Han er bare for sej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
15 svar
10 synes godt om
17. juli 2013

MorDk

Min søn fylder 3 år (23.09.13) og han har været blefri siden marts/April (dog har han brugt ble når han skulle stort) Men her på det sidste er det kun hjemme han har bedt om at få bleen på. Når vi er ude går han på toilettet. Sidst vi var ude var han pludselig væk... men så hørte vi den klassiske: "Jeg er fææææærdiiiiiii"  Så var Bassen selv gået på toilettet og lave stort. Ejjj men hvor er jeg altså stolt af ham! Det er han heller ikke i tvivl om

Han bruger stadig ble om natten. Nogle aftener vil han ikke have den på. Hmm... hvordan griber jeg det an. Skal vi bare springe ud i det eller? Nogle råd/erfaringer? Jeg vil ikke presse ham. Også derfor jeg siger OK når han beder om at få ble på for at lave stort. For jeg er sikker på det nok skal komme. Men lige det med natbleen... der kunne jeg godt bruger lidt råd/erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

LinLin

MorDk skriver:

Min søn fylder 3 år (23.09.13) og han har været blefri siden marts/April (dog har han brugt ble når han skulle stort) Men her på det sidste er det kun hjemme han har bedt om at få bleen på. Når vi er ude går han på toilettet. Sidst vi var ude var han pludselig væk... men så hørte vi den klassiske: "Jeg er fææææærdiiiiiii"  Så var Bassen selv gået på toilettet og lave stort. Ejjj men hvor er jeg altså stolt af ham! Det er han heller ikke i tvivl om

Han bruger stadig ble om natten. Nogle aftener vil han ikke have den på. Hmm... hvordan griber jeg det an. Skal vi bare springe ud i det eller? Nogle råd/erfaringer? Jeg vil ikke presse ham. Også derfor jeg siger OK når han beder om at få ble på for at lave stort. For jeg er sikker på det nok skal komme. Men lige det med natbleen... der kunne jeg godt bruger lidt råd/erfaringer.

Dygtig dreng
Er bleen tør om morgenen?
Hvis den er ville jeg prøve uden, hvis ikke ville jeg give ham den på og så lade være med at give ham ret meget at drikke 1 time inden han skal sove

Min store dreng var 3,7 år (!) før han kom af med bleen om dagen (dovenskab til sidst tror jeg) men han kom først af med natbleen da han var over 4 1/2år....

Anmeld

17. juli 2013

Holbæktrunten

MorDk skriver:

Har ingen erfaringer på området endnu, da Noah kun er 22 mdr. Men tænker at jeg vil gribe der an som du. Og tror også at jeg vil lade ham gøre forsøget de dage han ikke vil have ble på om natten.

Pt er der herhjemme stor fokus på når mor tisser - det er simpelthen så morsomt. Når han får lov at rende uden ble bliver det også kommenteret når han selv tisser, han synes det er sjovt med en vandhane mellem benene, haha!

Anmeld

17. juli 2013

MorDk

LinLin skriver:

Dygtig dreng
Er bleen tør om morgenen?
Hvis den er ville jeg prøve uden, hvis ikke ville jeg give ham den på og så lade være med at give ham ret meget at drikke 1 time inden han skal sove

Min store dreng var 3,7 år (!) før han kom af med bleen om dagen (dovenskab til sidst tror jeg) men han kom først af med natbleen da han var over 4 1/2år....

Han er faktisk våd om morgenen, men han er klar over den er våd og når han tisser i den. Han kan finde på at tisse i den 5 min efter han har fået natble på... (for så skal man jo liiiige have den skiftet og så går der jo tid med det hehe)

Men må prøve mig lidt frem

Anmeld

17. juli 2013

Joan ( Smallie )

Min stor dreng gjorde helt lige som din med han smed bleen men når han skulle lave stor ville han have den på og der gik heller ikke så længe efter han havde smidt bleen så gad han ikke om natten.

Vi gjorde det at vi købte vådlægger og tog bleen så forklaret vi ham at vi kom og tog ham op en time efter han var kommet i seng og igen når vi gik i seng og det virket bare. ikke mange uheld han har haft.

Hvis han selv giver udtryk for han er klar syntes jeg du skylder ham at prøve i det mindste.

Jeg har en datter på 4½ og hun har ikke smidt den til nat endnu for hun er bare ikke klar og hun gider heller ikke. Men det skal godt nok snart til at værre

Anmeld

17. juli 2013

MorDk

Joan ( Smallie ) skriver:

Min stor dreng gjorde helt lige som din med han smed bleen men når han skulle lave stor ville han have den på og der gik heller ikke så længe efter han havde smidt bleen så gad han ikke om natten.

Vi gjorde det at vi købte vådlægger og tog bleen så forklaret vi ham at vi kom og tog ham op en time efter han var kommet i seng og igen når vi gik i seng og det virket bare. ikke mange uheld han har haft.

Hvis han selv giver udtryk for han er klar syntes jeg du skylder ham at prøve i det mindste.

Jeg har en datter på 4½ og hun har ikke smidt den til nat endnu for hun er bare ikke klar og hun gider heller ikke. Men det skal godt nok snart til at værre

Så I vækkede ham efter 1 time? Det er jeg ikke så meget for. Men fedt hvis det fungede ved jer...

Anmeld

17. juli 2013

bøllen

MorDk skriver:

Så dygtig han er

hvad angår natbleen ville jeg kikke på om den er tør . Hvis ikke ville jeg beholde den på. Minimere væske indtagelse efter spisetid og få tisset godt af inden han får ble på til nat ( lige inden sengetid )

det er helt alm at bruge natble selv om man er blefri om dagen. Mange kan være det længe. Min erfaring er pludselig er de klar. 

Anmeld

17. juli 2013

MorDk

bøllen skriver:

Så dygtig han er

hvad angår natbleen ville jeg kikke på om den er tør . Hvis ikke ville jeg beholde den på. Minimere væske indtagelse efter spisetid og få tisset godt af inden han får ble på til nat ( lige inden sengetid )

det er helt alm at bruge natble selv om man er blefri om dagen. Mange kan være det længe. Min erfaring er pludselig er de klar. 

Vi har prøvet det der med at han skal tisse af inden natbleen kommer på... men han nægter. Og det er så liiige én af de kampe jeg ikke har ville tage... Må tage det som det kommer og falder naturligt

...og tak for svar!

Anmeld

17. juli 2013

bøllen

MorDk skriver:

Vi har prøvet det der med at han skal tisse af inden natbleen kommer på... men han nægter. Og det er så liiige én af de kampe jeg ikke har ville tage... Må tage det som det kommer og falder naturligt

...og tak for svar!

Vi kæmper samme kamp. Vi opfordre ham til det men vil han ikke er det ok. Vi har så oplevet  Indimellem, at han selv vågner for at tisse.

Han er endnu så lille så det skal nok komme . Og mener at have hørt drenge kan være senere til at undvære natbleen. Og ved man ikke ser det som værende " problem " før skolealderen. ( har en tidligere vådligger )

vil gøre som i gør nu. Spørg om han vil tisse inden han får ble på . Og lad det ikke blive en kamp. Ofte er de jo også trætte . Det skal nok komme 

Anmeld

17. juli 2013

Joan ( Smallie )

MorDk skriver:

Så I vækkede ham efter 1 time? Det er jeg ikke så meget for. Men fedt hvis det fungede ved jer...

Nej vi vækket ham ikke vi bare ham ud på toilet og så tisset han og så bar vi ham i seng igen han kunne gøre det i søvne og vi gjorde det netop for at han ikke skulle vågne for meget og det ikke vile forstyre hans nattesøvn alt for meget.

Jeg tror at så længe de har ble på om natten så tisser de også i den hvis de skal.

Men ja jo op til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.