Gastric bypass , hvorfor skal jeg betale ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2013

Robin Hood.

mor:) skriver:

Og sådan ville jeg aldrig tænke. Jeg ville i stedet tænke hvor er det synd det ikke hjalp noget og måske ville jeg også tænke det er lidt dumt

men jeg ville aldrig sidde og tænke at de bruger mine penge. Jeg har ikke ejerfornemmelser over noget folk får økonomisk støtte til. kun hvis der er tale om direkte bedrageri. 

Der er vi så uenige !!!!! Jeg tænker ikke jeg som privat person bliver snydt , vi bliver alle snydt , de penge kunne sørme bruges anderledes i sundhedsvæsenet , tænk på alle cancer patienterne som skal vente al al for længe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

Wimmie

Robin Hood. skriver:

Går da ud fra folk læser mit indlæg så de kan se hvor jeg vil hen . Overskriften skrev jeg fordi det var det jeg tænkte da en af mine 3 (opererede) facebook venner igen havde tjekket ind på MC D og reklamerede med xl menu og nu stod den på is , Jeg tænkte seriøst , hvorfor skal mine skatte kroner bruges på denne måde ? Ved da godt vi er flere om det og at patienten også selv betaler sin del .

Ok...synes bare det lyder enormt fordømmende og er ikke fan af de overskrifter der lyder som om de kun skal fange øjet og provokere.

Tænker at du i stedet måske burde sige det til dine FB-venner i stedet for at skyde med spredehagel...

Anmeld

13. juli 2013

Robin Hood.

Wimmie skriver:

Ok...synes bare det lyder enormt fordømmende og er ikke fan af de overskrifter der lyder som om de kun skal fange øjet og provokere.

Tænker at du i stedet måske burde sige det til dine FB-venner i stedet for at skyde med spredehagel...

Ok det her er en debat , fremover skal jeg nok huske på at tage den med vennerne , vennen eller familien ,, De fleste debatter herinde kan man vel egentlig tage med veninden , lægen eller Google det ??

Anmeld

14. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Robin Hood. skriver:

Det da lige præcis det en psykolog er uddannet til ? At komme ind til sagens kerne og kunne finde ud af hvor er patienten henne , er det kognetiv terapi eller skal der ofres mange penge på en op. ? Jeg er harm over at skattekronerne bliver ødslet sådan væk , fordi det syntes jeg de gør .. Så må man sørge for at der er taget fat i det reele problem og får det udredt først , du lægger jo heller ikke sko på en syg hest .

Jeg tvivler på det kan gøres med en samtale. 

jeg tror at alle svære overvægtige både har brug for psykologsamataler og evt. en diætist, da det kan være rigtig svært at lave om på årlange vaner på egen hånd. Men jeg mener ikke det gør dem mindre beretiget til at få operationen, men der skal måske lidt mere patientopfølgning til. 

Men skal psykolog og diætist så være gratis? Hvad hvis patientens økonomi godt kan klare betalting af samtalerne? Skal persnoen så selv betale men få operationen gratis? skal psykolog være tvang hvis man skal have operationen? Kan man tvinges til noget man evt. selv skal betale for? 

der vil altid være noget man vil forarges over. Om det er gratis psykologsamtaler og "de" er stadig "fede" eller en operation og "de" spiser stadig usundt. 

Anmeld

14. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Robin Hood. skriver:

Der er vi så uenige !!!!! Jeg tænker ikke jeg som privat person bliver snydt , vi bliver alle snydt , de penge kunne sørme bruges anderledes i sundhedsvæsenet , tænk på alle cancer patienterne som skal vente al al for længe

Men der sidder jo ikke et menneske og tænker: Haha. Snydt. Nu vil jeg bare spise til jeg bliver stor igen. Det er et menneske der har svært ved at styre sit madindtag. 

Opreationen redder altså også mange mennesker for diverse livsstilsygdomme. Så her sparer du nogen penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.