Hvordan gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
30 svar
19 synes godt om
3. juli 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den, at vi for 2 år siden besluttede at skulle giftes til sommeren 2014.
For et halvt års tid siden sendte vi kort ud, til dem der skulle iniviteres, så de fik datoen i god tid, nu når vi har valgt en dato om sommeren. Det er ikke invitationer, men kort, hvor datoen står skrevet.

Nu ser situationen så en smule anderledes ud.
Jeg er efter mange års forsøg blevet gravid. Vi har købt hus i starten af året, og der kom mange ekstra udgifter i den forbindelse. Vi har egentlig sparet de penge op, som vi skal bruge til at holde vores bryllup, men nu er det bare som om lysten til at holde det bryllup ikke er der længere.

Vi har en ekstremt lille bil, som praktisk talt er umulig at have et barn i. Ergo vil vi gerne have ny bil. Pengene til den nye bil ligger i opsparingen til brylluppet. Svigerfamilien har planlagt udlandsrejse enten til sommeren 2014 eller 2015, som vi skal med til. De penge skal spares op. Vi får en lille baby, som også kommer til at koste. Vi har sparet op til alt udstyr der skal til fra start, men der kommer jo altid udgifter ved en lille. Og derudover skal vi have sparet godt og vel 80.000 kr. op til en gæld, der skal betales om 5 år. Vi er studerende, og har ikke mange penge at ligge til side hver måned, så det er lidt en umulig opgave vi står overfor.

Vi har derfor snakket om, at udskyde vores bryllup til om i hvert fald 6-8 år. Så vil vi have pengene til det, og have bedre mulighed for at spare op.
Men hvordan gør vi det, når vi har sendt kort ud til dem der skal inviteres?
Sender man et nyt kort, hvor man skriver, at brylluppet bliver udsat, ringer man til dem, eller hvad gør man?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Sagen er den, at vi for 2 år siden besluttede at skulle giftes til sommeren 2014.
For et halvt års tid siden sendte vi kort ud, til dem der skulle iniviteres, så de fik datoen i god tid, nu når vi har valgt en dato om sommeren. Det er ikke invitationer, men kort, hvor datoen står skrevet.

Jeg er efter mange års forsøg blevet gravid. Vi har købt hus i starten af året, og der kom mange ekstra udgifter i den forbindelse. Vi har egentlig sparet de penge op, som vi skal bruge til at holde vores bryllup, men nu er det bare som om lysten til at holde det bryllup ikke er der længere.

Vi har en ekstremt lille bil, som praktisk talt er umulig at have et barn i. Ergo vil vi gerne have ny bil. Pengene til den nye bil ligger i opsparingen til brylluppet. Svigerfamilien har planlagt udlandsrejse enten til sommeren 2014 eller 2015, som vi skal med til. De penge skal spares op. Vi får en lille baby, som også kommer til at koste. Vi har sparet op til alt udstyr der skal til fra start, men der kommer jo altid udgifter ved en lille. Og derudover skal vi have sparet godt og vel 80.000 kr. op til en gæld, der skal betales om 5 år. Vi er studerende, og har ikke mange penge at ligge til side hver måned, så det er lidt en umulig opgave vi står overfor.

Vi har derfor snakket om, at udskyde vores bryllup til om i hvert fald 6-8 år. Så vil vi have pengene til det, og have bedre mulighed for at spare op.
Sender man et nyt kort, hvor man skriver, at brylluppet bliver udsat, ringer man til dem, eller hvad gør man?

Jeg ville sende endnu et kort.. Hvor det bliver forklaret til alle på samme tid og på samme måde

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Jeg ville sende endnu et kort.. Hvor det bliver forklaret til alle på samme tid og på samme måde

Tak for svar
Ja, det var også det jeg tænkte var nemmest.
Vores nærmeste familie (forældre og søskende) kan bare få det at vide når vi ses, og så sende et kort rundt til resten.

Anmeld

3. juli 2013

Kloster

Puhha den er svær, synes jeg. Kan godt lide at være i god tid, men er ikke helt god til den idé, som I har lavet her. Den er så risikabel at det gør lidt ondt.

Men hvis det nu var mig, der havde lavet sådan et nummer. Så ville jeg synes, vi næsten var nødt til at blive gift på rådhuset også have en lille komsammen med spisning og hygge bagefter. Så hold et stort kirkebryllup, når I har råd til det.

Jeg synes det er at tabe ansigt og respekt, hvis man aflyser et bryllup, som man har været så lang tid om at holde en dato for og booke de mennesker, man vil have med.

Anmeld

3. juli 2013

asphodel

Team Putte skriver:

Ja, det synes jeg også. Bare send et nyt kort, hvor I kort forklarer at brylluppet udsættes grundet ny baby. Det tager de da sikkert med oprejst pande. 

Anmeld

3. juli 2013

asphodel

Kloster skriver:

Puhha den er svær, synes jeg. Kan godt lide at være i god tid, men er ikke helt god til den idé, som I har lavet her. Den er så risikabel at det gør lidt ondt.

Men hvis det nu var mig, der havde lavet sådan et nummer. Så ville jeg synes, vi næsten var nødt til at blive gift på rådhuset også have en lille komsammen med spisning og hygge bagefter. Så hold et stort kirkebryllup, når I har råd til det.

Jeg synes det er at tabe ansigt og respekt, hvis man aflyser et bryllup, som man har været så lang tid om at holde en dato for og booke de mennesker, man vil have med.

Jeg synes nu ikke der er noget respektløst over at aflyse. Jeg har hellere respekt for at de gerne vil gøre det ordentligt når de engang har pengene til det. Jeg synes i hvert fald ikke at brudeparret skal være tvunget til at bruge penge som de ikke har, bare fordi at nogen måske bliver sure over at festen aflyses, og de fleste er da i stand til at indse at der er tale om studerende, som fra starten ikke har mange penge at gøre godt med, og så kommer der en dyr lille baby oven i - så selvfølgelig skal de da bruge deres penge fornuftigt og hellere investere i det fremtidige familieliv end at sætte sig over ende for at stille nogle gæster tilfreds.

Personligt ville jeg have fuld forståelse for at det blev aflyst, hvis jeg var en af gæsterne, og ville da glæde mig på deres vegne over at der endelig kommer en baby, som de har ønsket sig i lang tid - end at skulle blive mobset over at jeg skulle finde på noget andet at lave den lørdag.

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Vi er blevet gift på rådhuset for 3 år siden
Så det var netop for at holde den store bryllupsfest, vi vil holde det. Og så synes jeg det er en skam at holde festen, når vi egentlig hellere vil bruge det mange penge vi har opsparet på noget andet, og måske mere fornuftigt når nu vi får en lille.
Hvis vi vælger at holde fast i datoen, vil vi først have råd til en ny bil om 5-8 år, alt efter job situation til den tid. Og det er virkelig bare ikke holdbart i mine øjne
Vi er rigtig ærgelige over, at det hele ramler sammen på den måde, men vil også bare rigtig gerne kunne se tilbage på den bryllupsfest som noget helt fantastisk og ikke tænke på alle de ting der ville lette vores hverdag, vi kunne have brugt pengene på i stedet.
Familierne vil helt sikkert møde det med forståelse

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Ja, det synes jeg også. Bare send et nyt kort, hvor I kort forklarer at brylluppet udsættes grundet ny baby. Det tager de da sikkert med oprejst pande. 

Tak for svar

Anmeld

3. juli 2013

L&V

Anonym skriver:

Jeg syntes da bare i srnder et nyt kort med at det er udsat på ubestemt tid pga jeres fantastiske omstændigheder. Hvis det ik er annonceret ku det være en fin og sjov måde at gøre det på

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jeg syntes da bare i srnder et nyt kort med at det er udsat på ubestemt tid pga jeres fantastiske omstændigheder. Hvis det ik er annonceret ku det være en fin og sjov måde at gøre det på

Ja, det kunne det
Det er kun den nærmeste familie der ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.