Hvornår skal man "tælle" fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.667 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. juli 2013

CH2012

Hvordan er det lige?

Min sidste menstruations første dag var søndag d. 2. juni. Jeg er ret sikker på, at jeg havde ægløsning lørdag d. 22. juni. Og forventer så (ikke) menstruation lørdag d. 6. juli. Men hvor langt er jeg så? Og hvornår tæller man så egentlig fra? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Trinebaby

CH2012 skriver:

Hvordan er det lige?

Min sidste menstruations første dag var søndag d. 2. juni. Jeg er ret sikker på, at jeg havde ægløsning lørdag d. 22. juni. Og forventer så (ikke) menstruation lørdag d. 6. juli. Men hvor langt er jeg så? Og hvornår tæller man så egentlig fra? 

Du tæller fra sidste første dag  

Anmeld

3. juli 2013

esioul

CH2012 skriver:

Hvordan er det lige?

Hvis du er sikker på du havde ÆL den 22, så tæller du derfra.

Hvis du derimod ikke har ÆL datoen regner du fra sidste mens 1 dag.

Anmeld

3. juli 2013

CH2012

Trinebaby skriver:

Du tæller fra sidste første dag  

Okay. Kom lige i tanke om den hjemmeside terminsberegner, og den siger, at hvis jeg er gravid, at så er jeg 3+3 henne... Så har den jo taget det ud fra, at befrugtningen skete d. 23... Og så kan jeg jo egentlig ikk tælle fra min sidste første menstruationsdag. For så ville jeg være 4+3 henne... Det er ikk helt nemt

Anmeld

3. juli 2013

CH2012

Hvis du er sikker på du havde ÆL den 22, så tæller du derfra.

Hvis du derimod ikke har ÆL datoen regner du fra sidste mens 1 dag.

Okay... Altså jeg er slet ikk sikker, da jeg ikk har testet - men i forhold til de smerter jeg havde den dag (d. 22), og udflåd osv. så er jeg ret sikker på at det var den dag.

Men kom i tanke om terminsberegner.dk og ifølge den er jeg 3+3 henne, hvis jeg er så heldig at være blevet gravid... Så den har taget det ud fra at befrugtningen skete d. 23. juni.

Anmeld

3. juli 2013

CH2012

Orv, forresten... Er det et "krav" at man skal have øget udflåd, hvis man skal være gravid... Altså skal det som "min." være et symptom eller er det også forskelligt fra kvinder til kvinder? 

Anmeld

3. juli 2013

gokkelok

CH2012 skriver:

Orv, forresten... Er det et "krav" at man skal have øget udflåd, hvis man skal være gravid... Altså skal det som "min." være et symptom eller er det også forskelligt fra kvinder til kvinder? 

Forskelligt fra kvinde til kvinde

Anmeld

3. juli 2013

CH2012

gokkelok skriver:

Tak for svar

Anmeld

3. juli 2013

Trinebaby

CH2012 skriver:

Hvordan er det lige?

Jeg har slet ikk haft mærket at jeg var gravid først nu hvor man mærker spark er 27+1  

Anmeld

3. juli 2013

CH2012

gokkelok skriver:

Og nu hvor jeg så går på toilettet så var der faktisk øget udflåd... Puha, nu begynder jeg godt nok at blive spændt på at se om jeg får menstruation eller ej... Har haft en hel del murren/smerter i underlivet de sidste 4 dage (mener jeg)... Men tør jo ikk håbe for meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.