Stavemåde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan skal pigenavnet skrives

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.420 visninger
22 svar
4 synes godt om
30. juni 2013

Anonym trådstarter

Vi arbejder på nr 3 og har snakket om Silas hvis det bliver en dreng og Miriam hvis det bliver en pige, men vi har diskuteret stavemåden af vores pigenavn, jeg havde set det staves mirjam, min mand meriam, men synes det lød for meget som et krydderi så har snakket om Miriam

Hvordan ser i det blive stavet, og del gerne hvis i har set det blive stavet anderledes

Et lille sidespørgsmål, når man i forvejen har to børn hvis navne begge starter med D virker det så underligt at det sidste navn ikke gør. Alle børnenes vil indeholde a og i hvis vi vælger et af de to navne ovenfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

B&J

jeg syntes det er Mirjam, men det er jo hvad man selv syntes

Anmeld

30. juni 2013

LinLin

Miriam... Med j synes jeg det ser helt skørt ud, og meriam er for mig et helt andet navn

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg syntes det er Mirjam, men det er jo hvad man selv syntes

Vi gik på kompromis på Miriam som var en mellemting synes også det så mest rigtigt ud med Mirjam da det også udtales sådan

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Miriam... Med j synes jeg det ser helt skørt ud, og meriam er for mig et helt andet navn

Jeg synes også Meriam er et andet navn, udtales jo som nerien bare med M endelsen

Anmeld

30. juni 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Vi arbejder på nr 3 og har snakket om Silas hvis det bliver en dreng og Miriam hvis det bliver en pige, men vi har diskuteret stavemåden af vores pigenavn, jeg havde set det staves mirjam, min mand meriam, men synes det lød for meget som et krydderi så har snakket om Miriam

Hvordan ser i det blive stavet, og del gerne hvis i har set det blive stavet anderledes

Et lille sidespørgsmål, når man i forvejen har to børn hvis navne begge starter med D virker det så underligt at det sidste navn ikke gør. Alle børnenes vil indeholde a og i hvis vi vælger et af de to navne ovenfor

Synes sagtens I kan vælge Miriam.

Min søsters to første børn har navne med 4 bogstaver,og lillebror har fået et på 8

Anmeld

30. juni 2013

LinLin

Anonym skriver:

Hvad er den oprindelige hebraisk/bibelske måde?

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg er faktisk i tvivl, troede det var mirjam en synes under navnebetydning der stod Miriam
Mine 2 andre børn har også bibelnavne som vist begge er hæbraiske så vidt jeg husker

Anmeld

30. juni 2013

LinLin

Anonym skriver:

Jeg er faktisk i tvivl, troede det var mirjam en synes under navnebetydning der stod Miriam
Mine 2 andre børn har også bibelnavne som vist begge er hæbraiske så vidt jeg husker

Tror godt jeg ved hvem du er, det er derfor jeg spørger ) vi har snakket om de fine hebraiske navne før

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

http://www.navnebetydning.dk/pigenavn/Mirjam.shtml

http://www.navnebetydning.dk/pigenavn/Miriam.shtml

Der er åbenbart tale om 2 forskellige kvinder fra Bibelen alt efter stavemåden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.