Arbejdstid efter barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg skal snart tilbage på arbejde igen og er gået ned i tid. Men ikke desto mindre har jeg alligevel mindst 2 lukkevagter om ugen, hvor jeg har fri samtidig med at dagplejen lukker. Min mand KAN godt gå tidligere, men ikke hver uge, da han også er den der afleverer børn om morgenen og er nødt til at arbejde en del flere timer end mig (i og med han jo har et fuldtidsjob). Heldigvis har vi vores familie tæt på som kan hjælpe os og jeg har også tænkt mig at få en snak med min chef omkring mine timer, for det er da SÅ irriterende at gå ned i tid og så stadig være afhængig af at andre henter mine børn flere gange om ugen.

Hvordan får I det til at hænge sammen hos jer? Og jeg mener ikke jer studerende, men jer, der har et "rigtigt" arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Muffinmus

afleverer 6.30, møder ca  7.20

har fri 15.30 og henter 16.15 ca  og dp lukker kl 16.20, så det kan lige nås, BH har bedre åbningstider.

tilføjelse:

Har søgt studie og glæder mig til måske at kunne aflevere senere og hente tidligere

Anmeld

12. juli 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg skal snart tilbage på arbejde igen og er gået ned i tid. Men ikke desto mindre har jeg alligevel mindst 2 lukkevagter om ugen, hvor jeg har fri samtidig med at dagplejen lukker. Min mand KAN godt gå tidligere, men ikke hver uge, da han også er den der afleverer børn om morgenen og er nødt til at arbejde en del flere timer end mig (i og med han jo har et fuldtidsjob). Heldigvis har vi vores familie tæt på som kan hjælpe os og jeg har også tænkt mig at få en snak med min chef omkring mine timer, for det er da SÅ irriterende at gå ned i tid og så stadig være afhængig af at andre henter mine børn flere gange om ugen.

Hvordan får I det til at hænge sammen hos jer? Og jeg mener ikke jer studerende, men jer, der har et "rigtigt" arbejde.

Hmm.. hvad med at du afleverer de dage farmand er nødt til at hente ? På den måde kan han møde 15 min før og også gå lidt tidligere... Hvis du har lukkevagt og færre timer må du vel møde senere end din mand

Anmeld

12. juli 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg bliver nødt til at flexe når vores søn skal starte. Jeg møder 8-16:30 og manden 6:45-14:45 men han arbejder i Kbh så han er heller ikke hjemme før kl 16.

Så må jeg bare tjene timerne ind om aftenen eller i weekenden :/

Anmeld

12. juli 2013

Joan ( Smallie )

Når jeg er i stalden møder jeg kl 7 det vil så sige jeg aflevere børn 6.45 og så har jeg fri kl 15.30 og kan hente børn kl 15.45 men så er der også arbeje ihver anden weekend men når det er høst kan jeg kun aflevere og så må manden hente eller hvem der nu kan for der er jeg ikke hjemme til det.

Anmeld

12. juli 2013

lineog4

Jeg er den der afleverer hver dag, da min mand kører 5.30-6 hver morgen afhængig af arbejdstid.

Vi er nede på cyklen lidt i 7 og den store kan heldigvis gå selv nu så jeg kun har 2 steder jeg skal aflevere.

Har på papiret fri forholdsvist tidligt hver dag, men har ofte møder, oprydning, forberedelse osv. Derfor er det ofte manden der henter og han kan hente mellem 15.30-16.

Havde også mange tanker før slutningen af sidste barsel. Kunne jeg overhovedet aflevere alle de børn og nå arbejde, ville jeg overhovedet se dem osv? Jeg valgte at gå ned i tid så jeg har en ugentlig fridag og det giver en rolig morgen hvor jeg kan følge hele vejen til skole og være en del af det, jeg kan sidde med lillemanden på skødet i vuggestuen (nu børnehaven) og jeg kan holde de mindste fri og tage i zoo osv. Og alt i alt er hverdagen god og kun få dage hvor jeg føler jeg går glip af alt og det ikke hænger sammen - men det er de dage for planlægningen skrider.

Hilsen Line

Anmeld

12. juli 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg fik min mor til at hente de to gange om ugen hvor jeg arbejdede sent.

Det endte dog af forskellige årsager med at jeg begyndte at tage en ny uddannelse, der er mere forenelig med at være mor.

Anmeld

12. juli 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hmm.. hvad med at du afleverer de dage farmand er nødt til at hente ? På den måde kan han møde 15 min før og også gå lidt tidligere... Hvis du har lukkevagt og færre timer må du vel møde senere end din mand

Nej møder ikke senere de dage, desværre Så vi er nødsaget til at have nogle andre til at hente vores børn de dage

Anmeld

12. juli 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg er den der afleverer hver dag, da min mand kører 5.30-6 hver morgen afhængig af arbejdstid.

Vi er nede på cyklen lidt i 7 og den store kan heldigvis gå selv nu så jeg kun har 2 steder jeg skal aflevere.

Har på papiret fri forholdsvist tidligt hver dag, men har ofte møder, oprydning, forberedelse osv. Derfor er det ofte manden der henter og han kan hente mellem 15.30-16.

Havde også mange tanker før slutningen af sidste barsel. Kunne jeg overhovedet aflevere alle de børn og nå arbejde, ville jeg overhovedet se dem osv? Jeg valgte at gå ned i tid så jeg har en ugentlig fridag og det giver en rolig morgen hvor jeg kan følge hele vejen til skole og være en del af det, jeg kan sidde med lillemanden på skødet i vuggestuen (nu børnehaven) og jeg kan holde de mindste fri og tage i zoo osv. Og alt i alt er hverdagen god og kun få dage hvor jeg føler jeg går glip af alt og det ikke hænger sammen - men det er de dage for planlægningen skrider.

Hilsen Line

Jeg er jo netop også gået ned i tid for at få det hele til at hænge sammen derhjemme - og så er det bare SÅ irriterende at min chef har lagt mine vagter, så vi ALLIGEVEL ikke kan få det til at hænge sammen. Jeg tager en snak med ham når jeg starter igen, han har heldigvis selv børn, så forhåbentlig er han forstående. Kan slet ikke bære tanken om at jeg ikke ser mine børn flere dage om ugen og synes det er virkelig frustrerende at være afhængig af at andre skal hente mine børn. Det holder jo ikke i længden.

Anmeld

12. juli 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jeg bliver nødt til at flexe når vores søn skal starte. Jeg møder 8-16:30 og manden 6:45-14:45 men han arbejder i Kbh så han er heller ikke hjemme før kl 16.

Så må jeg bare tjene timerne ind om aftenen eller i weekenden :/

Fedt at du har mulighed for det Vi har telefontider på mit arbejde, så der kan man desværre ikke flexe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.