Cilest p-piller trækkes tilbage!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

Muffinmus

CAWI skriver:

Her har jeg taget cilest i 13 år, og er aldrig blevet gravid på dem. Til gengæld er jeg blevet gravid på andre mærker.
Cilest er også et af de mærker de for tiden anbefaler man bruger, som har mindre risiko for at give kræft.

Må da hellere ringe til lægen, hvis de har planer om at trække dem tilbage...

http://www.bt.dk/danmark/p-piller-traekkes-tilbage -hormon-afgives-for-langsomt

Her er et link

Og ja, det var også dem min læge ville give mig pga min alder, så nu er jagten gået ind på lignende produkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

mmsoelberg

Jeg skiftede til Cilest, blev gravid, og nu har jeg termin om 22 dage! (misforstå mig ikke jeg glææææder mig da , men havde nu gerne set mig selv være lidt ældre end 19

Anmeld

3. juli 2013

channie-g

MariaE skriver:

Jeps, har lige læst på BT at de trækker dem tilbage i hele EU tror jeg det var fordi de ikke beskytter tilstrækkeligt mod graviditet.....
Herligt, tror da liiiige jeg skal have ringet min læge op, har taget dem i 2 mdr og håber dælme ikke der kommer en smutter sådan uden lige pga det. Men SÅ ringe kan de nu heller ikke være hvis de har været på markedet i en del år.
Men ville lige dele det med jer, for jeg kan ikke være den eneste der bruger dem lige nu tænker jeg.

må indrømme det ikke overrasker mig, har nemlig en smutter på vej (er 30 + 0 idag) og hun er lavet på cilest p-piller

Anmeld

3. juli 2013

dola

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-69910266:forts%C3%A6tter-salg-af-uholdbar-ppille-lager-skal-t%C3%B8mmes.html

Kan ikke finde ud af det der med at lægge links ind...

Men altså ifølge det her er der kun en teoretisk risiko for at blive gravid og det er ikke godt nok for firmaet..

Anmeld

3. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

har lige hørt Radioavisen hvor en fra det pågældende firma udtalte at fejlen i produktionen IKKE havde noget at gøre med virkningen af pillerne!!! men nogen andre krav de også skal leve op til. I øvrigt var det kun det sidste parti piller, der var fejl på, ikke alle piller de nogensinde har lavet. Så rooooolig nu

men wow der er mange der bliver gravid på P-piller!!! Jeg har aldrig prøvet det, og kender heller ikk nogen. Vildt alligevel.  

Anmeld

5. juli 2013

BabyMus

MariaE skriver:

http://www.bt.dk/danmark/p-piller-traekkes-tilbage -hormon-afgives-for-langsomt

Her er et link

Og ja, det var også dem min læge ville give mig pga min alder, så nu er jagten gået ind på lignende produkt.

Nu ved jeg ikke om du har fået talt med din læge, men her er hvad min læge skrev til mig da jeg bad om at få en recept på nogle nye der var med de samme ting i som Cilest, og her er hvad hun svarede:

Jeg har lagt en ny recept på valgfrit apotek på Microgyn p-pille. Der
er desværre ikke et præparat med samme gestagentype som Cilest.

Jeg kender ikke til de forskellige typer, så nu håber jeg de der hun har givet mig er ligeså gode som de andre!

Anmeld

5. juli 2013

Zelinasmor

Jeg har i dag fået fermilet i stedet for cilest. Er nervøs for at tage dem da der står at en af de mest normale bivirkninger er vægøgning.  Har i forvejen for meget som jeg prøver at smide. Cilest har aldrig givet mig ekstra kilo på sidebenene. Så overvejer helt at få en anden prævention.

Anmeld

5. juli 2013

2721

twinny skriver:

De virkede ikke på mig.  

Heller ikke mig, de er grunden til jeg har en skøn dreng idag

Anmeld

6. juli 2013

twinny

2721 skriver:

Heller ikke mig, de er grunden til jeg har en skøn dreng idag

Skønt. 

Jeg var 16 og overhovedet ikke moden til barn. Så jeg fik en abort. 

Anmeld

6. juli 2013

Rikke2404

MariaE skriver:

Jeps, har lige læst på BT at de trækker dem tilbage i hele EU tror jeg det var fordi de ikke beskytter tilstrækkeligt mod graviditet.....
Herligt, tror da liiiige jeg skal have ringet min læge op, har taget dem i 2 mdr og håber dælme ikke der kommer en smutter sådan uden lige pga det. Men SÅ ringe kan de nu heller ikke være hvis de har været på markedet i en del år.
Men ville lige dele det med jer, for jeg kan ikke være den eneste der bruger dem lige nu tænker jeg.

Jeg tog dem i 3 år, og blev gravid mens jeg tog dem. Så måske er der noget om det?  Jeg tog dem ihvertfald som jeg skulle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.