Tøs85 skriver:
Hej piger. Min søn på 6 måneder vil ikke sove!! Han sover fint om natten, men det tager en hel time at lægge ham, selvom han bare er mega træt! Igår blev den næsten 23 inden han sov! Om dagen sover han ikke mere en ca halv time om formiddagen og en halv time om eftermiddagen.. Så han er rigtig træt hele dagen fordi han ikke får mere søvn.. Det har været sådan her i mange måneder og ved snart ikke hvad jeg skal gøre, for jeg synes det er syndt for ham.. Det er værst når han sover i barnevognen, for der vågner han hurtigere af trafikken og fuglene..
Tror i han kan trives godt med så lidt søvn..? Udover han er mega træt spiser han fint og man kan sagtens lege og få ham til at grine.. Synes det er syndt for ham, men virkelig ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at sove ud. Det er så tydeligt han stadig er træt, men uanset hvad jeg gør vil han ikke sove videre.. 
Har også en dreng på 6 mdr..
Vi havde også søvnpoblemer og han vågnede tit og ofte om natten og mente nu skulle vi feste... Det kunne tage 1-2 timer at putte ham om aftenen.. Behøver jeg at sige at jeg ligneder en hængt kat...
Snakkede så med en fra mødergruppen omkring det og hun nævnte sov godt metoden.. Bryder mig ikke som sådan om at han skulle græde sig selv i søvn, men når man er desperat nok, er man næsten i stand til at prøve hvad som helst (forstå mig ret)
Jeg lavede så min egen sov godt metode, hvor han fik lov at græde i 30 sek første gang og 2. 1 minut, og så blev jeg bare ved det minut, han skulle græde i et helt minut før jeg gik derind. Havde han et ophold startede tiden forfra.. Det var pisse hårdt. Men det hjalp hurtig. Han faldt ikke i søvn grædende men fandt ud af at det ikke hjalp noget. Den 1. aften tog det en lille time, 2. aften 30 min, 3. aften 10 min og derefter bar det frugt.
Vi har så indført total faste rutiner om aftenen, så det er det samme der sker hver aften, så han ved at nu er det sove tid.
Vi er gået fra at være oppe 4-6 gange om natten til 1 gang hvor han får mad. Det har virkelig virket.
Han har heller ikke været den store syvsover til middag... Han tager gerne en 1 - 1 1/2 om formiddagen og det samme om eftermiddagen. De dage hvor det er varmt, sover han en halv til en hel time..
Anmeld