Skal jeg ringe til vagtlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.396 visninger
17 svar
5 synes godt om
12. juli 2013

lottemusen

Min søn på 9 måneder fik en forkølelse med løbende næse for ca. en uge siden. I mandags begyndte han at hoste, og i går eftermiddags fik han feber (39,3) Han havde feber hele natten og sov meget dårligt. Han vågnede flere gange. I morges havde han kun lidt feber, men i løbet af dagen er den steget til ca. 39. Her til aften opdagede vi så, at han har fået nogle små røde knopper. De ligner en blanding mellem myggestik og små bumser. De er både i ansigtet, på håndleddet, i armhulen og på den ene fod. Jeg tænker at det måske kan være skoldkopper... Her til aften kan han heller ikke sove. Han er træt, men vågner hele tiden og græder. Skal jeg ringe til vagtlægen, eller skal jeg vente til i morgen og se hvordan han har det?

Hilsen en bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

B&J

det lyder som varmknopper evt 3dags feberen...

Anmeld

12. juli 2013

Frejsmor

Altså hvis du er bekymret og i tvivl så kan det jo aldrig skade at ringe til vagtlægen og høre dem ad hvad de siger..

Men min første tanke er, tror du ikke bare det er varmeknopper pga. feberen/det rigtig varme vejr vi har haft i dag.. Min søn har i hvert fald en hel del af dem..

God bedring med den bette fyr!!

Anmeld

12. juli 2013

lottemusen

B&J skriver:

det lyder som varmknopper evt 3dags feberen...

Ja, måske er det bare det. Jeg må bare håbe på, at han kan sove i nat og så må jeg se hvordan han har det i morgen.

Anmeld

12. juli 2013

lottemusen

Frejsmor skriver:

Altså hvis du er bekymret og i tvivl så kan det jo aldrig skade at ringe til vagtlægen og høre dem ad hvad de siger..

Men min første tanke er, tror du ikke bare det er varmeknopper pga. feberen/det rigtig varme vejr vi har haft i dag.. Min søn har i hvert fald en hel del af dem..

God bedring med den bette fyr!!

Tak! Jo måske er det bare varme knopper. Jeg tror bare jeg venter med at ringe til lægen i morgen, hvis altså han også har det rigtig skidt i morgen.

Anmeld

12. juli 2013

B&J

lottemusen skriver:

Ja, måske er det bare det. Jeg må bare håbe på, at han kan sove i nat og så må jeg se hvordan han har det i morgen.

ja nemlig men det er aldrig sjovt når det er vores børn

Anmeld

12. juli 2013

lottemusen

B&J skriver:

ja nemlig men det er aldrig sjovt når det er vores børn

Nej, det er virkelig ikke sjovt Det er første gang han er så syg, så det er svært ikke at være bekymret...

Anmeld

12. juli 2013

B&J

lottemusen skriver:

Nej, det er virkelig ikke sjovt Det er første gang han er så syg, så det er svært ikke at være bekymret...

det er det nemlig det er super hårdt, men ja tror jeg aldrig vi kommer til at syntes det er sjovt eller nemt når det er  

Anmeld

13. juli 2013

lottemusen

B&J skriver:

det er det nemlig det er super hårdt, men ja tror jeg aldrig vi kommer til at syntes det er sjovt eller nemt når det er  

Nu har jeg været hos vagtlægen. De små knopper var blevet til blærer og sår, så jeg blev ret bekymret.
Det viste sig, at det var mund-fod-hånd syge. Det er heldigvis en meget mild virus, som går over af sig selv, men han skal alligevel blive hjemme fra dagpleje nogle dage.

Det var rigtig rart, at få klarhed over hans sygdom. Nu skal han bare forkæles til han er rask igen

Anmeld

13. juli 2013

TweenStar.dk

lottemusen skriver:

Min søn på 9 måneder fik en forkølelse med løbende næse for ca. en uge siden. I mandags begyndte han at hoste, og i går eftermiddags fik han feber (39,3) Han havde feber hele natten og sov meget dårligt. Han vågnede flere gange. I morges havde han kun lidt feber, men i løbet af dagen er den steget til ca. 39. Her til aften opdagede vi så, at han har fået nogle små røde knopper. De ligner en blanding mellem myggestik og små bumser. De er både i ansigtet, på håndleddet, i armhulen og på den ene fod. Jeg tænker at det måske kan være skoldkopper... Her til aften kan han heller ikke sove. Han er træt, men vågner hele tiden og græder. Skal jeg ringe til vagtlægen, eller skal jeg vente til i morgen og se hvordan han har det?

Hilsen en bekymret mor

Hvis jeg var dig ville jeg vente.

God bedring med ham, det lyder til det er en lidt hård omgang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.