Ekstremt lang cyklus -nogen der har erfaringer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.593 visninger
15 svar
10 synes godt om
8. juli 2013

mf1978

Hejsa.

Jeg har en helt utrolig lang cyklus, hvilket er frustrerende, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvornår jeg så har ægløsning - eller hvornår jeg skal begynde at teste med ÆL-test.

1. mens.dag er faldet sådan her: 25. nov. 22. jan. (dvs. cyklus 58 dage), 13. marts (dvs. cyklus 51 dage), 1.maj (dvs. cyklus 50 dage), og 6. juli (dvs. cyklus 66 dage).

Er der nogen der har erfaringer med så lange cyklus'er?

Hvornår skal man regne med at have ægløsning? Skal man ved så lange cyklus'er også regne med, at ægløsning falder ca 14 dage før forventet menstruation, ligesom ved en normal længde cyklus?

Og hvad med ÆL-test, hvor lang tid efter 1. mens.dag skal jeg begynde at tage ÆL-test med så lange - og uregelmæssige - menstruationer?

Endelig, er der nogen der har gode råd til, hvad man selv kan gøre for at afkorte sin cyklus?

Hvis nogen kan hjælpe med erfaringer og gode råd, så vil jeg være super taknemmelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

Rockertand

mf1978 skriver:

Hejsa.

Jeg har en helt utrolig lang cyklus, hvilket er frustrerende, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvornår jeg så har ægløsning - eller hvornår jeg skal begynde at teste med ÆL-test.

1. mens.dag er faldet sådan her: 25. nov. 22. jan. (dvs. cyklus 58 dage), 13. marts (dvs. cyklus 51 dage), 1.maj (dvs. cyklus 50 dage), og 6. juli (dvs. cyklus 66 dage).

Hvornår skal man regne med at have ægløsning? Skal man ved så lange cyklus'er også regne med, at ægløsning falder ca 14 dage før forventet menstruation, ligesom ved en normal længde cyklus?

Og hvad med ÆL-test, hvor lang tid efter 1. mens.dag skal jeg begynde at tage ÆL-test med så lange - og uregelmæssige - menstruationer?

Endelig, er der nogen der har gode råd til, hvad man selv kan gøre for at afkorte sin cyklus?

Hvis nogen kan hjælpe med erfaringer og gode råd, så vil jeg være super taknemmelig

Det er ikke naturligt at have så lang en cyklus, så det er spørgsmålet, om du overhovedet har en normal ægløsning.
Jeg ville spørge min læge, om der er indikation for at få taget PCO-blodprøver.
Held og lykke.

Anmeld

8. juli 2013

modesty

mf1978 skriver:

Hejsa.

Jeg ville også helt klart bede lægen om en udredning. Du skal sandsynligvis i en eller anden form for fertilitetsbehandling med så lange cykli.

Anmeld

8. juli 2013

Rødhætte

mf1978 skriver:

Hejsa.

Jeg har også en lang cyklus. Min er på ca 40-44 dage. Det er bare super frustrende. For at finde mit æl tidspunkt købte jeg en masse test og testet hver dag fra ca dag 15. På den måde fandt jeg ud af hvornår jeg cirka havde æl. Det hjalp mig på vej til de 2 gyldne streger. Udover dette ville jeg nok også tage en snak med min læge da din cyklus er meget lang.

For du snart bliver gravid.

Anmeld

8. juli 2013

mf1978

Tak - det vil jeg prøve.

Jeg havde bare hørt, at man skal have forsøgt at blive gravid i minimum 1 år, før man kan komme i behandling?

Jeg vil prøve at teste fra 14 dage fra nu - cirka - og så se, om der ikke kommer 2 streger på et eller andet tidspunkt

Anmeld

8. juli 2013

Rockertand

mf1978 skriver:

Tak - det vil jeg prøve.

Jeg havde bare hørt, at man skal have forsøgt at blive gravid i minimum 1 år, før man kan komme i behandling?

Jeg vil prøve at teste fra 14 dage fra nu - cirka - og så se, om der ikke kommer 2 streger på et eller andet tidspunkt

2 streger skal du nok få, jeg kan producere ægløsningsteste med 2 streger hele cyklus, du skal have en test, hvor teststregen er lige så tydelig eller mere tydelig end teststregen, og du må ikke teste med morgenurin, og så skal du teste 2-3 gange på en dag, når den er lige ved at være der.
Viderehenvisning afhænger af din alder og symptombeskrivelse og sandsynligheden for, at du bliver spontant gravid, så det er ikke kun øveperioden, der tæller.
Held og lykke på vejen til de 2 gyldne streger.

Anmeld

9. juli 2013

Misser1989

mf1978 skriver:

Tak - det vil jeg prøve.

Da vvillle i gang med projekt baby, havde jeg også lang tid mellem mine mens. en enkelt gang gik der 6 mdr uden mens!! Vgashandelen prøvet i knap 8 mdr. Da jeg kom til udredning, som viste at jeg havde pco og blev henvist til fertilitets behandling med det samme. Nåede så ikke at komme i gang, da min søster blev alvorlig syg, og så blev jeg farme gravid naturligt. 15 mdr fra jeg sned p pillerne. Anden gang blev jeg gravid i første hug. Og har mere regelmæssig mens. 

Anmeld

9. juli 2013

dina1980

ja jeg har, har pco og jeg pt har jeg ca 12 uger mellem min mens

Anmeld

9. juli 2013

mf1978

Rockertand skriver:

2 streger skal du nok få, jeg kan producere ægløsningsteste med 2 streger hele cyklus, du skal have en test, hvor teststregen er lige så tydelig eller mere tydelig end teststregen, og du må ikke teste med morgenurin, og så skal du teste 2-3 gange på en dag, når den er lige ved at være der.
Viderehenvisning afhænger af din alder og symptombeskrivelse og sandsynligheden for, at du bliver spontant gravid, så det er ikke kun øveperioden, der tæller.
Held og lykke på vejen til de 2 gyldne streger.

1000 tak for gode råd Rockertand

Jeg vidste slet ikke, at man ikke må teste med morgenurin - det skal man da med graviditetstest, ikke? Nå men så må det være om aftenen, jeg skal satse på

Hvorfor skal man teste 2-3 gange på en dag, når teststregen er tydligere end kontrolstregen? Er det ikke bare inden for 24 timerefter, at  teststregen er tydligere end kontrolstregen, at befrugtningen skal ske?

Endnu en gang tak for gode input

Anmeld

9. juli 2013

mf1978

Misser1989 skriver:

Da vvillle i gang med projekt baby, havde jeg også lang tid mellem mine mens. en enkelt gang gik der 6 mdr uden mens!! Vgashandelen prøvet i knap 8 mdr. Da jeg kom til udredning, som viste at jeg havde pco og blev henvist til fertilitets behandling med det samme. Nåede så ikke at komme i gang, da min søster blev alvorlig syg, og så blev jeg farme gravid naturligt. 15 mdr fra jeg sned p pillerne. Anden gang blev jeg gravid i første hug. Og har mere regelmæssig mens. 

Det er godt at det kan lykkes - hele 2 gange - med pco Misser1989

Gjorde du noget specielt i forhold til din pco, inden du blev gravid naturligt (kost,kosttilskud, andet??)?. Og testede du med æl-tests?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.