Macrolf skriver:
Hejsa.
Vi havde en interessant snak i går min mand og jeg. Inden vi fik børn talt vi meget om at det ikke skulle ændre noget, at vores liv fortsatte bare med børn. Det holdt naturligvis ikke, alt blev ændret og dog.. Vi laver rigtigt mange ting med vores børn og det er helt naturligt for os at de deltager i vores liv. Med det mener jeg at de laver mange ting sammen med os og nogen dage er på vores præmisser og nogen på deres, en gang i mellem begge dele.
Vi har lige fra de var små haft dem med ude at handle, ude at shoppe, i motionscenter, på restaurant mm. Vi tager stort set aldrig på fx jensens bøfhus, når vi er ude at spise, så sidder vi og snakker, spiser lækker mad og hygger os, de skal ikke lege i fx et legerum. Den time eller to kan og vil de herne hygge. Vores unger elsker at være sammen med os og vi elsker at være sammen med dem.
Det er også ofte vi tager i fx legeland, badeland, på macD hvor de kan lege når vi har spist. Dage hvor vi ikke skal noget får de nogengange lov at bestemme hvad vi skal, det kan være legeålads, skovtur eller ofte vælger de at vi skal ud at spise sushi eller ud at shoppe.
Jeg synes at de for os virker rigigt godt at vi laver tingene sammen, handle det skal jo klares og så kan vi ligeså godt gøre det sammen og hygge os med det. Vi hygger os mega mege sammen alle fire -snart fem.
Vi kender rigtigt mange som aldrig har deres børn med ude at spise, handle, løbe, shoppe mm. De gør det enten selv og så bliver partneren hjemme og passer eller evt bedsteforældre/babysitter. Vi laver så mege som muligt sammen alle fire, hvad gør I.?
Det er først efter de er blevet ældre de kommer med rundt ..
Mine børn er meget sensetive , og vil derfor ikke udsætte dem for noget som kunne ha været undværet ..
Det forsvandt med Oscar jo ældre han er blevet , så nu er han med overalt .. Når han ikke er i dagpleje eller hellere vil blive hjemme ved far 
Noel er også begyndt at komme med rundt nu , efter vi har fået bil og kører i .. Det er lidt nemmere ..
Men det er også begrænset hvad vi laver ..
Altså , vi går ikke i motionscenteret , og tager næsten aldrig ud og spiser .. Og hvis vi gør det sammen med ungerne , er det mc. donalds , da jeg ser det som den eneste børnerestuarant ..
Vi tager tit på legepladsen , legeland , svømmehal osv. osv..
Dog er Noel ikke med i svømmehallen , da han går helt i panik pga. lyden i en svømmehal .. Det gjorde Oscar også da han var mindre ..
Men ja .. Jeg tager hensyn til ungerne , og hvis jeg mener det er bedst de blir hjemme fra noget jeg skal , tager jeg afsted uden dem .. 
Hvis Daniel altså er hjemme .. Kunne ikke finde på at få dem passet fordi jeg skal ud og handle alene . Så tager jeg dem med