pain is temporary. Quiting lasts forever.
Robin Hood. skriver:
Det da lige præcis det en psykolog er uddannet til ? At komme ind til sagens kerne og kunne finde ud af hvor er patienten henne , er det kognetiv terapi eller skal der ofres mange penge på en op. ? Jeg er harm over at skattekronerne bliver ødslet sådan væk , fordi det syntes jeg de gør .. Så må man sørge for at der er taget fat i det reele problem og får det udredt først , du lægger jo heller ikke sko på en syg hest .
Jeg tvivler på det kan gøres med en samtale.
jeg tror at alle svære overvægtige både har brug for psykologsamataler og evt. en diætist, da det kan være rigtig svært at lave om på årlange vaner på egen hånd. Men jeg mener ikke det gør dem mindre beretiget til at få operationen, men der skal måske lidt mere patientopfølgning til.
Men skal psykolog og diætist så være gratis? Hvad hvis patientens økonomi godt kan klare betalting af samtalerne? Skal persnoen så selv betale men få operationen gratis? skal psykolog være tvang hvis man skal have operationen? Kan man tvinges til noget man evt. selv skal betale for?
der vil altid være noget man vil forarges over. Om det er gratis psykologsamtaler og "de" er stadig "fede" eller en operation og "de" spiser stadig usundt.
Anmeld