Søge kontanthjælp/barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.482 visninger
17 svar
8 synes godt om
8. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg er på su lige nu - med barsel som begynder fra august 13, men som det hele ser ud lige nu, kan det ikke betale sig for mig at være på su.

Hvordan søger jeg kontanthjælp/barsel på kontanthjælp når jeg allerede er på su med fødselsklip?

(jeg ved at en uddannelse er den bedste løsning og så snart min barsel er overstået fortsætter jeg også. så ingen kommentarer herom tak!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

Maja88

Anonym skriver:

Jeg er på su lige nu - med barsel som begynder fra august 13, men som det hele ser ud lige nu, kan det ikke betale sig for mig at være på su.

Hvordan søger jeg kontanthjælp/barsel på kontanthjælp når jeg allerede er på su med fødselsklip?

(jeg ved at en uddannelse er den bedste løsning og så snart min barsel er overstået fortsætter jeg også. så ingen kommentarer herom tak!)

SÅ skal man vel droppe ud og så begynde forfra

Anmeld

8. juli 2013

Louises

Det tror jeg altså ikke bare at man kan. Så skal du droppe helt ud af din uddannelse. 

Anmeld

8. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg tror desværre også at du bliver nød til at droppe ud (lave en aftale med dit studiested om at du måske kan holde pladsen), og så gå på KH.

KH er kun noget du kan få når du er ledig på arbejdsmarked, så vil ikke mene du kan gå på kommunen og få KH uden at skulle på jobcenter, skrive ansøgninger osv...
De er MEGET obs på netop at man på KH skal igang med en hel masse for at komme i job.

tror faktisk ikke det kan betale sig for dig at få KH under barsel, så tror jeg SU er bedre

Anmeld

8. juli 2013

LilleChelle

Hvis du går på videregående uddannelse, skal du droppe ud, stå uden indtægt i en måned. Og for derefter at søge ind på samme vilkår som alle andre igen efter endt barsel. 

Jeg ville klart blive på SU'en. Den nye kontanthjælp fra 2014, er alligevel på samme niveau som SU'en. 

Udover det, ved jeg ikke hvordan du søger. For jeg har gjort ALT for ikke at få kontanthjælp .. 

Anmeld

8. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg tror desværre også at du bliver nød til at droppe ud (lave en aftale med dit studiested om at du måske kan holde pladsen), og så gå på KH.

KH er kun noget du kan få når du er ledig på arbejdsmarked, så vil ikke mene du kan gå på kommunen og få KH uden at skulle på jobcenter, skrive ansøgninger osv...
De er MEGET obs på netop at man på KH skal igang med en hel masse for at komme i job.

tror faktisk ikke det kan betale sig for dig at få KH under barsel, så tror jeg SU er bedre

Jeg er igang med hf på enkeltfag så er teoretisk ikke tilmeldt et hold som sådan.

økonomisk vil jeg jo få flere penge udbetalt under min barsel samt min samlever skal i praktik 4 måneder efter jeg har født, så der får vi ikke ekstra hjælp på su andet en den lønnede praktik.

Anmeld

8. juli 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Hvis du går på videregående uddannelse, skal du droppe ud, stå uden indtægt i en måned. Og for derefter at søge ind på samme vilkår som alle andre igen efter endt barsel. 

Jeg ville klart blive på SU'en. Den nye kontanthjælp fra 2014, er alligevel på samme niveau som SU'en. 

Udover det, ved jeg ikke hvordan du søger. For jeg har gjort ALT for ikke at få kontanthjælp .. 

jeg er igang med hf på enkeltfag så jeg har ikke rigtigt noget at droppe ud fra.

min plan var også at holde mig langt væk fra kontanthælp men ellers står vi med 2 almindelige su indtil bebs er 10 måneder, før vi kan få ekstra hjælp/tilskud.

Anmeld

8. juli 2013

jydeinden

du kan Ikke få kontanthjælp før tidligst en måned uden su. 

Anmeld

8. juli 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

du kan Ikke få kontanthjælp før tidligst en måned uden su. 

heller ikke når det er fra en ungdomsuddannelse?

Anmeld

8. juli 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

heller ikke når det er fra en ungdomsuddannelse?

Nej - du kan først få KH efter en måned uden SU. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.