Anonym skriver:
Hej derude
Jeg er lige anonym, da min kæreste ville blive utroligt ked af det, hvis han læste det her.
Jeg har bare brug for at høre, om det kun er mig, der ikke har verdens bedste forhold med svigerfamilien.
Jeg har en kæreste som selvfølgelig elsker sin familie overalt på jorden og synes, at hans forældre gør og siger alt det rigtige. Jeg er bare MEGET uenig, de blander sig i ting, de ikke skal og jeg har det bare aldrig rigtig godt, når vi er på besøg hos dem.
De er meget anderledes fra min familie, jeg tør slet ikke tænke på, når vores forældre skal møde hinanden (jeg har indtil nu strukket den i tre år
- de bor heldigvis i hver sin ende af landet) , ved bare, at der bliver underlig stemning.
Og når man nu er gået igang med projetk baby, så tænker jeg bare rigtig meget over, hvordan de kommer til at opføre sig overfor mit barn og hvordan de vil opføre sig, hvis de f.eks. skal babysitte - for de har ikke helt de værdier, som jeg gerne vil give videre
Jeg har bare brug for at høre, hvordan I derude har det mere jere svigerfamilie, for lige for tiden synes jeg, at alle omkring mig har det bedste forhold til deres svigerfamilie 
God dag 
Altså min familie og min svigerfamilie er også meget anderledes.
Min mor er typen der er meget til krammer og kys og meget udadvendt, elsker at snakke (nok lidt for meget til tider) og fra Kbh
Min svigermor er mere stille og rolig, "landkone" fra det "mørke Jylland", er ikke typen der som sådan svinger af sig med komplimenter eller kys og kram, og jeg tror altså godt hun kan blive ret skrap

og så bliver min mand altid som en 13årig igen når han er hos moar

Men hvis jeg skal være sådan helt ærlig, så synes jeg faktisk det er meget sødt, og jeg kan meget godt lide forskellen. Og nu er det ikke sådan at min svigermor ikke kan gå mig på til tider... MEN DET KAN MIN MOR ALTSÅ, I HVERT FALD OGSÅ

Såååå, ja... respektere og rumme andre og deres forskelligheder og finde det positive ved alle mennesker.