Spørgsmål om dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
17 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juli 2013

Tulle28

Vi er blevet tilbudt dagplejeplads og har været ude og besøge hende. Rigtig sød, men der er bare lige den hage at hun ikke tager imod børn fra kl. 8.30-9.10, da hun afleverer sin datter i børnehave der.

Kan hun virkelig godt tillade sig det som kommunal dagplejer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Frejsmor

Det lyder da underligt..

De børn der kommer tidligt, tager hun så dem med når hun skal aflevere sin datter i børnehave, eller tager hun slet ikke børn ind før efter 9.10?

Anmeld

14. juli 2013

Tulle28

Frejsmor skriver:

Det lyder da underligt..

De børn der kommer tidligt, tager hun så dem med når hun skal aflevere sin datter i børnehave, eller tager hun slet ikke børn ind før efter 9.10?

Jo, de børn der bliver afleveret inden 8.30 kommer med over og afleverer hendes datter og det er også font at aflevere efter 9.10.
Nu afleverer vi som oftest omkring kl. 8.00, men skulle det ske at vi er sent på den en dag, er det da virkelig irriterende at der så lige er det tidsrum, hvor vi ikke kan aflevere. Og synes egentlig også at det er lidt underligt ift. de børn der bliver afleveret tidligere, for så kan de lige nå at blive pakket ud, for så at blive pakket ned igen - og ud igen når de har afleveret. Og hvad så med en evt. morgenlur, som jeg regner med min egen datter har brug for et godt stykke tid endnu? Hmmm...

Anmeld

14. juli 2013

Maja88

Synes jeg godt nok lyder underligt..

Altså at hun må bruge sin tid på det

Anmeld

14. juli 2013

Svenne

Det synes jeg virkelig lyder underligt! Det kan jeg ikke forstå, hun må. Hvad hvis der er to små, der sover? Så kan hun da ikke køre begge vogne med... Hmm.

Anmeld

14. juli 2013

Tulle28

Maja88 skriver:

Synes jeg godt nok lyder underligt..

Altså at hun må bruge sin tid på det

Ja ikke?! Jeg tror lige jeg må ringe til dagplejentoret i morgen og høre om det virkelig kan have sin rigtighed. Vi er jo ligesom kunder i butikken!!

Anmeld

14. juli 2013

Tulle28

Svenne skriver:

Det synes jeg virkelig lyder underligt! Det kan jeg ikke forstå, hun må. Hvad hvis der er to små, der sover? Så kan hun da ikke køre begge vogne med... Hmm.

Nej præcis?! Vil hun så bare lade dem stå udenfor og sove alene? Jeg må vist have mig en snak med dagplejekontoret i morgen.

Anmeld

14. juli 2013

TNBC

Tulle28 skriver:

Vi er blevet tilbudt dagplejeplads og har været ude og besøge hende. Rigtig sød, men der er bare lige den hage at hun ikke tager imod børn fra kl. 8.30-9.10, da hun afleverer sin datter i børnehave der.

Kan hun virkelig godt tillade sig det som kommunal dagplejer?

Det giver jo ikke mening, og det er jo i arbejdstiden, hvor hun skal være der for jeres børn og i teorien ikke sit eget. Hvad hvis som du siger at I er kommet sent ud af døren, og så kan i ikke aflevere og kommer forsent på arbejde.. Det hænger jo ikke sammen og I kan miste jeres arbejde hvis I kommer for sent, fordi at hun ikke er der.
Jeg vil helt sikkert ringe og hører, for det tror jeg ikke.
Jeg kan forstå hvis det er om eftermiddagen, hvis hun ved hvornår de forskellige børn ca. bliver hentet.. men ikke om morgenen. Der skal i kunne aflevere hele morgenen.

Anmeld

14. juli 2013

Frejsmor

Tulle28 skriver:

Jo, de børn der bliver afleveret inden 8.30 kommer med over og afleverer hendes datter og det er også font at aflevere efter 9.10.
Nu afleverer vi som oftest omkring kl. 8.00, men skulle det ske at vi er sent på den en dag, er det da virkelig irriterende at der så lige er det tidsrum, hvor vi ikke kan aflevere. Og synes egentlig også at det er lidt underligt ift. de børn der bliver afleveret tidligere, for så kan de lige nå at blive pakket ud, for så at blive pakket ned igen - og ud igen når de har afleveret. Og hvad så med en evt. morgenlur, som jeg regner med min egen datter har brug for et godt stykke tid endnu? Hmmm...

Det lyder for mig at se også ret problematisk i forhold til hvis der er nogle af børnene der skal have en morgenlur og jeg kan ikke helt forstå hvorfor hun ikke vælger at aflevere sin datter noget tidligere og så sætter sin åbningstid en smule senere..

Jeg ville nok lige høre dem ad på dagplejekontoret, om det nu også kan passe..

Anmeld

14. juli 2013

lycly

Min datters dagpleje tager bare min datter med når det er. Kan ikke forstå at hun kan sige sådan.. Hun har jo en åbningstid og hendes pause er jo når børnene sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.