Kan han det ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Kender ikke til reglerne, men hold da op det må være træls håber det hele går i orden

Det er rigtigt træls, og det er så synd for vores datter, det er hende det hele går ud over jo
Og tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

Benjamins'mor

Børne bidrag fra faren skal betales uanset indkomst, medmindre man har en anden indbyrdes aftale, som i jo ikke har.

En anden ting er at han ikke bare ud af det blå kan komme og forlange han skal have hende der og der, hvis i har en specifik aftale om hvornår hans samvær ligger, så må han overholde det. Hvis han så ikke "har tid" så kan han ikke forlange at få jeres barn på andre tidspunkter.

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Sikke da en klaphat! Det kan han godt glemme; både det med børnepengene og det med weekenderne. Hvad tror han selv? Så skal han have hende i weekenderne hvor de kan hygge og tage på ture og du skal hun have hende i de hektiske hverdage?

Den får han ALDRIG gennemtrumfet og han er godt naiv hvis han tror 

tror det er sådan han vil have det.. nu har han fået en kæreste, og vil nok på det grundlag begynde at tage mere ansvar lige pludselig, men kun i wekkenderne ..

Anmeld

10. juli 2013

Frejsmor

Jeg kender godt nok ikke de specifikke regler omkring børnebidrag, men hvad jeg lige kan læse mig til på statsforvaltningens hjemmeside, skulle bidragets størrelse ikke have noget af gøre med din/din husstands indtægt, kun din datters fars indtægt og om han evt. har andre børn at forsørge.. Så jeg ville tro at han enten skal betale eller også betaler udbetaling danmark for ham og så skal han betale tilbage når han igen har penge nok..

Med hensyn til at han nu stiller en masse krav til ændring i jeres samværsordning, så tror jeg han står skidt stillet, hvis du fremlægger de ting på mødet, som du fortæller om her..

Det lyder for mig at se, som om han gør der her mere for at skabe splid end fordi han faktisk gerne vil have mere samvær med hans datter og det sys jeg da er rigtig ærgerligt..

Desuden tror jeg aldrig det ville komme på tale at han skulle have jeres datter hver weekend, hvornår skulle du så i givet fald have ordentlig kvalitetstid med hende? Det ville højest kunne blive til en overnatning eller to i den uge hvor han ikke har datteren på weekend, så altså på hverdage.. Det andet er jo absurd og slet ikke i jeres datters bedste interesse..

Jeg håber mødet går godt og at I kan finde en løsning på jeres problemer, det er da rigtig synd for jeres datter, at der skal være så meget splid..

Anmeld

10. juli 2013

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Jeg kender godt nok ikke de specifikke regler omkring børnebidrag, men hvad jeg lige kan læse mig til på statsforvaltningens hjemmeside, skulle bidragets størrelse ikke have noget af gøre med din/din husstands indtægt, kun din datters fars indtægt og om han evt. har andre børn at forsørge.. Så jeg ville tro at han enten skal betale eller også betaler udbetaling danmark for ham og så skal han betale tilbage når han igen har penge nok..

Med hensyn til at han nu stiller en masse krav til ændring i jeres samværsordning, så tror jeg han står skidt stillet, hvis du fremlægger de ting på mødet, som du fortæller om her..

Det lyder for mig at se, som om han gør der her mere for at skabe splid end fordi han faktisk gerne vil have mere samvær med hans datter og det sys jeg da er rigtig ærgerligt..

Desuden tror jeg aldrig det ville komme på tale at han skulle have jeres datter hver weekend, hvornår skulle du så i givet fald have ordentlig kvalitetstid med hende? Det ville højest kunne blive til en overnatning eller to i den uge hvor han ikke har datteren på weekend, så altså på hverdage.. Det andet er jo absurd og slet ikke i jeres datters bedste interesse..

Jeg håber mødet går godt og at I kan finde en løsning på jeres problemer, det er da rigtig synd for jeres datter, at der skal være så meget splid..

fortæller også de ting jeg har skrevet her, plus de ting jeg ikke har skrevet her..

Og tak for dit svar, det er rart at se at det ikke er mig der er helt galt på den, for den eneste jeg gør det her for, er for vores datter ..

Anmeld

10. juli 2013

hesøth

Anonym skriver:

Min datters far har lige ringet i dag, og Sagt at han ikke kan betale børnepenge mere, da han ikke har råd + han Har læst at man ikke skal betale børnepenge når bopælsforældren bor sammen med en der tjener mere end en hvis beløb ( han får 26.000 før skat, jeg er på su og min kæreste tjener mellem 30-45.000 før skat) + Han vil have hende Hver weekend i stedet for hveranden - som han selv har valgt da han ikke mente han havde tid de dage han selv havde valgt...

vi skal til børnesagkyndig samtale her i næste månede da jeg har søgt om det, da jeg føler han bliver ved med at arbejde modsat af mig, og gøre det stik modsatte af hva jeg fortæller ham, f.eks får hun ikke medicin ude ved ham - da det er pjat, men hun må gerne få hostesaft istedet for sin astma medicin... og hun lever af hvidt brød og slik og sodavand derude, på trods af lægen har skrevet en fin seddel hvor der står han ikk skal give hende det, da vi er i gang med at undersøge hvorfor hun har så ondt i hendes mave..
Og jeg har prøvet og prøvet at få ham til at tage hende de ferie han skulle, men der har han ikke tid - vi måtte aflyse en tur til spanien sidste år fordi han bare skulle have hende i den uge vi skulle af sted i, og så i de næste 2 uger derefter, men efter 6 dage ringede han og sagde at jeg skulle komme og hente hende li nu, for han gad ikke have hende der mere, og da han skulle have hende i vinterferien der kom han slet ikke og hentede hende, og gav ikke lyd for dagen efter, hvor han fortalte han ikke kunne alligevel..

men hvis det kommer videre end bare til børnesagkyndig samtale, kan han så få hans ønsker opfyldt ?

1. Han SKAL betale børnebidrag. Søg at få det gennem Udbetaling DK, så lægger de pengene ud - og opkræver af ham. (Det er fuldstændigt lige meget hvad din kæreste tjener, da det er barnet far, der skal hjælpe med at forsørge sit barn)

2. Hvis I er uenige, så får han aldrig gennemtrumfet samvær hver eneste weekend!

3. Lad være med at tale med ham. Vent til mødet!

Anmeld

10. juli 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Han kan ikke gøre noget af det.

Mht. jeres ferie til Spanien har du jo ret til at holde 3 uger med din datter og det skal du blot meddele ham 3 uger inden feriestart.

Med ham er det vist desværre meget nødvendigt at kende alle regler og planlægge godt og grundigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.