Gastric bypass , hvorfor skal jeg betale ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
14 svar
22 synes godt om
13. juli 2013

Robin Hood.

Jeg er ikke ude efter alle , fint nok at nogle får operationen og holder diæten for resten af livet , forbliver slank og lever et liv uden livsstils sygdomme  Kan sagtens se idden i det . Men jeg kender 3 (det er mange syntes jeg) som alle 3 har fået operationen, på skatteydernes regning , de startede med at tabe sig og nu sætter de nærmest en ære i at have fået trænet mavesækken op til at kunne overspise igen , de tjekker ind på facebook , nu æder vi pizza , nu på mc D og de bliver større og større   Jeg bliver sgu harm !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der ligger jo altid noget bag overspisning. At der er foretaget en operation er en ting, men jeg vil mene det ofte også kræver psykologsamataler for at nå ind til kernen af hvorfor man overspiser. 

det er ikke noget jeg kan blive harm over. overspisning er jo en sygdom ligesom bulimi er en sygdom.

Jeg tvivler på at mennesker der overspiser har et mål om at blive svære overvægtige. jeg kan ikke sætte mig ind i hvad der gør at trangen er der så meget at man ender med at veje 200kg, men det behøver jeg heller ikke, for jeg ved at det er mennesker der har det svært. 

I øvrigt bliver jeg mere harm over den her fokusering af mennesker der af en eller anden årsag får økonomisk støtte. Man kan virkelig mærke at finanskrisen har gjort mange mennesker mistroiske og meget fokuseret på om nu "deres" penge (via skat) bliver brugt fornuftigt af de mennesker der får nogle af de penge. At dømme ud fra tråde på baby.dk er det ved at tage overhånd...Efter min optik. 

Anmeld

13. juli 2013

Robin Hood.

mor:) skriver:

Der ligger jo altid noget bag overspisning. At der er foretaget en operation er en ting, men jeg vil mene det ofte også kræver psykologsamataler for at nå ind til kernen af hvorfor man overspiser. 

det er ikke noget jeg kan blive harm over. overspisning er jo en sygdom ligesom bulimi er en sygdom.

Jeg tvivler på at mennesker der overspiser har et mål om at blive svære overvægtige. jeg kan ikke sætte mig ind i hvad der gør at trangen er der så meget at man ender med at veje 200kg, men det behøver jeg heller ikke, for jeg ved at det er mennesker der har det svært. 

Jeg er da hel med på at det er folk der har det svært , men hvorfor bliver de tilbudt denne operation som både koster en masse og som ikke er uden risiko ?? Hvorfor hiver man ikke en psykolog ind over først og så kan psykologen vurdere om patienten er en kandidat til operationen ?? Syntes lidt det er den samme som at give en kol patient nye lunger og så fortsætter patienten med at ryge .

Anmeld

13. juli 2013

Wimmie

Robin Hood. skriver:

Jeg er da hel med på at det er folk der har det svært , men hvorfor bliver de tilbudt denne operation som både koster en masse og som ikke er uden risiko ?? Hvorfor hiver man ikke en psykolog ind over først og så kan psykologen vurdere om patienten er en kandidat til operationen ?? Syntes lidt det er den samme som at give en kol patient nye lunger og så fortsætter patienten med at ryge .

Jamen jeg er helt enig...men hvorfor lige bemærkningen (overskriften) om hvorfor DU skal betale?
For det første betaler de vil også selv hvis de arbejder eller studerer og for det andet hænger det ikke sammen med resten af dit indlæg... 

Anmeld

13. juli 2013

banana3

Robin Hood. skriver:

Helt enig! Jeg kender til 2 tilfælde, hvor der fortsætter med meget og forkert mad! Jeg har ellers læst at det skulle være en del arbejde i at få denne operation, og at man skulle have en hvis psyke, meeeeen - nogen kan åbenbart snakke sig ud af det.. En skam, for det er tydeligt det var en hel anden hjælp de skulle ha haft!

Anmeld

13. juli 2013

Robin Hood.

Wimmie skriver:

Jamen jeg er helt enig...men hvorfor lige bemærkningen (overskriften) om hvorfor DU skal betale?
For det første betaler de vil også selv hvis de arbejder eller studerer og for det andet hænger det ikke sammen med resten af dit indlæg... 

Går da ud fra folk læser mit indlæg så de kan se hvor jeg vil hen . Overskriften skrev jeg fordi det var det jeg tænkte da en af mine 3 (opererede) facebook venner igen havde tjekket ind på MC D og reklamerede med xl menu og nu stod den på is , Jeg tænkte seriøst , hvorfor skal mine skatte kroner bruges på denne måde ? Ved da godt vi er flere om det og at patienten også selv betaler sin del .

Anmeld

13. juli 2013

Robin Hood.

banana3 skriver:

Helt enig! Jeg kender til 2 tilfælde, hvor der fortsætter med meget og forkert mad! Jeg har ellers læst at det skulle være en del arbejde i at få denne operation, og at man skulle have en hvis psyke, meeeeen - nogen kan åbenbart snakke sig ud af det.. En skam, for det er tydeligt det var en hel anden hjælp de skulle ha haft!

Præcis , en hel anden hjælp , jeg ved der er et par stykker herinde der også har fået den , hvor det går rigtigt godt  super fantastisk ,

Anmeld

13. juli 2013

Robin Hood. skriver:

Hvordan skal en psykolog vurdere efter en samtale hvorvidt man er egnet? Jeg tænker bare hvad er kriterierne? For ofte er der jo netop noget andet der ligger bag overspisning og jeg tvivler på en psykolog kan nå ind til kernen efter en samtale. 

Men hvis du godt ved at det er folk der har det svært, hvad er det så helt præcis du er harm over? 

Anmeld

13. juli 2013

Robin Hood. skriver:

Går da ud fra folk læser mit indlæg så de kan se hvor jeg vil hen . Overskriften skrev jeg fordi det var det jeg tænkte da en af mine 3 (opererede) facebook venner igen havde tjekket ind på MC D og reklamerede med xl menu og nu stod den på is , Jeg tænkte seriøst , hvorfor skal mine skatte kroner bruges på denne måde ? Ved da godt vi er flere om det og at patienten også selv betaler sin del .

Og sådan ville jeg aldrig tænke. Jeg ville i stedet tænke hvor er det synd det ikke hjalp noget og måske ville jeg også tænke det er lidt dumt

men jeg ville aldrig sidde og tænke at de bruger mine penge. Jeg har ikke ejerfornemmelser over noget folk får økonomisk støtte til. kun hvis der er tale om direkte bedrageri. 

Anmeld

13. juli 2013

Robin Hood.

mor:) skriver:

Hvordan skal en psykolog vurdere efter en samtale hvorvidt man er egnet? Jeg tænker bare hvad er kriterierne? For ofte er der jo netop noget andet der ligger bag overspisning og jeg tvivler på en psykolog kan nå ind til kernen efter en samtale. 

Men hvis du godt ved at det er folk der har det svært, hvad er det så helt præcis du er harm over? 

Det da lige præcis det en psykolog er uddannet til ? At komme ind til sagens kerne og kunne finde ud af hvor er patienten henne , er det kognetiv terapi eller skal der ofres mange penge på en op. ? Jeg er harm over at skattekronerne bliver ødslet sådan væk , fordi det syntes jeg de gør .. Så må man sørge for at der er taget fat i det reele problem og får det udredt først , du lægger jo heller ikke sko på en syg hest .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.