Hjemme hos os handler manden og jeg stort ind til hele familien til hele ugen, alene, hver fredag.. Den tid vi bruger på det er opdelt sådan at hveranden fredag spiser vi ved mine svigerforældre og dw henter ungerne, så imens vi handler hygger ungerne sammen med dem, den uge hvor vi så ikke spiser ved dem, kører manden og jeg tidligt fra job, og handler inden hentning, for os er det en slags kvalitets tid :-)... Hvis der skal handles småting i hverdagene er det som regl kun en af os voksne som gør det (ingen grund til at tage afsted begge 2 for en liter mælk), også kan de børn som gider tage med... Ellers syntes jeg vi gør det meste af de som skal gøres sammen med ungerne... Nu træner manden cross fit, og hvis der ikke er mange tilmeldt holdet kan de unger som vil tage med, ellers bliverdw bare hjemme ved mig, nu træner han mest om aftenen, så tit vil de hellere blive hjemme og hygge:-)
Men ellers syntes jeg, at alle sammen er gode til at være sammen på hinandens præmisser, sådan at alle tilgodeses så meget det nu er muligt. Vores ældste har fået konstateret Aspergers, så det kan ikke undgås at hvis man kigger udefra og ind i vores familie, kan man måske ikke rigtigt se det store sammenhold, men det er der, i det omfang for vores store dreng som han kan magte. Heldigvis er vores omgangskreds gode til at tage de små hensyn der er nødvendige, for at hele familien kan komme på besøg og hygge, og de kan komme hos os :-)
Anmeld