Flere hotte tips. (hyggetråd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2009

Klumpe-dumpe

idamaria83 skriver:

anede ikke, at bagepulver havde så mange gode egenskaber...her bruges det til - tadaaa - at bage med

Herhjemme er opvaskemiddel universal-midlet - det er f.eks. genialt til at fjerne pletter med. Når pletten opdages puttes opvaskemiddel på, i en plastikpose og så ligger det bare indtil det skal vaskes...det vigtigste er bare, at det er klar opvaskemiddel og ikke f.eks. grønt  og det fjerne stortset alle pletter!!

Til at vaske vinduer bruger jeg også opvaskemiddel og et lille skvæt afspændingsmiddel - det gør at der ikke så let kommer striber. Desuden vasker jeg vinduerne med min swiffer-lignende gulv-vaske-dims - det går 100 gange hurtigere og vinduerne bliver renere

Hvis maden er blevet for salt kan det reddes ved at smide en rå skrællet kartoffel ned i det.

Hmm det var lige, hvad jeg kunne komme på

/Ida

Hehe, jeg undre mig over hvem pokker der har fundet udaf det med at tænderne bliver hvidere af bagepulver. Hvem puttede lige sin tandbørste ned i pulveret og tænkte YES det er perfekt til blegning

Og så venter jeg stadig på det GYLDNE RÅD om hvordan man fjerner jern-dråber fra bebes tøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

Ni-ko-li-ne

kom jo lige i tanke om nogle andre råd... (ja det er faktisk pga. malucca-lækker-mås´s tryk knapper)

hvis man har tryk knapper som er meget stramme kan man "smøre" dem med stearin....

har man en ældre kommode af træ kan man smøre under skufferne med stearin så kører de bedre...

hvis man har en lynlås der er stram/dum kan den gnides med stearin....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.