Svigerfamilien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Hvad er det de gør, som generer dig? Er det ikke noget du kan sige på en pæn måde?

Mine svigerforældrer - især svigermor - "blander sig" meget i vores ting, når de er her. Jeg har lige skullet lære at sætte pris på, at de faktisk gør rigtig mange ting for os, og finde ud af, at jeg sagtens kan sige det, når der er noget jeg ikke vil have, uden at de bliver sure.

Til gengæld interesserer de sig bare meget mere for vores liv og følger mere med, end f.eks. min mor. 

Jeg snakker mere med min svigermor end med min egen mor, fordi min svigernor udviser en helt anden interesse.

Og så er de bare helt skønne begge to. 

Jeg har lige beskrevet et eksempel nedenfor

Og det er bare svært at sætte ord på, men man får bare den her fornemmelse af, at de ikke er tilfreds med deres søns valg af kæreste. Og måske er det lidt sådan med mødre og sønner, men får bare tit indtryk af, at hun modarbejder mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

D

Endelig ikke misforstå mig, de må rigtig gerne være anderledes.. Synes verden ville være død-kedelig, hvis vi allesammen var ens!

Og jeg er sådan set også tit irriteret på min egen mor  så det er ikke sådan noget med, "at min familie er bedre end din-agtigt"..

Det er rigtig svært at forklare, men et eksempel fra den anden dag:. Han er lige blevet færdig med en rigtig svær uddannelse, som han har taget ved siden af sit over-fuldtids arbejde og det er meningen, at han skal tage en anden 2-årig overbygning på et senere tidspunkt også! Men det har været lidt hårdt, da han har læst hver nat, været på arbejde hver dag og derfor ikke hjulpet rigtigt til derhjemme.. Jeg vil rigtig gerne have, at han skal videreuddanne sig, men vi aftalte, at det bliver om et par år, for nu fokuserer vi på forhold og pb. Så siger han for sjov en dag imens hans mor høre det, "måske skulle jeg bare starte på udd. efter sommeren", hvor jeg får sagt ØH NEJ! Det tror jeg ikke lige (med et smil på læben), for ved han kun driller.. Så siger hans mor "nu skal du ikke lade hende holde dig tilbage, det er vigtigt med uddannelse" som om, vigtigere end hende (mig).. Og det er bare ét eksempel ud af mange..

Du må ALDRIG sige sådan noget overfor svigermor!!!
Det skal du sige når din kæreste og dig er alene...
Uh ha dadada... (kender den ALT for godt) idag skriver jeg ned hvad jeg ligeee vil ha svar på, og så får han listen når svigermor er smuttet

Anmeld

18. juli 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Hej derude

Jeg er lige anonym, da min kæreste ville blive utroligt ked af det, hvis han læste det her.

Jeg har bare brug for at høre, om det kun er mig, der ikke har verdens bedste forhold med svigerfamilien.

Jeg har en kæreste som selvfølgelig elsker sin familie overalt på jorden og synes, at hans forældre gør og siger alt det rigtige. Jeg er bare MEGET uenig, de blander sig i ting, de ikke skal og jeg har det bare aldrig rigtig godt, når vi er på besøg hos dem.

De er meget anderledes fra min familie, jeg tør slet ikke tænke på, når vores forældre skal møde hinanden (jeg har indtil nu strukket den i tre år  - de bor heldigvis i hver sin ende af landet) , ved bare, at der bliver underlig stemning.

Og når man nu er gået igang med projetk baby, så tænker jeg bare rigtig meget over, hvordan de kommer til at opføre sig overfor mit barn og hvordan de vil opføre sig, hvis de f.eks. skal babysitte - for de har ikke helt de værdier, som jeg gerne vil give videre

Jeg har bare brug for at høre, hvordan I derude har det mere jere svigerfamilie, for lige for tiden synes jeg, at alle omkring mig har det bedste forhold til deres svigerfamilie

God dag

Nej det er du ikke

Hver gang vi har været sammen med mine svigerforældre brokker jeg mig næsten ALTID til min kæreste over noget de har gjort eller sagt. som både han ogde ved IKKE er oky for mig

fx at min svigermor propper min søn med slik, kager og chips havde en regl med at han først måtte få det fra 1 år af... Men han skal jo ikke have det for at have det, det er jo kun hvis vi andre får kage eller chips at han også må smage... Men det fatter hun bare slet ikke (kan mærke jeg bliver helt sur, bare af at fortælle det)

Hvor min mor ALTID spørger først, og hvis hun er i tvivl giver han ham bare frugt, og han ELSKER frugt, kunne han leve af det havde han gjort det

Anmeld

18. juli 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Endelig ikke misforstå mig, de må rigtig gerne være anderledes.. Synes verden ville være død-kedelig, hvis vi allesammen var ens!

Og jeg er sådan set også tit irriteret på min egen mor  så det er ikke sådan noget med, "at min familie er bedre end din-agtigt"..

Det er rigtig svært at forklare, men et eksempel fra den anden dag:. Han er lige blevet færdig med en rigtig svær uddannelse, som han har taget ved siden af sit over-fuldtids arbejde og det er meningen, at han skal tage en anden 2-årig overbygning på et senere tidspunkt også! Men det har været lidt hårdt, da han har læst hver nat, været på arbejde hver dag og derfor ikke hjulpet rigtigt til derhjemme.. Jeg vil rigtig gerne have, at han skal videreuddanne sig, men vi aftalte, at det bliver om et par år, for nu fokuserer vi på forhold og pb. Så siger han for sjov en dag imens hans mor høre det, "måske skulle jeg bare starte på udd. efter sommeren", hvor jeg får sagt ØH NEJ! Det tror jeg ikke lige (med et smil på læben), for ved han kun driller.. Så siger hans mor "nu skal du ikke lade hende holde dig tilbage, det er vigtigt med uddannelse" som om, vigtigere end hende (mig).. Og det er bare ét eksempel ud af mange..

Sådan en kommentar ville jeg også blive ked af. Det ville jeg ikke finde mig i. 

Anmeld

18. juli 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej derude

Jeg er lige anonym, da min kæreste ville blive utroligt ked af det, hvis han læste det her.

Jeg har bare brug for at høre, om det kun er mig, der ikke har verdens bedste forhold med svigerfamilien.

Jeg har en kæreste som selvfølgelig elsker sin familie overalt på jorden og synes, at hans forældre gør og siger alt det rigtige. Jeg er bare MEGET uenig, de blander sig i ting, de ikke skal og jeg har det bare aldrig rigtig godt, når vi er på besøg hos dem.

De er meget anderledes fra min familie, jeg tør slet ikke tænke på, når vores forældre skal møde hinanden (jeg har indtil nu strukket den i tre år  - de bor heldigvis i hver sin ende af landet) , ved bare, at der bliver underlig stemning.

Og når man nu er gået igang med projetk baby, så tænker jeg bare rigtig meget over, hvordan de kommer til at opføre sig overfor mit barn og hvordan de vil opføre sig, hvis de f.eks. skal babysitte - for de har ikke helt de værdier, som jeg gerne vil give videre

Jeg har bare brug for at høre, hvordan I derude har det mere jere svigerfamilie, for lige for tiden synes jeg, at alle omkring mig har det bedste forhold til deres svigerfamilie

God dag

Herhjemme passer svigerfamilien (Svigermor) kun vores datter få timer af gangen og aldrig med overnatning - jeg er ganske enkelt slet ikke enig og tryg ved at min datter skal passes ved nogen der ikke f.eks. Leger som hun gerne vil lege og er utrolig forsigtige sammen med hende, hun må næsten ingenting :/ 

og sådan er det bare  Bum basta. Man skal kun gøre hvad man selv er tryg ved og  så må man jo vælge sine kampe eller en anden babysitter. 

og så er det KUN min mor der passer vores datter med overnatning, hun lytter til MINE/vores datters behov og hun er ikke bange for at lege med vores datter. 

Så sådan er det bare og min kæreste er heldigvis begyndt at kunne se hvad jeg mener 

Anmeld

18. juli 2013

gonefishing

malle23 skriver:

Sådan en kommentar ville jeg også blive ked af. Det ville jeg ikke finde mig i. 

Men husk nu... her er det faktisk kæresten der er dum og ikke svigermor. Hun ved jo ikke hvad de har aftalt privat. Så hun tager det som om ts vil bedtemme over kærestens fremtid... synes faktisk det er ts' s kæreste der er den dumme her, han burde sige noget!

Anmeld

18. juli 2013

Benjamins'mor

Jeg havde også et meget anstrengt forhold til min svigerfamilie, og de havde det samme til mig. Det hele ændrede sig da jeg blev gravid, og vi har et super godt forhold idag.
Det skal dog siges jeg ikke var så gammel, så det kan selvfølgelig også være fordi jeg er blevet ældre osv.

Anmeld

18. juli 2013

FruK

Jeg har lige beskrevet et eksempel nedenfor

Og det er bare svært at sætte ord på, men man får bare den her fornemmelse af, at de ikke er tilfreds med deres søns valg af kæreste. Og måske er det lidt sådan med mødre og sønner, men får bare tit indtryk af, at hun modarbejder mig.

Forstår godt at du får den fornemmelse, hvis hun siger sådan som du har beskrevet. Det er jo også at tale direkte forbi dig, om dig, mens du står lige ved siden af. Det virker meget nedladende, synes jeg.

Så er det din mand skal sige "Hun bremser mig overhovedet ikke. Vi er enige om at udannelse er vigtigt. Men lige nu skal jeg have lidt tid til min familie - det synes VI nemlig også er vigtigt. Og så skal jeg nok nå uddannelsen senere!"

Han bør i hvert fald åbne munden der, så hun ved at han støtter dig!

Anmeld

18. juli 2013

Trekløver(:

Flodkilling skriver:

Men husk nu... her er det faktisk kæresten der er dum og ikke svigermor. Hun ved jo ikke hvad de har aftalt privat. Så hun tager det som om ts vil bedtemme over kærestens fremtid... synes faktisk det er ts' s kæreste der er den dumme her, han burde sige noget!

Enig i at kæresten har et ansvar der.

Men jeg syntes ikke den kommentar fra svigemor er ok. Det ville jeg ikke have, at min svigermor skulle blande sig i! Har heldigvis en svigermor som ikke kunne finde på at komme med sådanne kommentare.

Anmeld

18. juli 2013

Mumto3

Nu ved jeg godt at I tænker på projekt baby og ikke bryllup, men jeg kan ikke lade være med at citere følgende ordsprog: husk at når du gifter dig, gifter du dig også med en hel familie.

det samme gælder vel med børn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.