Til jer med flere døbte børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

baby012

Vi har en meget GAMMEL tradition med at det er faren som bærer, så min mand var gudfar for begge, min søster, hans søster og en nær ven var faddere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

Muhmi

Min mor er gudmor til Silas og Anders' mor er gudmor til Rune.

Faddere har vi haft fire af, men kun én af dem som der er den samme, ellers har de andre været forskellige.. Ham der er gengangeren til dåbene er Anders' bedste ven som vi holder meget af, han er vidunderlig til børn, skal være skolelærer, har de samme værdier som os, er meget musikalsk (som vi også håber vores børn har lyst til at blive) og er idet hele taget bare en good fellow, så derfor, hvis vi begge skulle dø, så håber vi meget at vores unger kommer til ham

Hvis vi en dag får en datter, så skal hun have en gudfar, så må vi se hvem æren tilfalder på det tidspunkt

Anmeld

2. juli 2013

Fenja09

Lunae skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvem i brugte som gudfar/mor, samt faddere og hvor mange i havde valgt!?

Da vores datter blev døbt, var hendes onkel gudfar og så havde jeg mine tre bedste veninder til at stå faddere!

Skal man vælge nogle nye eller kan man bruge de samme igen? Hvad gjorde i?

Jeg har kun et barn - min datter, men kan nu godt svare alligevel  Jeg ville igen bruge min lillesøster som gudmor. Hun ved godt at det er hendes lod i livet at være gudmor til alle de børn jeg nu engang får

Vi brugte kun gudmor og så to faddere. Det vil højeste sandsynlig også blive de samme faddere 2. gang som 1. gang.

/Fenja

Anmeld

2. juli 2013

M (:

Lunae skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvem i brugte som gudfar/mor, samt faddere og hvor mange i havde valgt!?

Da vores datter blev døbt, var hendes onkel gudfar og så havde jeg mine tre bedste veninder til at stå faddere!

Min lillesøster er gudmor, og min storesøster, As lillebror og lillesøster er faddere. 

Hvis vi får en lillebrøster skal As lillesøster eller lillebror bære (det bliver As beslutning) og mine to lillebrødre + As søster eller bror skal stå fadder. 

Sådan er kompromiset blevet, da jeg har fire søskende og A kun har to.

Får vi en tredje må vi se, hvordan vi så løser "problemet"

Anmeld

3. juli 2013

Kløver

Ved Daniel var min yngste søster gudmor, den anden fader og min mands brødre fadere og da min datter blev døbt var min ældste søster gudmor og den yngste fader sammen med min mands brødre
Får vi en mere, bliver min mands ældste bror gudfar og de andre fadere

Anmeld

3. juli 2013

Aabye

Begge mine drenge blev døbt samtidig..

Min stedfar er gudfar til Marcus på 2, og min mellemste lillebror skulle ha været til den lille.. Han blev dog syg så det endte ud i at min ældste lillebror blev gudfar til Noah...

Vi valgte udfra hvem der havde mest at gøre med ungerne af egen fri vilje.. 

Og så at vi aldrig ville høre enden af det hvis ikke det var morfar der havde den store i hænderne.. :p Ikke fra familiens side, men fra drengens side.. 

Vi havde 3 faddere ud over gudforældrene.. Og det var drengenes oldefar på fars side, fars onkel og så blev min mellemste lillebror (ham der skulle ha været gudfar) skrevet på som fadder også..

Vi stod selvfølgelig også selv ved døbe fonden da de fik vand i håret..

Anmeld

3. juli 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Jeg bar begge vores drenge.

Dere fadder er min søster, fars søster og til den yngste var min lillebror også. Var ikke gammel nok da den ældste blev døbt

Anmeld

3. juli 2013

StudPsyk

her er det de samme pånær en min kærestes to søskende. min egen bror er ateist, og er derfor ikke fadder. rose havde en mere, men det er en der desværre ikke længere står os nær på samme måde, så James får "kun" de to

Anmeld

3. juli 2013

CaWi

Lunae skriver:

Her ser det således ud:

Gudfar: mandens bedste ven
Faddere: vennens kone og manden søster

Næste gang vil det være en af manden venner der skal være gudfar, hans kæreste/kone og min bror der står fadder.

Får vi flere børn er der to andre vennepar vi gerne ville have skulle stå også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.