Søge kontanthjælp/barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2013

jydeinden

Anonym skriver:

heller ikke når det er fra en ungdomsuddannelse?

nej det er fuldkommen ligemeget hvor det er fra, da det handler om at su er forudbetalt og kontanthjælp er bagudbetalt, og man må ikke have haft en indtægt i det man søger kontanthjælp  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Nej - du kan først få KH efter en måned uden SU. 

Ja det har vi da slet ikke råd til.

Tak for svaret

Anmeld

8. juli 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

jeg er igang med hf på enkeltfag så jeg har ikke rigtigt noget at droppe ud fra.

min plan var også at holde mig langt væk fra kontanthælp men ellers står vi med 2 almindelige su indtil bebs er 10 måneder, før vi kan få ekstra hjælp/tilskud.

Men det gør i vel også nu? 

Personligt ville jeg tage lån i stedet for at gå på kontanthjælp .. 

Anmeld

8. juli 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

nej det er fuldkommen ligemeget hvor det er fra, da det handler om at su er forudbetalt og kontanthjælp er bagudbetalt, og man må ikke have haft en indtægt i det man søger kontanthjælp  

Ja det har vi da slet ikke råd til.

Tak for svaret 

Anmeld

8. juli 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Men det gør i vel også nu? 

Personligt ville jeg tage lån i stedet for at gå på kontanthjælp .. 

Jo lige nu har vi kun 2*su vi har dog begge su-lån så der er nedgang i pengene i det halve år med lønnet praktik (ikke mig)

Vi må jo bare se hvordan det kommer til at gå. Vi vil jo bare gerne have penge til at give bebs det bedste.

Anmeld

8. juli 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg er på su lige nu - med barsel som begynder fra august 13, men som det hele ser ud lige nu, kan det ikke betale sig for mig at være på su.

Hvordan søger jeg kontanthjælp/barsel på kontanthjælp når jeg allerede er på su med fødselsklip?

(jeg ved at en uddannelse er den bedste løsning og så snart min barsel er overstået fortsætter jeg også. så ingen kommentarer herom tak!)

Jeg afsluttede hf enkeltfag her i juni, og er nu på barsel, og er netop blevet godkendt til kontanthjælp. Dog er det kun for 5 måneder indtil min mand er færdiguddannet. Hvis du har mulighed for at blive på su så gør endelig det! Havde jeg valgt hvis jeg havde haft muligheden. 

Anmeld

8. juli 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Jo lige nu har vi kun 2*su vi har dog begge su-lån så der er nedgang i pengene i det halve år med lønnet praktik (ikke mig)

Vi må jo bare se hvordan det kommer til at gå. Vi vil jo bare gerne have penge til at give bebs det bedste.

Baby er ligeglad med at om den er i brugt tøj eller i nyt mærketøj  

Vi har købt nærmest ALT brugt, for vi er nemlig også studerende  

Anmeld

8. juli 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Fra 1/1-2014 kan du kun få 5753kr før skat,når du har en samlever og er under 30år ( som jeg går ud fra du er??)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.