Nok lidt et luksus problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
19 svar
1 synes godt om
10. juli 2013

Enirt

Hej piger jeg har lige et lille dilemma, som jeg gerne vil høre jeres råd om.

Min far var så sød at samle Magnus' store seng i går. Det skal lige siges at han 2 gange har måtte i Bauhaus fordi jeg manglede nogle skruer og havde målt forkert.
Sagen er nu den at jeg synes den er for stor til værelset og også lidt til Magnus, men mest at bunden er så langt nede at det er meget hårdt at løfte ham op og i så mange gange. Det er en seng vi har fået af min kusine. Men går og tænker på at jeg vil have en anden. Er det tarveligt?

Den anden jeg tænker på er den her http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00118815/
Ved så ikke om jeg skal gemme den vi har nu til senere eller om jeg skal sælge den og bruge pengene på den nye?

Hvad ville i gøre?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

2babygirls

Enirt skriver:

Min far var så sød at samle Magnus' store seng i går. Det skal lige siges at han 2 gange har måtte i Bauhaus fordi jeg manglede nogle skruer og havde målt forkert.
Sagen er nu den at jeg synes den er for stor til værelset og også lidt til Magnus, men mest at bunden er så langt nede at det er meget hårdt at løfte ham op og i så mange gange. Det er en seng vi har fået af min kusine. Men går og tænker på at jeg vil have en anden. Er det tarveligt?

Den anden jeg tænker på er den her http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00118815/
Ved så ikke om jeg skal gemme den vi har nu til senere eller om jeg skal sælge den og bruge pengene på den nye?

Hvad ville i gøre?

Jeg ville købe en seng der passede til mit behov og så spørge kusinen om hun ville have den retur eller du må gør hvad du vil med den.

Anmeld

10. juli 2013

Enirt

2babygirls skriver:

Jeg ville købe en seng der passede til mit behov og så spørge kusinen om hun ville have den retur eller du må gør hvad du vil med den.

Det er også det jeg hælder mest til. Er bare sådan er person som tænker meget over mine handlinger og synes det er lidt ufølsomt (kan ikke lige finde det rigtige ord) at gøre det lige efter min far har haft alt det bøvl, og så også fordi vi ikke har bil og jeg ikke kørekort endnu. Så det bliver nok også mine forældre der skal hente den nye seng

Anmeld

10. juli 2013

lilledittemor

Hvad ville i gøre?

Åh, jeg ville nok tænke ligesom dig med at man ikke vil såre folk.

Jeg tror at tremmesenge har de samme mål, så en ny bliver nok ikke mindre?
Men hvis du ikke er glad for den?

Du skriver at bunden er for langt nede - jeg ville ikke turde at sætte den højere op, med den størrelse han har.. der går jo nok ikke lang tid før han selv rejser sig op.

Anmeld

10. juli 2013

2babygirls

Enirt skriver:

Det er også det jeg hælder mest til. Er bare sådan er person som tænker meget over mine handlinger og synes det er lidt ufølsomt (kan ikke lige finde det rigtige ord) at gøre det lige efter min far har haft alt det bøvl, og så også fordi vi ikke har bil og jeg ikke kørekort endnu. Så det bliver nok også mine forældre der skal hente den nye seng

Kan godt forstå dig. Ville også have det dårligt med at fortælle min far det, men han er heldigvis en forstående og mild mand 

Anmeld

10. juli 2013

Frejsmor

Hvis I gerne vil have en anden, så ville jeg nok ikke bare sådan lige sælge den I har fået af din kusine, så ville jeg høre hende ad først, om hun gerne ville have den tilbage..

Det er måske bare mig der er blind hehe, men jeg synes nu ikke jeg kan se den store forskel på de to senge? For mig at se, ser det ikke udtil at den seng i har nu har bunden i den laveste indstilling og udfra billedet af sengen fra ikea, ser det ikke ud til at bunden kommer ret meget længere op der..

Du skal også tænke på, at indenfor de næste 3-4 måneder, så begynder din søn formentlig at kunne sidde selv og måske også rejse sig op af siden på sengen, og så er det lige pludselig farligt for ham at buden er så højt oppe.. Kan da huske at vi flyttede bunden helt ned i min søns tremmeseng da han var omkring 8-9måneder og en af mødrene i min mødregruppe gjorde det desværre lige sent nok, så hendes søn nåede altså at tilte ud over sengekanten en dag, inden de fik lagt bunden helt ned..

Bare lige mine tanker!

Anmeld

10. juli 2013

gonefishing

Enirt skriver:

Hvad ville i gøre?

hahahahah et godt billed! det er da guld værd
Men tror altså ikke der er de store forskelle på størrelserne på tremmesenge?

Anmeld

10. juli 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt klart beholde tremmesengen. Det er standardmål på en tremmseng og bunden skal ikke højrer op. Det eneste der tæller for, at du ikke vil have tremmesengen alligevel er dens udseendende

Anmeld

10. juli 2013

MissTas

Enirt skriver:

Hvad ville i gøre?

jeg syns den ser rigtig fin ud du kan jo evt. gi den en klat maling hvis du ikke sys om den.. sort, hvid, grøn, blå eller lign. det ville sikkert pifte den op. Men bunden ville jeg absolut ikke turde rykke længere op end den er nu lige pludselig uden du ved af det.. så enten sætter han sig op eller rejser sig op og han er jo ikke nogen lille baby, så det ville jeg ikke turde.. men selvfølgelig jer der skal være glad for den

Anmeld

10. juli 2013

C-Dog

Bunden må da ikke komme højere op, min datter er lige en måned ældre end din og hendes sengebund skal helt ned at sidde nu her fordi hun altså snart kan rejse sig op og kravle ud over kanten. Gys, det vil man jo ikke opleve. Bortset fra det, køb den seng i vil ha, men giv lige din kusine en chance for selv at få sengen tilbage. Jeg gav engang min veninde et klædeskab fordi hun manglede og jeg ville ha et nyt- og så solgte hun det sgu. Jesus- så kunne jeg jo ligesågodt selv ha solgt det hvis hun ikke skulle bruge det alligevel. Sådan tror jeg mange ville tænke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.