Fodvorte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.470 visninger
14 svar
9 synes godt om
3. juli 2013

Kakao

Hej med jer! Er der nogen, som har erfaringer med fodvorter?

Sidder lige og googler - og bliver mere og mere forvirret over hvilken behandling vi skal prøve.

Nogen som har gode erfaringer med en bestemt behandlingsmetode?

Eller dårlige?

Det er til min datter på 4 år

Og er det noget man har lægen inde over, eller er det bare en tur på apoteket?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Maja88

Jeg har fået anbefalet voritec i hånkøb af lægen

Anmeld

3. juli 2013

Kakao

Maja88 skriver:

Jeg har fået anbefalet voritec i hånkøb af lægen

Ok Var det også til en barnefod?

Anmeld

3. juli 2013

piadas

Sygeplejersken hos vores læge gav mig noget acetylsalicylsyre (staves) til vores datter på 8 år sidste år. Hun havde fået 4-5 fodvorter og havde ikke sagt noget til os. De var ret store. 
Man skal skrabe det yderste af fodvorten, komme zinksalve rundt om og så putte en lille klat på af cremen. Det ætser vorten.
Jeg kom en lille firkant af af sådan noget plaster-agtigt noget, man også bruger til f.x. ødelagte brystvorter pga amning ovenpå vorten og så plaster henover. Det gjorde vi hver aften med pause ca. hver 4. aften. Ind imellem skrabte vi det ætsede/hårde væk. Der gik max en måned, så var de alle væk! Det var VIRKELIG effektivt!

Anmeld

3. juli 2013

lycly

Gaffa tape! Jeg døjede selv med fodvorter som barn og prøvede alt hvad der kunne prøves. Fik så et råd om gaffa tape og vupti, væk var de i løbet af ingen tid

Anmeld

3. juli 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea har haft en vorte på fingeren, og tilfældigvis læste jeg en dag et blad, hvor de gav gamle husråd vidre. Der stod man sku skæve et tyndt stykke hvidløg og lægge på vorten, komme plaster på natten over, også gentage behandlingen et par gange.

Vi prøvede det en gang, og vorten blev helt sort og forsvandt, så det virkede i hvert fald her. Og det må da siges at være en blid, nem og billig måde at fjerne vorter på. Vh stine

Anmeld

3. juli 2013

charlottekri

Jeg har prøvet det der med at ætse og skære/skrabe af og min datter var panisk!!! Hun var 4 på det tidspunkt... Hun var så bange for at jeg skulle skære foden af hende nærmest.

nu bruger vi vortefri, og der skal bare lige skrabes med en negl i badet og så skal det puttes på en gang i ugen. Det er skide dyrt (parden my french) men hellere det end en panisk datter og slåskampe

Anmeld

4. juli 2013

Maja88

Kakao skriver:

Ok Var det også til en barnefod?

Kunne jeg forestille mig da jeg er gravid.. ellers forbi lægen og få den frosset

Anmeld

4. juli 2013

Kakao

Tak for jeres svar! Må forbi apoteket idag..

Anmeld

4. juli 2013

Moma

Vi brugte det middel, der hedder " Vortefri", i skal smøre én gang i ugen - i alt et par gange eller tre. Det virkede hos os. Men det er ret dyrt.

Vores datter havde vel en 10-15 stykker på tæerne, og i langt tid prøvede vi det med at pensle og slibe. Vi kom ikke til bunds i dem, før vi købte "Vortefri".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.