Calliope skriver:
Som sagt: man kan sagtens finde flotte tøjsæt som ikke inkluderer kjole, fx et kvindeligt jakkesæt...
Det der fik mig til at stejle var de der cowboybukser 
Og så forstår jeg vitterligt ikke at TS spørger herinde frem for bruden... Det er trods alt bruden og gommens dag - og der kan være mange grunde til at det ikke bliver i en kirke, det kan stadig være en fin fest/begivenhed for parret - derfor bør det være der TS spørger...
Selvfølgelig skal gæsterne følge som komfortable og ha' det sjovt til en fest, men jeg gav fandeme ikke 700+ pr kuvert, bryllupskage med reception og tog en kjole på for over 10.000 kr (min mand en smoking) for at se en af mine gæster dukke op i et par cowboy-bukser...
I min verden er det ikke korrekt bryllups-outfit! Men jeg er sikker på at du uden tvivl nok skal blive fin at se på også selvom du ikke kommer i kjole, for det er absolut ikke afgørende (medmindre invitationen decideret kræver det, og det gør nogle jo) - så længe det ikke er cowboy-bukser 
Jeg ville bestemt synes, det var upassende, hvis en af mine bryllupsgæster troppede op i jeans, men jeg ville på ingen måde kæde det sammen med mine udgifter til festen. Hvis jeg valgte mad til 700 kr. kuverten, var det MIT valg - og ikke noget, gæsterne skulle bebrejdes for at have ødelagt, med mindre de spolerede festen ved at komme i slagsmål, drikke sig pinlige etc.
At bortvise gæster fra et bryllup pga. deres tøj er i mine øjne et udtryk for, at de pågældende ikke var inviteret, fordi deres tilstedeværelse var af stor vigtighed, men fordi de skulle matche resten af "showet". Jeg ville afgjort tænke mit og undre mig over deres valg af tøj, men længere ville jeg ikke trække den.
Anmeld