Nok lidt et luksus problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

Giraffen

Enirt skriver:

Hej piger jeg har lige et lille dilemma, som jeg gerne vil høre jeres råd om.

Min far var så sød at samle Magnus' store seng i går. Det skal lige siges at han 2 gange har måtte i Bauhaus fordi jeg manglede nogle skruer og havde målt forkert.
Sagen er nu den at jeg synes den er for stor til værelset og også lidt til Magnus, men mest at bunden er så langt nede at det er meget hårdt at løfte ham op og i så mange gange. Det er en seng vi har fået af min kusine. Men går og tænker på at jeg vil have en anden. Er det tarveligt?

Den anden jeg tænker på er den her http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00118815/
Ved så ikke om jeg skal gemme den vi har nu til senere eller om jeg skal sælge den og bruge pengene på den nye?

Hvad ville i gøre?

Vi havde også en juniorseng til vores datter fra starten af, men har været vildt glade for den

vi havde bunden hævet (ka i måske også gøre smart hvis ikk den kan det af sig selv)

og så har vi en tyk sengerand i

og da hun var helt spæd lå hun på tværs med en stor stor ammepude udenom

Men jeg tror jeg ville prøve at hæve bunden og gøre sengepladsen mindre med sengerand/vattæppe/lign. hvis ikke det hjalp på at jeg var træt af den ville jeg også skifte den ud

det vi er glade for nu er at hun er glad for hendes seng og at der går maaange år før vi bliver nødt til at bakse ud og flytte rundt for at få plads til en større

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

Enirt

Ditte_Marie skriver:

Åh, jeg ville nok tænke ligesom dig med at man ikke vil såre folk.

Jeg tror at tremmesenge har de samme mål, så en ny bliver nok ikke mindre?
Men hvis du ikke er glad for den?

Du skriver at bunden er for langt nede - jeg ville ikke turde at sætte den højere op, med den størrelse han har.. der går jo nok ikke lang tid før han selv rejser sig op.

Altå han er jo kun lige fyldt 6 mdr og kan ikke kravle endnu. Så ved ikke om det har noget at sige i forhold til bunden.

Men det jeg er mest træt af er at den fylder ret meget i et meget smalt værelse den anden er lige lidt kortere og lidt smallere.

Har lige målt det i dag.

Anmeld

10. juli 2013

Enirt

Frejsmor skriver:

Hvis I gerne vil have en anden, så ville jeg nok ikke bare sådan lige sælge den I har fået af din kusine, så ville jeg høre hende ad først, om hun gerne ville have den tilbage..

Det er måske bare mig der er blind hehe, men jeg synes nu ikke jeg kan se den store forskel på de to senge? For mig at se, ser det ikke udtil at den seng i har nu har bunden i den laveste indstilling og udfra billedet af sengen fra ikea, ser det ikke ud til at bunden kommer ret meget længere op der..

Du skal også tænke på, at indenfor de næste 3-4 måneder, så begynder din søn formentlig at kunne sidde selv og måske også rejse sig op af siden på sengen, og så er det lige pludselig farligt for ham at buden er så højt oppe.. Kan da huske at vi flyttede bunden helt ned i min søns tremmeseng da han var omkring 8-9måneder og en af mødrene i min mødregruppe gjorde det desværre lige sent nok, så hendes søn nåede altså at tilte ud over sengekanten en dag, inden de fik lagt bunden helt ned..

Bare lige mine tanker!

Tjekkede højden hos ikea og nej den kommer ikke højere op, så vi skal nok ikke have den alligevel. Det eneste der taler for er at den er lidt mindre både i længde og brede og nu er det et meget smalt værelse så nu må vi se.

Jeg ved min kusine ikke skal have den igen. Jeg har fået den og begge hendes drenge har senge og hun skal ikke have flere børn.

Det er rigtig nok at det lige pludselig går stærkt med hvad de kan. Men har bare rigtig dårlig ryg og bækken pga. bækkenløsen under graviditen og galdestens anfald i 5 mdr (er lige blevet opereret for det) Så derfor vill jeg gerne at det var nemmere at få ham op.

Anmeld

10. juli 2013

Enirt

Flodkilling skriver:

hahahahah et godt billed! det er da guld værd
Men tror altså ikke der er de store forskelle på størrelserne på tremmesenge?

Ja var også flad af grin da jeg åbende døren ind til ham. Der er lidt og i det meget smalle rum vi har ham i, så gør det en del. Men har ikke besluttede mig endeligt.

Anmeld

10. juli 2013

Enirt

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville helt klart beholde tremmesengen. Det er standardmål på en tremmseng og bunden skal ikke højrer op. Det eneste der tæller for, at du ikke vil have tremmesengen alligevel er dens udseendende

Det er ikke fordi jeg ikke vil have en tremmeseng overvejde bare en anden som er smallere og som jeg troede havde ham lidt højere oppe så det ikke var så hårdt at løfte ham ud og i.

Anmeld

10. juli 2013

morethanperfect

Enirt skriver:

Hej piger jeg har lige et lille dilemma, som jeg gerne vil høre jeres råd om.

Min far var så sød at samle Magnus' store seng i går. Det skal lige siges at han 2 gange har måtte i Bauhaus fordi jeg manglede nogle skruer og havde målt forkert.
Sagen er nu den at jeg synes den er for stor til værelset og også lidt til Magnus, men mest at bunden er så langt nede at det er meget hårdt at løfte ham op og i så mange gange. Det er en seng vi har fået af min kusine. Men går og tænker på at jeg vil have en anden. Er det tarveligt?

Den anden jeg tænker på er den her http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00118815/
Ved så ikke om jeg skal gemme den vi har nu til senere eller om jeg skal sælge den og bruge pengene på den nye?

Hvad ville i gøre?

Jeg ville beholde den .

bunden kan ikke komme længere op .. Det vil jeg  tro er det samme på alle tremmesenge .. Også målene på den .. Tror ikke der er særlig meget forskel .. 

Anmeld

10. juli 2013

Enirt

Giraffen skriver:

Vi havde også en juniorseng til vores datter fra starten af, men har været vildt glade for den

vi havde bunden hævet (ka i måske også gøre smart hvis ikk den kan det af sig selv)

og så har vi en tyk sengerand i

og da hun var helt spæd lå hun på tværs med en stor stor ammepude udenom

Men jeg tror jeg ville prøve at hæve bunden og gøre sengepladsen mindre med sengerand/vattæppe/lign. hvis ikke det hjalp på at jeg var træt af den ville jeg også skifte den ud

det vi er glade for nu er at hun er glad for hendes seng og at der går maaange år før vi bliver nødt til at bakse ud og flytte rundt for at få plads til en større

Den kan netop ikke komme højere op og det var det jeg troede den fra ikea kunne. Men har snakket med dem og den er ikke højere oppe.

Tror jeg vil prøve at vende ham som du bekriver at i gjorde med din datter. For han er godt nok ikke til at styre på al den plads.

Det med at den ikke skulle skiftes ud, var også tanken da vi sagde ja til den. Men  u må vi se har ikke helt besluttet mig endnu.

Anmeld

10. juli 2013

Enirt

morethanperfect skriver:

Jeg ville beholde den .

bunden kan ikke komme længere op .. Det vil jeg  tro er det samme på alle tremmesenge .. Også målene på den .. Tror ikke der er særlig meget forskel .. 

Har fået de helt præcise mål fra ikea og nej der er ikke den store forskel. Andet en den fra ikea er lidt smallere som ville være godt, når vores værelse til ham er meget smalt.

Anmeld

10. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror ikke andre tremmesenge kan komme højere op. 

vi brugte en tyk sengerande til vores dreng. Det tager meget af pladsen. 

jeg tror du vil blive glad for at den er lidt bredere. Vores dreng rumsterer en del sin seng og vi er glade for at vi har en stor tremmeseng hvor han har plads til det 

men uanset lyder dret til at du har en sød far der sikkert ville kunne forstå hvis du ønsker en anden 

Anmeld

10. juli 2013

lilledittemor

Enirt skriver:

Altå han er jo kun lige fyldt 6 mdr og kan ikke kravle endnu. Så ved ikke om det har noget at sige i forhold til bunden.

Men det jeg er mest træt af er at den fylder ret meget i et meget smalt værelse den anden er lige lidt kortere og lidt smallere.

Har lige målt det i dag.

Jeg må indrømme at jeg kan ikke helt huske hvornår vi satte vores bund ned, men tror at det var før seks måneder - men det er selvfølgelig op til dig tror dog ikke der skal gå så længe før du skal tænke på det

Jeg synes at du skal gøre sådan så du får den seng til ham som du bliver glad for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.