Anonym skriver:
Jeg bliver 25år i okt. skal til at på DP . har aldrig haft en bil i mit eget navn. enlig.
HVIILKEN bil vil i anbefale? så det bliver billigt som muligt i afgifter på bilen og køre langt.
Hejsa,
Jeg kan også hoppe med på Toyota Aygo, har selv en og er superglad for den.
Den kører ca. 18-19 km på literen, koster 420 kr om året i vægtafgift.
Jeg giver lige knap ca. 6000 i forsikring om året, med en selvrisiko på 1700 (mener jeg). Jeg er dog elitebillist, så ved ikke hvormeget det ændrer ved forsikringsprisen, hvis man ikke er.. Forhør dig hos flere forskellige forsikringsselskaber..
Dertil kommer benzinen.. jeg bruger for mellem 1500 og 2000 om måneden. Kører på arbejde i den hver dag, ca. 38 km i alt plus udflugter i weekenden...
Jeg lægger ca. 500 kr. til side hver måned til evt. reparationer. Garantien er udløbet på den i år (der var 3 års garanti).
Hvis du skal have bilen til service, så koster det jo snildt et par tusinde, alt efter om det er stort eller lille service.. min skal snart have nye bremseklodser og skiver og det løber nok op 3-4000 kr.
Anskaffelsesprisen på bilen var 108.500..(fem-dørs).
De fleste nye mikrobiler er ret billige idag, de har lav vægtafgift og kører som regel over 20 km på literen.... men nu ved jeg ikke om du skal have bilen fra ny eller om du køber brugt...
Det koster lidt at have bil.. men det giver en dejlig frihed.. 
Håber du kunne bruge det til noget 
D.
Anmeld