Spørgsmål om dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2013

Fenja09

Tulle28 skriver:

Vi er blevet tilbudt dagplejeplads og har været ude og besøge hende. Rigtig sød, men der er bare lige den hage at hun ikke tager imod børn fra kl. 8.30-9.10, da hun afleverer sin datter i børnehave der.

Kan hun virkelig godt tillade sig det som kommunal dagplejer?

Snak med dagplejekontoret for det lyder meget mærkeligt. Det er jo midt i arbejdstiden. Kunne forstå hvis hun først åbnede kl. 8.00, men tror de fleste dagplejere åbner kl 06.30 eller kl 07.00.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Tulle28

Yurie skriver:

Det giver jo ikke mening, og det er jo i arbejdstiden, hvor hun skal være der for jeres børn og i teorien ikke sit eget. Hvad hvis som du siger at I er kommet sent ud af døren, og så kan i ikke aflevere og kommer forsent på arbejde.. Det hænger jo ikke sammen og I kan miste jeres arbejde hvis I kommer for sent, fordi at hun ikke er der.
Jeg vil helt sikkert ringe og hører, for det tror jeg ikke.
Jeg kan forstå hvis det er om eftermiddagen, hvis hun ved hvornår de forskellige børn ca. bliver hentet.. men ikke om morgenen. Der skal i kunne aflevere hele morgenen.

Ja præcis, det er jo lige der, hvor man måske har brug for at kunne aflevere, hvis det hele bare brænder på en morgen.
Jeg ringer lige og hører dem ad i morgen!

Anmeld

14. juli 2013

Tulle28

LuLy skriver:

Min datters dagpleje tager bare min datter med når det er. Kan ikke forstå at hun kan sige sådan.. Hun har jo en åbningstid og hendes pause er jo når børnene sover.

Hun tager også de børn, der er afleveret inden 8.30 med, det er bare i tidsrummet 8.30-9.10, hvor hun så er væk, man ikke kan aflevere.

Men hvad gør hun så med din datter mens hun afleverer? Sover hun så bare ude foran instituionen mens hun er inde med sit eget barn?

Anmeld

14. juli 2013

Tulle28

Fenja09 skriver:

Snak med dagplejekontoret for det lyder meget mærkeligt. Det er jo midt i arbejdstiden. Kunne forstå hvis hun først åbnede kl. 8.00, men tror de fleste dagplejere åbner kl 06.30 eller kl 07.00.

/Fenja

Hun åbner kl. 7.00. Synes virkelig også det lyder meget mærkeligt! Jeg ringer til dagplejekontoret i morgen.

Anmeld

14. juli 2013

TNBC

Tulle28 skriver:

Ja præcis, det er jo lige der, hvor man måske har brug for at kunne aflevere, hvis det hele bare brænder på en morgen.
Jeg ringer lige og hører dem ad i morgen!

ja mellem 6:30 og 9 er jo der, de fleste aflevere deres børn. Og hvor jeg arbejder, har vi to børn der sover kl8 og 8.30(det er en vuggestue) men det er jo det samme.

Anmeld

14. juli 2013

Lone Jakobsen

kan sørme godt forstå du undrer dig. kan slet ikke forstå at det skulle være "tilladt" for en kommunel.

Anmeld

14. juli 2013

lycly

Tulle28 skriver:

Hun tager også de børn, der er afleveret inden 8.30 med, det er bare i tidsrummet 8.30-9.10, hvor hun så er væk, man ikke kan aflevere.

Men hvad gør hun så med din datter mens hun afleverer? Sover hun så bare ude foran instituionen mens hun er inde med sit eget barn?

Min datter sover kun 1 lur og det er efter frokost, så hun kommer bare med ind

Men synes virkelig det er mærkeligt det med at hun ikke modtager børn i det tidsrum - det er jo i hendes arbejdstid. Men når det så er sagt, så er det sådan i vores dagpleje at børnene skal være afleveret senest 8.30 fordi de skal ud om formiddagen. Så jeg ved at hun skal være der inden da og det er jo fint nok, men jeg synes det er mærkeligt det med at hun skal aflevere børn i arbejdstiden.

Anmeld

14. juli 2013

Lene Unik

Da jeg var dagplejer måtte vi ikke fast aflevere/hente egne børn i institution. Men det er nogle år siden jeg stoppede. Jeg ville dog også undre mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.