Hjælp til billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.533 visninger
20 svar
11 synes godt om
10. juli 2013

Karla

Jeg har lige færdiggjort dette billede til lillepigens værelse. Hold nu op et projekt! først skulle der laves og stryges ca. 325 bogstaver. Så skulle de så limes på lærredet. Ville egentlig først have sat den direkte på væggen, men så ville de ikke være så lette lige at flytte rundt på, så det blev på et lærred.
Men nu er jeg kommet lidt i tvivl om, det er for bart. Det skal hænge på en hvid væg ovenover hendes tremmeseng. Sengen er også hvid. Der kommer en sengerand i, som er pink og lilla (samme farve som bogstaverne).
Men hvad så med baggrunden på det lærred? Bliver det for kedeligt, når det bare er hvidt? Skal jeg male det i en farve? Eller har I andre forslag?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

gonefishing

Jeg har lige færdiggjort dette billede til lillepigens værelse. Hold nu op et projekt! først skulle der laves og stryges ca. 325 bogstaver. Så skulle de så limes på lærredet. Ville egentlig først have sat den direkte på væggen, men så ville de ikke være så lette lige at flytte rundt på, så det blev på et lærred.
Men nu er jeg kommet lidt i tvivl om, det er for bart. Det skal hænge på en hvid væg ovenover hendes tremmeseng. Sengen er også hvid. Der kommer en sengerand i, som er pink og lilla (samme farve som bogstaverne).
Men hvad så med baggrunden på det lærred? Bliver det for kedeligt, når det bare er hvidt? Skal jeg male det i en farve? Eller har I andre forslag?

kom lige med billedet så

skrev kvinden og derefter kom det typisk

Anmeld

10. juli 2013

gonefishing

Karla skriver:

Jeg synes ikke du skal male baggrunden, det vil for mig blive for forvirrende.

Anmeld

10. juli 2013

Karla

Flodkilling skriver:

Jeg synes ikke du skal male baggrunden, det vil for mig blive for forvirrende.

Okay, tak
Det kan godt være det bliver for forvirrende, hvis der kommer farve på baggrunden. Man skal helst kunne læse teksten jo

Anmeld

10. juli 2013

serinasmor

tror jeg ville forsøge at centrere teksten i første omgang (ved godt det er svært med perler på lærred) Jeg synes det bliver sidetungt med fast bagkant ..

og ellers måske en sart lyserød/lysblå baggrund der kan passe til rød/lilla ...
den lyseblå fra dugen tror jeg ville passe nogenlunde

Anmeld

10. juli 2013

gonefishing

Karla skriver:

Okay, tak
Det kan godt være det bliver for forvirrende, hvis der kommer farve på baggrunden. Man skal helst kunne læse teksten jo

ja og du har jo også farver i bogstaverne. det må da havde været noget af et projekt, hvor stort er det?

Anmeld

10. juli 2013

Karla

serinasmor skriver:

tror jeg ville forsøge at centrere teksten i første omgang (ved godt det er svært med perler på lærred) Jeg synes det bliver sidetungt med fast bagkant ..

og ellers måske en sart lyserød/lysblå baggrund der kan passe til rød/lilla ...
den lyseblå fra dugen tror jeg ville passe nogenlunde

Jeg startede med at lave det centreret, men det fungerede overhovedet ikke! Det blev skævt og grimt uanset hvad jeg gjorde. Så placeringen vil jeg ikke/evner jeg ikke at ændre på

Det kunne godt være en mulighed med en sart farve. Det skal i hvert fald være noget der ikke gør så man ikke kan læse teksten

Anmeld

10. juli 2013

Tullepoder

Hold da op et arbejde

Personligt ville jeg sætte det i en ramme, så du ikke har hvid (væg) på hvid (lærrede) det bryder lidt, og så er der stadig fokus på teksten

Anmeld

10. juli 2013

Karla

Flodkilling skriver:

ja og du har jo også farver i bogstaverne. det må da havde været noget af et projekt, hvor stort er det?

Ja, det har været et rigtig stort projekt! Der var planen at alle bogstaverne skulle være sorte, men kunne hurtigt se, at jeg ikke havde nok sorte Så brugte jeg de to farver, som bliver gennemgående i hendes værelse (sengerand, sengetøj og bogkasser har de farver).
Lærredet er 80*60 cm. Der er brugt lige knap 5000 perler

Anmeld

10. juli 2013

Karla

Tullepoder skriver:

Hold da op et arbejde

Personligt ville jeg sætte det i en ramme, så du ikke har hvid (væg) på hvid (lærrede) det bryder lidt, og så er der stadig fokus på teksten

Det var nok en god idé ja Så bliver det ikke bare hvidt på hvidt. Må på jagt efter en stor ramme, som kunne passe ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.