Siger du "mor" eller "jeg"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

AnthonsMor

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Mor finder lige noget mad til dig"
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Jeg finder lige noget mad til dig"
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Jeg selv har en datter på 1 år, og siger "mor" om mig selv Hvorfor - ved jeg egentlig ikke helt Måske for at lære hende og påpege at jeg er mor?? Hvad siger i, og hvor gamle er jeres barn/børn?

Jeg har stemt mor, for jeg siger mor 90% af gangene, men Anthon er så også kun 4 måneder..
Jeg vil f.eks. ikke gøre det når han kommer i børnehave, eller er en af de store i vuggestuen, men synes det er OK i starten, der er han stadig ikke så stor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

Mum33

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Jeg selv har en datter på 1 år, og siger "mor" om mig selv Hvorfor - ved jeg egentlig ikke helt Måske for at lære hende og påpege at jeg er mor?? Hvad siger i, og hvor gamle er jeres barn/børn?

Tror jeg sagde mor, da han var mindre. Nu siger jeg "jeg". 

Anmeld

18. juli 2013

Blirnokaldrigfru

Tak for alle svar sjovt at der er så delte meninger , men tror de der mener det er lidt aldersbestemt, har ret og måske har det også noget at sige hvor man befinder sig..

Anmeld

18. juli 2013

(august)

Hej

Jeg siger "jeg" når jeg taler med min datter på knap 3 og "mor" når det er min datter på 1,5 år, da hun ikke helt har styr om hvem "jeg" er når jeg siger det 

Anmeld

18. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det er forskelligt alt efter hvad vi snakker om og hvad der ellers lige foregår...

regner med at når han bliver lidt ældre begynder jeg at sige jeg til ham fremfor mor hver gang så han lærer at jeg er et individuelt individ og det er han også

Anmeld

18. juli 2013

Frk. Himmelblå

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Det er meget forskelligt. Jeg spørger fx altid "vil du op til mor?". Men siger "jeg smører en mad til dig.." Tror mest jeg bruger "mor", når det er noget med, at barnet kommer hen til eller op til mig...

Anmeld

18. juli 2013

AnneBJ

Jeg har stemt "jeg" - det bruger jeg oftest. Jeg omtaler mig kun som "mor" hvis han er ked af det, har brug for hjælp/trøst eller lignende, mareridt osv! Sådan har det været siden han blev født, han er 2 år og 3 mdr nu.

Anmeld

19. juli 2013

modesty

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Både og, det er forskelligt. 

Anmeld

19. juli 2013

camilla10

Frk P. skriver:

Ja, hvad siger du ?

Siger du feks:
"Vil du op til mor"
osv osv osv...

Eller:
"Vil du op til mig"
osv osv osv....

Jeg sagde/siger mor for at han skulle "vide hvem jeg er", som du skriver. Nu er sønnike 1næsten 2 et halv og jeg øver mig i at sige jeg i stedet, for nu ved han jo godt, at jeg er "mor". Jeg må dog indrømme, at det holder hårdt med at komme ud af vanen 

Anmeld

19. juli 2013

Ciss

Jeg har stemt blankt, for jeg gør begge dele. Til den ældste, som nu er fem år, siger jeg konsekvent jeg.

Til den yngste, som nu er tre år, forsøger jeg at huske mig selv på at sige jeg - men en del gange siger jeg instinktivt eller af gammel vane mor.

Jeg læste et sted, at det man siger, virker mere personligt og stærkt, hvis man siger jeg, så det forsøger jeg - men nogle gange tror jeg det ligger i instinkterne at sige mor. Det er jo lidt, som man snakker til en helt lille baby, så jeg mærker, at jeg let bruger det i situationer, hvor han f eks har brug for at blive trøstet og ligenende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.