kakaomælk, det hjælper lidt på smagen. Vil hun stadig ikke drikke det, ville jeg forklare hende i en meget bestemt tone at hun er nødt til at drikke det for at blive rask, og hvis hun ikke selv gør det, bliver du nødt til at holde hende og hælde det ind i munden på hende, og holde hende for næsen indtil hun synker. Det er rigtigt ærgerligt, men det er nødvendigt. En ubehandlet halsbetændelse kan være rigtig farlig.

Anmeld

19. juli 2013

Skouboe

Og jeg er ret sikker på at hvis du ikke får det i hende, så gør lægen - på præcist samme måde. Så er det trods alt bedre at mor gør det derhjemme.

Anmeld

19. juli 2013

Tulipan

lollandpigen skriver:

Min datter på 5 år har halsbetændelse.... Vi var hos lægen i morges og fik pencillin med hjem i pille form..... MEN den unge dame il ikke spise dem.... Vi har prøvet at mose putte i sodavand, saft, banan, youhurt, candyfloss og prøvet at dele dem så hun kunne sluge dem med sodavand og saftevand.....

Jeg måtte så ringe op til læge og be om at få noget flydende istedet for..... Men det vil hun heller ikke have..... Det e rumuligt at blande i noget da smagen er så kraftig at det smager afskydeligt alligevel.....

Min datter er i forvejen meget bestemt og gør ikke noget hun ikke har lyst til..... Er måske nok noget med respekt men synes selv jeg virkelig har vist hende idag at jeg mener det....... og har heller ikke lyst til nærmest at "yde " Mild vold for at få hende til at spise det....

Nogle erfaringer,..?? Må være andre der har haft børn der bare ikke ville tage pencillinen.....

Du kan forklare hende at hvis hun ikke drikker det eller tager pillerne skal hun stikkes i stedet for hos lægen. Og måske indlægges. Ved godt man ikke skal true børn, men hvis du giver hende valget imellem at skulle indlægges og stikkes og at få det derhjemme i noget kakao, kan det være det hjælper.

Prøv med at der kun er 2 muligheder hun kan vælge imellem. Fx sig om hun vil drikke det selv eller du skal hælde det i hende. Og så tag konsekvensen af hvad hun vælger. Så ser hun at hun skal respektere dig og en anden gang gør hun det nok hurtigere. 

Anmeld

19. juli 2013

Mumto3

Vores den midterste dreng er ekstrem kræsen ( suk!) han ville bestemt heller ikke have flydende pencilin. Men vi fortalte at det var et valg, men noget han skulle!!! Jeg sugede så pincilinen op i sprøjten, og så aftalte vi på forhånd at han skulle synke! Og så sprøjtede jeg det ind i munden på ham. Han havde fået lov til at vælge lige det han ville have at spise bagefter, og han valgte en håndfuld rosiner. Han sad klar med rosinerne i hånden, så han kunne proppe dem i munden så snart medicinen var sunket. Vi lagde ikke skjul på at det smagte grimt og vi godt forstod han ikke ville have det, men det skulle han bare. Færdig basta bum! Det lyder måske nemt, men det tog nogle magtkampe de første par gange. Efter nogle dage var han med på den, og det endte med at gå sport i at suge pincilinen ud ag sprøjten, før jeg kunne nå at trykke stemplet  i bund.

Anmeld

19. juli 2013

M (:

lollandpigen skriver:

Mine forældre brugte metoden: "Vil du selv eller skal vi holde dig?", og det blev sagt i en tone, hvorigennem vi vidste, at det var de to muligheder vi havde..

God bedring. 

Anmeld

19. juli 2013

Heidimed lea

nutella

Anmeld

19. juli 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Ring til lægen imorgen og han vil udskrive noget andet flydende Feks mixture det smager sødt. 

Anmeld

19. juli 2013

Laulund87

Maria er godt nok kun 3,5 år men vi plejer at bruge omvendt psykologi på hende..

Vi tager at hun garanteret slet IKKE kan finde ud af at sprøjte det ind i munden og sluge det. Det er hun aaaalt for lille til. Det virker virkelig for så bliver hun stædig og så spiller vi vildt overraskede og falder nærmest ned at stolen så hun lige vokser en halv meter

Prøv det inden I begynder med alle mulige trusler

Anmeld

19. juli 2013

FruStolpe

Jeg ville pænt men meget bestemt bede min læge om at udskrive det flydende penecilin der smager sødt.  I en tone der ikke var til at misforstå.

Vores datter fik også udskrevet det afskyelige som man jo nærmest brækker sig af, og det får man altså ikke børn til.

Derudover synes jeg i høj grad af det er at gøre overgreb på børn ved at fastholde dem, eller på anden måde bruge magt til at få medicin i dem, så længe der er et alternativ.

-og ja, de kan godt få lidt problemer med maven af det søde penecilin, men da langt hellere det end at bruge magt.....

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.