Ekstremt lang cyklus -nogen der har erfaringer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

Rockertand

mf1978 skriver:

1000 tak for gode råd Rockertand

Jeg vidste slet ikke, at man ikke må teste med morgenurin - det skal man da med graviditetstest, ikke? Nå men så må det være om aftenen, jeg skal satse på

Hvorfor skal man teste 2-3 gange på en dag, når teststregen er tydligere end kontrolstregen? Er det ikke bare inden for 24 timerefter, at  teststregen er tydligere end kontrolstregen, at befrugtningen skal ske?

Endnu en gang tak for gode input

Du skal teste i tidsrummet 10-20.
Når du fornemmer, at teststregens farve bliver tydeligere, så begynder du at teste mere end én gang dagligt, det er nemlig individuelt, hvor mange timer man kan teste positivt, nogle kan teste positivt i dagevis, andre kun få timer, og da du ikke kender længden på dit LH-peak , så skal du forsøge at ramme tidsrummet ved at teste mere intensivt i de dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

mf1978

dina1980 skriver:

ja jeg har, har pco og jeg pt har jeg ca 12 uger mellem min mens

Dina1980, det lyder lidt som om vi er "i samme båd"

Hvordan tester du? Hvor lang tid inde i din cyklus begynder du at tage æl-tests? Og hvornår i din cyklus har du så ægløsning (hvor mange dage fra 1. mens.dag?) ?

Anmeld

9. juli 2013

mf1978

Rockertand skriver:

Du skal teste i tidsrummet 10-20.
Når du fornemmer, at teststregens farve bliver tydeligere, så begynder du at teste mere end én gang dagligt, det er nemlig individuelt, hvor mange timer man kan teste positivt, nogle kan teste positivt i dagevis, andre kun få timer, og da du ikke kender længden på dit LH-peak , så skal du forsøge at ramme tidsrummet ved at teste mere intensivt i de dage.

Wow - det anede jeg ikke - altså at nogen kun har få timers "vindue" for æl... det er da ikke super nemt at kombinere med arbejde osv. Skal man så tage æl-test på sit arbejde og skynde dig hjem (og bede manden om det samme), hvis stregen pludselig er endnu kraftigere? Det lyder lidt svært

Anmeld

10. juli 2013

Bettina90

mf1978 skriver:

Hejsa.

Jeg har en helt utrolig lang cyklus, hvilket er frustrerende, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvornår jeg så har ægløsning - eller hvornår jeg skal begynde at teste med ÆL-test.

1. mens.dag er faldet sådan her: 25. nov. 22. jan. (dvs. cyklus 58 dage), 13. marts (dvs. cyklus 51 dage), 1.maj (dvs. cyklus 50 dage), og 6. juli (dvs. cyklus 66 dage).

Er der nogen der har erfaringer med så lange cyklus'er?

Hvornår skal man regne med at have ægløsning? Skal man ved så lange cyklus'er også regne med, at ægløsning falder ca 14 dage før forventet menstruation, ligesom ved en normal længde cyklus?

Og hvad med ÆL-test, hvor lang tid efter 1. mens.dag skal jeg begynde at tage ÆL-test med så lange - og uregelmæssige - menstruationer?

Endelig, er der nogen der har gode råd til, hvad man selv kan gøre for at afkorte sin cyklus?

Hvis nogen kan hjælpe med erfaringer og gode råd, så vil jeg være super taknemmelig

Synes bare I skal prøve lidt og se om det ikke lykkes :-)

Har selv meget uregelmæssig menstruation, det er bestemt ikke mærkeligt hvid jeg kun får menstruation 3 gange om året. Og jeg blev alligevel lige pludselig gravid helt naturligt :-)

Så synes ikke du skal se problemer hvor der måske ikke er nogen. Prøv jer frem i et stykke tid, og hvis det så ikke fungerer, så søg hjælp :-) Men er sikker på det sagtens kan lade sig gøre.

Anmeld

10. juli 2013

Misser1989

mf1978 skriver:

Det er godt at det kan lykkes - hele 2 gange - med pco Misser1989

Gjorde du noget specielt i forhold til din pco, inden du blev gravid naturligt (kost,kosttilskud, andet??)?. Og testede du med æl-tests?

Nej overhovedet ikke. 

Anmeld

10. juli 2013

dina1980

mf1978 skriver:

Dina1980, det lyder lidt som om vi er "i samme båd"

Hvordan tester du? Hvor lang tid inde i din cyklus begynder du at tage æl-tests? Og hvornår i din cyklus har du så ægløsning (hvor mange dage fra 1. mens.dag?) ?

altså jeg for metformin for at have styr på min mens, det har jeg fået i over 3 år nu. og har normalt mens mellem 33 og 36 dage. men efter jeg fik et ivf forsøg i oktober sidste år så er der gået helt kage i den. men dengang der har jeg kun prøvet ægteste 1 eller 2 gange, men opgav for der skete ikke noget, eller jo den var positiv på omkring dag 20 ca. men er du ikke blevet testet for pco eller noget??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.