Genbruge babydyne fra første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2013

C-Dog

Det kan man sagtens.VI har dog ikke gjort det for vores børn har knyttet sig til deres dyner og min knægt på snart 3 er ofte at finde med sin babydyne under armen ;-) så det ville være strengt at snuppe den til lillesøs :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

gonefishing

Københavnermor skriver:

EJa, er lidt i tvivl om det er ok.

Hvad har i gjort?

Min store pige skal have en juniordyne idag, og ville også købe nye babydyner til den kommende baby. Men pengene er små, og jeg tænker ER det virkelig nødvendigt? Ville det være fint nok at vaske dem vi allerede har?

Det jeg tænker på, er mht. allergi og sådan... Og så har jeg hørt at man skal have nye dyner og madrasser til hvert barn...

Her genbruger vi helt klart! Den er jo ikke brugt så længe
Vores datter bruger juniordyne nu, men hun får en voksendyne i fødselsdagsgave når hun også få juniorseng.
Vi kommer derfor til at genbruge både babydyne og juniordyne, og det er jeg totalt glad for, synes hurtigt de bliver dyre

Anmeld

19. juli 2013

mommy1991

Københavnermor skriver:

Ja, er lidt i tvivl om det er ok.

Hvad har i gjort?

Min store pige skal have en juniordyne idag, og ville også købe nye babydyner til den kommende baby. Men pengene er små, og jeg tænker ER det virkelig nødvendigt? Ville det være fint nok at vaske dem vi allerede har?

Det jeg tænker på, er mht. allergi og sådan... Og så har jeg hørt at man skal have nye dyner og madrasser til hvert barn...

Jeg har fået dyner, som mine nevøer har brugt og så har jeg bare vasket dem ved 60 grader - det burde være fint  

Til gengæld er madrasser ikke så gode at genbruge, da de ikke kan vaskes og der jo kan sidde aaaalt muligt nede i. 

Anmeld

19. juli 2013

gonefishing

Københavnermor skriver:

Hvad har i gjort?

Mhs til allergi må det være et salgstriks. Jeg er total multiallergiker, og selvfølgelig kan en allergivenlig dyne vaskes i høje grader og derfor intet problem

Anmeld

19. juli 2013

Københavnermor

Tak for svar allesammen! Jeg vil genbruge babydynerne uden skrupler nu! Så sparede man da også lige de kroner.

Anmeld

19. juli 2013

camilla10

Her køber vi genbrugstøj, der bliver vasket godt, men er generelt ret sippede omkring dyner, madrasser,hovedpuder, barnevogn og sko, som til den første er købt fra ny. Sko får lillesøster ikke lov at arve, da de jo er gået til. Omvendt tænker jeg om resten, at de jo har husets bakterier, støv mv og det vil nye ting jo også hurtigt få, så barnevogn, madrasser og dyner genbruges, selvfølgelig grundigt vaskede og luftede.

Anmeld

19. juli 2013

Rødhætte

Københavnermor skriver:

Hvad har i gjort?

Jeg ville uden tvivl genbruge.. De er jo trods alt søskende.

Anmeld

19. juli 2013

KLN

Faith skriver:

Jeg har genbrugt dyner og puder.

Vi har også genbrugt. Hendes sommer-babydyne var endda fra en kollegas barnebarn. Og vores har aldrig lidt af allergi. Så længe du vasker den inden brug, kan jeg ikke se noget problem i det. Synes næsten det vil være tosset at smide den ud, bare for at købe en ny.

Anmeld

19. juli 2013

Clisolka

Vi genbruger også til lillebror 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.