Flere hotte tips. (hyggetråd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.246 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. juli 2009

Klumpe-dumpe

Hejsa

Efter jeg læste Milka´s tråd med at vende vrangen ud på sutterne, kom jeg til at tænke på en lille hygge tråd. Om gode gamle daws husråd...

Hermed et par stykker fra mig:

Har man brændt noget fast i gryder/pander, drys bagerpulver deri og lad dem stå med varmt vand. Derefter er de nemme at rengøre.

Er termokanden blevet grim med belægning inden i, så put bagepulver eller groft salt der i samme med varmt vand og ryst. vupti den er pæn som ny.

Bagepulver er super til at gøre køkken vasken blank i.

trænger du til at få bisserne en smule hvidere, så døb tandbørsten m. pasta i bagerpulver. (kan dog IKKE anbefaldes over længere tid, da det slider på emaljen)

Hvis man døjer med at benene syre til, ved sport. Kan man tage og spise en knivspis bagepulver inden man går igang. (Ved for meget får du dirre)

Som I sikker kan høre bruger jeg meget bagepulver herhjemme.

Hvad er jeres bedste husråd?

Trine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2009

sarahb

jeg skal vist ha købt bagepulver..hihi...
hmmmm husmor råd... lager eddike til badeværelset må det være, det gør dælme rent, stinker men rent bliver det...

Anmeld

10. juli 2009

Ni-ko-li-ne

hmmm.... jeg tror måske jeg har et par stykker:

pladerne til ovnen kan også klares med bagepulver, eller brun sæbe og så husholdningsfilm hen over så de kan trække et døgns tid

eddike som skyllemiddel

og hvis man har en kjole på som "klæber" til benene som følge af statisk elektricitet kan man spraye lidt indvendigt med hårlak

når man skal pudse vinduer er denne blanding god: varmt vand med sulfo og et skvæt 3 db salmiak

Anmeld

10. juli 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

pladerne til ovnen kan også klares med bagepulver, eller brun sæbe og så husholdningsfilm hen over så de kan trække et døgns tid

eddike som skyllemiddel

og hvis man har en kjole på som "klæber" til benene som følge af statisk elektricitet kan man spraye lidt indvendigt med hårlak

når man skal pudse vinduer er denne blanding god: varmt vand med sulfo og et skvæt 3 db salmiak

Tak for rådet om pladerne i ovnen... det bliver afprøvet snarest

Anmeld

10. juli 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

eddike som skyllemiddel

Hvordan gøres det forøvrigt med bagepulver? Skal det blandes op med noget først eller?

Anmeld

10. juli 2009

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Hvordan gøres det forøvrigt med bagepulver? Skal det blandes op med noget først eller?

ja hvis du bruger bagepulver skal der være en lille smule fugt.... men du kan med fordel smøre brun sæbe på og drysse bagepulver hen over og så beklæde med husholdningsfilm eller bruge en sort sæk ;0)

Anmeld

11. juli 2009

Ida.

anede ikke, at bagepulver havde så mange gode egenskaber...her bruges det til - tadaaa - at bage med

Herhjemme er opvaskemiddel universal-midlet - det er f.eks. genialt til at fjerne pletter med. Når pletten opdages puttes opvaskemiddel på, i en plastikpose og så ligger det bare indtil det skal vaskes...det vigtigste er bare, at det er klar opvaskemiddel og ikke f.eks. grønt  og det fjerne stortset alle pletter!!

Til at vaske vinduer bruger jeg også opvaskemiddel og et lille skvæt afspændingsmiddel - det gør at der ikke så let kommer striber. Desuden vasker jeg vinduerne med min swiffer-lignende gulv-vaske-dims - det går 100 gange hurtigere og vinduerne bliver renere

Hvis maden er blevet for salt kan det reddes ved at smide en rå skrællet kartoffel ned i det.

Hmm det var lige, hvad jeg kunne komme på

/Ida

Anmeld

11. juli 2009

KWL

Når man har haft dej en en skål og skal have den gjort ren skal man bruge let sammen krøllet sølvpapir i stedet for opvaskebørsten, der jo bliver ret ulækker af det.

Nu vi snakker om opvaskebørster, så putter jeg af og til min i opvaskeren. Så bliver den rigtig ren igen.

Det var lige hvad jeg kunne finde på lige nu. Tænker videre.

Anmeld

11. juli 2009

JustAnotherName

Den med opvaskebørsten i opvaskemaskinen bruger vi også herhjemme.

Og man kan med fordel også give sutteflasker + sutter en tur i opvaskeren. Så bliver de virkelig pæne igen. Når man bruger sterellisator eller koger dem, så får de en masse skjolder og pletter og ser egentlig stadig snavsede ud

....synes ikke liiiiige jeg kan komme på noget lige nu, når jeg sidder og prøver på det. Men måske der dukker noget op igen senere.
Mange gange tænker vi jo ikke over de smarte ting vi gør, fordi de er endt med at blive selvfølger for os selv. Men det kan være guld viden for andre, som måske stadig står og gør tingene på en langt mere besværlig måde.

Jeg synes det er SKØNT at opdage nye måder at gøre tingene på, som måske er langt nemmere og mere effiktive, end hvad jeg troede/vidste 
Og det er nyt for mig at bagepulver er så alsidigt et "mirakkel-middel"  

Anmeld

12. juli 2009

Bondepigen

Kristinewl skriver:

Når man har haft dej en en skål og skal have den gjort ren skal man bruge let sammen krøllet sølvpapir i stedet for opvaskebørsten, der jo bliver ret ulækker af det.

Nu vi snakker om opvaskebørster, så putter jeg af og til min i opvaskeren. Så bliver den rigtig ren igen.

Det var lige hvad jeg kunne finde på lige nu. Tænker videre.

Kom lige i tanke om at dej fra en skål skal fjernes med koldt vand, så går det lettere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.