Træt af banken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Jeg ved det gør det for at "passe" på os.

MEN er sgu træt af dem alligevel. Vi vil så gerne købe større lejlighed (tæt på mine forælre) - men ALT koster FOR MEGET i følge banken. Og vi kan ikke flytte væk fra byen, for lige pt. er det mine forældre som henter hver dag, pga vores jobs. Ergo, vist vi skal flyt går det ud over job, og så kan vi alligevel ikke købe.

Tænkt, banken forventer vi begge skal tjene chef-jobs - men hallo - vi tjener 21.000 og 28.000 før skat, men det er ikke godt nok 

Det er ikke nødvendigvis hvad man har i indtægt, men hvordan man adminstrere sine penge.. Jeg er på su og manden har et almindeligt job (300.000 kr pr år) og vi kan nemt låne.. De siger at det pt er nærmest umuligt at låne i danske bank, men de vil gerne hjælpe os, så længe det er fornuft overvejelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg ville helt klart shoppe bank,med jeres indkomst og gæld,burde i kunne låne min. 1,6 mio.

Min kærste har nogenlunde den samme indkomst,og har har ene og alene købt både vores hus og bil,og har ingen problemer med at få lån i banken,de vil heller end gerne låne ham endnu flere penge.

Der er meget stor forskel på,hvor strikse bankerne er,så det kan godt betale sig at shoppe rundt.

Da vi overvejet at købe nyt hus,var vi i 3 forskellige banker,og de kom alle 3 frem til 3 forskellige beløb,så lånebeløbet hed et sted mellem 1,2 og 1,6 mio.

Anmeld

5. juli 2013

..

Om banken vil låne jer penge er udelukkende et spørgsmål om hvorvidt det giver mening at I låner yderligere. Hvis der er en risiko for banken har de ikke interesse i det, klart nok. Der er jo mange faktorer inde i billedet, jeres indtægter, udgifter, forbrug, div. Andre lån mm :-)

Anmeld

5. juli 2013

Mille82

Altså hvis han er bankansat, så må han vel også kunne regne ud at det ikke økonomisk kan svare sig at have en opsparing når man har gæld? Renterne han får på opsparingen, matcher jo ingenlunde de renter der er på et lån uanset lånetypen.

Anmeld

5. juli 2013

K&S

Anonym skriver:

Vi har en opsparing på 55.000.- 

Og et billån (78.000.-)

Hvorfor betaler I ikke billånet af med de 55.000 - så jeres gæld formindskes? 

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Hvorfor betaler I ikke billånet af med de 55.000 - så jeres gæld formindskes? 

Kan ikke vi - så vil der komme ekstra renter på 

Plus banken kræver vi har en opsparing for bare at kunne låne lidt.

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

Vi har møde med dem onsdag - så er spændt på hvad de siger (eller om hun "banker" os i hovedet.

Sidst jeg havde overtræk er for 1 år siden, der ringede hun til mig og sagde: "om jeg var ked af noget, siden jeg havde shoppet overtræk"

Anmeld

5. juli 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

MEN er sgu træt af dem alligevel. Vi vil så gerne købe større lejlighed (tæt på mine forælre) - men ALT koster FOR MEGET i følge banken. Og vi kan ikke flytte væk fra byen, for lige pt. er det mine forældre som henter hver dag, pga vores jobs. Ergo, vist vi skal flyt går det ud over job, og så kan vi alligevel ikke købe.

Tænkt, banken forventer vi begge skal tjene chef-jobs - men hallo - vi tjener 21.000 og 28.000 før skat, men det er ikke godt nok 

nu ved jeg ikke hvor meget i skal låne men vi har tilsammen 45000 før skat og vi har lånt 1,6 uden problemer . synes det lyder som om de er lidt fedtede men kender ikke jeres økonomiske situation

Anmeld

5. juli 2013

Loa

Anonym skriver:

Ville også klart spørge forskellige banker.

Vi har 56.000 før skat om måneden og har kunne låne 2,3 plus de hjælper med det tab vi får på lejligheden når vi sælger (ca 350.000)

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

nu ved jeg ikke hvor meget i skal låne men vi har tilsammen 45000 før skat og vi har lånt 1,6 uden problemer . synes det lyder som om de er lidt fedtede men kender ikke jeres økonomiske situation

Vi har 46.000 før skat  Vi vil helst låne 1,9 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.