Træt af banken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.739 visninger
21 svar
6 synes godt om
4. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg ved det gør det for at "passe" på os.

MEN er sgu træt af dem alligevel. Vi vil så gerne købe større lejlighed (tæt på mine forælre) - men ALT koster FOR MEGET i følge banken. Og vi kan ikke flytte væk fra byen, for lige pt. er det mine forældre som henter hver dag, pga vores jobs. Ergo, vist vi skal flyt går det ud over job, og så kan vi alligevel ikke købe.

Tænkt, banken forventer vi begge skal tjene chef-jobs - men hallo - vi tjener 21.000 og 28.000 før skat, men det er ikke godt nok 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Kender der flere der har lånt for mindre. Men det kommer vidst an på jeres rådighedsbeløb samt hvor meget I har sparet op, samt at I ikke trækker over på kortet hver måned.

Anmeld

4. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

MEN er sgu træt af dem alligevel. Vi vil så gerne købe større lejlighed (tæt på mine forælre) - men ALT koster FOR MEGET i følge banken. Og vi kan ikke flytte væk fra byen, for lige pt. er det mine forældre som henter hver dag, pga vores jobs. Ergo, vist vi skal flyt går det ud over job, og så kan vi alligevel ikke købe.

Tænkt, banken forventer vi begge skal tjene chef-jobs - men hallo - vi tjener 21.000 og 28.000 før skat, men det er ikke godt nok 

Velkommen i klubben. Min mand er leder indenfor bankverdenen og vi har over 600.000kr ud om året. Vi kunne ikke engang låne til en lejelejlighed (indskud, flytning og tre måneders dobbelt husleje) og står nu uden tag over hovedet pr 1 oktober!!!
så det hjælper ikke at være leder i bankverdenen

Anmeld

4. juli 2013

sbs78

Husk det kommer ikke altid an på hvor meget man tjener, men også hvor meget gæld man har. Hvis man har en god indtægt men stor gæld,så er der for stor risiko.

Anmeld

4. juli 2013

Mette Jørgensen - Mammashop

Anonym skriver:

Har i prøvet at snakke med en anden bank? Det kan nogle gange hjælpe at man kommer over i en anden bank der gerne vil have nye kunder...

kh

mette

Anmeld

4. juli 2013

Anonym trådstarter

Vi har en opsparing på 55.000.- 

Og et billån (78.000.-)

Anmeld

4. juli 2013

Anonym trådstarter

Mette Jørgensen - Mammashop skriver:

Har i prøvet at snakke med en anden bank? Det kan nogle gange hjælpe at man kommer over i en anden bank der gerne vil have nye kunder...

kh

mette

Manden vil forhører sig 

Anmeld

4. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi har en opsparing på 55.000.- 

Og et billån (78.000.-)

Okay vildt nok de ikke vil. 

Så er det bare ud at finde en anden bank. 

Anmeld

4. juli 2013

jydeinden

Anonym skriver:

den bank min kæreste har vil ikke en gang låne ham 10.000, påtrods af at han har en okay stor opsparring .. så tror det er generelt de er ret strikse lige for tiden

Anmeld

5. juli 2013

Sujan

De kigger ikke kun på hvad man har og hvad man Tjerner...

MEN hvad man BRUGER...

Har været bankrådgiver og folk er rigtig dårlige til at ændre deres vaner. Så har de et højt forbrug er det svært at sænke det.
Men har oftest sagt at de skal prøve at leve for et mindre beløb pr. Måned, så de kan få en fornemmelse for "hvad det vil koste" at købe større... Og det kan de fleste ikke...

Så forstår godt du er irriteret. Men prøv evt. En anden bank. De ser med helt friske øjne på det.

Og nej... Banken gør det ikke for at passe på jer, de passer på sig selv.
De er sælgere ligesom i enhver anden forretning. Husk det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.