råd til bil ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg bliver 25år i okt. skal til at på DP . har aldrig haft en bil i mit eget navn. enlig.

HVIILKEN bil vil i anbefale? så det bliver billigt som muligt i afgifter på bilen og køre langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

MetteS81

En Toyota Aygo...den er billig, lav vægtafgift og kører langt på literen :-) 

Anmeld

5. juli 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Jeg bliver 25år i okt. skal til at på DP . har aldrig haft en bil i mit eget navn. enlig.

HVIILKEN bil vil i anbefale? så det bliver billigt som muligt i afgifter på bilen og køre langt.

Eller en chervolet spark .. 

Anmeld

5. juli 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Jeg har en Kia picanto, det koster mig 1300 om måneden, forsikringen er billig når man er over 25 mener jeg og den er billig i afgift og koster omkring 300 at fylde tanken helt op og fylder den måske 3-4 gange om måneden og jeg kører meget i den over 40 km hver og så alt det udover

Anmeld

5. juli 2013

pcoramt

Anonym skriver:

det kommer an på hvor stor bilen skal være.. personligt har vi lige købt en skoda Fabia combi greenline (stationcar) det er en dejlig stor bil har der er plads til to store børnesæder og tvillinge barnevogn i bagage rummet. (vi skal have tvillinger til september) bilen koster 203.000 kr i alt. hvor af de 40.600 er udbetalingen vi har så valgt en del ekstra udstyr:

klimaanlæg
køleskab i handskerum
solfilm
film i bagagerummet
rustbeskyttelse
læder rat, gearstang og håndbremse
vinterdæk
speciallak
elruder for og bag

vi skal give de 40.600 kr. kontant og så 2247 kr. pr mdr. på bilen.

forsikring er 450 kr. pr måned (ved 30.000 km pr år)

bilen koster 560 kr pr. 1/2 år i ejerafgift

bilen kører på diesel og kører 30 km literen

Anmeld

5. juli 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

Hejsa,

Jeg kan også hoppe med på Toyota Aygo, har selv en og er superglad for den.

Den kører ca. 18-19 km på literen, koster 420 kr om året i vægtafgift.

Jeg giver lige knap ca. 6000 i forsikring om året, med en selvrisiko på 1700 (mener jeg).  Jeg er dog elitebillist, så ved ikke hvormeget det ændrer ved forsikringsprisen, hvis man ikke er.. Forhør dig hos flere forskellige forsikringsselskaber..

Dertil kommer benzinen.. jeg bruger for mellem 1500 og 2000 om måneden. Kører på arbejde i den hver dag, ca. 38 km i alt plus udflugter i weekenden...

Jeg lægger ca. 500 kr. til side hver måned til evt. reparationer. Garantien er udløbet på den i år (der var 3 års garanti).

Hvis du skal have bilen til service, så koster det jo snildt et par tusinde, alt efter om det er stort eller lille service.. min skal snart have nye bremseklodser og skiver og det løber nok op 3-4000 kr.

Anskaffelsesprisen på bilen var 108.500..(fem-dørs).

De fleste nye mikrobiler er ret billige idag, de har lav vægtafgift og kører som regel over 20 km på literen.... men nu ved jeg ikke om du skal have bilen fra ny eller om du køber brugt... 

Det koster lidt at have bil.. men det giver en dejlig frihed.. 

Håber du kunne bruge det til noget 

D.

Anmeld

5. juli 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

tror det kommer lidt an på hvad størrelse bil du selv tænker....

om det skal være st.car eller bare en fin lille en

kommer jo helt an på hvad den skal "bruges" til , altså om du skal ha barnevogn/klapvogn osv med i den

men ellers vil jeg også sige en Toyota Aygo, har ikke selv en da jeg har st.car MEN min søster har lige købt en eller lgie og lige, men i hvert fald den er billig selv for hende og hun er kun 19, så forsikringen er dyr  hos hende, men benzin og vægtafgift er billig

Anmeld

5. juli 2013

LinLin

Der findes jo masser af små biler til under 85.000kr fra ny ellers kan man jo købe brugt...

Jeg har en suzuki alto fra 2010; den kører så vidt jeg husker 21 km/l og koster ca 300 k årligt i miljøafgift... Jeg kører 36 km hver dag ialt til arbejde plus udflugter i weekenden; min benzinregning ligger på mellem 600 og 900 kr om mdn...

Jeg giver 1400 kr om måneden i afbetaling, men jeg har så også valgt den dyreste model da jeg ville have aircondition og splitbagsæde. Det kan jo undværes
forsikring koster 5500 kr årligt nu og jeg var IKKE elitebilist inden jeg fik den; havde kun to års erfaring som bruger men suzuki havde sådan et tilbud da jeg købte den hvor man ville blive elitebilist efter kun tre år, hvis ikke man lavede skader

Har set nogle reklamer for biler hvor service var med i prisen! Det er jo også en udgift 1-2 gange om året afhængigt af hvor meget man kører!

Anmeld

5. juli 2013

Muffinmus

Der er MASSER af små billige billige biler.

Der er dog flere ting du skal overveje ud over benzin forbrug.

1- Skal den være ny eller brugt?
.....Hvad er max budget for din kommende bil ??

2- Forsikring- har du ikke haft bil før, kan det nemt koste dig 10.000 om året bare for det.

3- overvej om det kan betale sig med ny bil hvis du kan få en billig forsikring med.

4- Skal du køre meget langt hver dag skal du overvej om det ikke kan betale sig at købe diesel, forskellen er dog ikke så stor som den var engang.

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

jeg har kun haft kørekort i et år her om et par mdr.

regner med en brugt, som skal bruges til at køre 25km om dagen + det løse i weekenderne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.