lussinge syge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.191 visninger
13 svar
2 synes godt om
30. juni 2013

Kay

i bliver lige nød til at hjælpe... kan dette være lussinge syge???

hun er pludselig blevet rød på kinderne i morges efter morgenmad... og det er ikke gået væk... hun har ik fået noget at spise hun ik plejer at få...

og grunden til jeg er lidt obs på det er fordi vi for besøg senere af min veninde der er gravid 

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/lussingesyge.htm

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Maja88

Ja det ligner lidt det aprilla havde..

Anmeld

30. juni 2013

Frejsmor

Hvis det er lussingesyge, så burde det vel ikke smitte mere? Med mindre du selv kan være smittet selvfølgelig?

Det smitter kun i ugen optil at sygdommen bryder ud(det er i hvert fald sådan jeg læser det udfra dit link)..

Anmeld

30. juni 2013

Kay

Frejsmor skriver:

Hvis det er lussingesyge, så burde det vel ikke smitte mere? Med mindre du selv kan være smittet selvfølgelig?

Det smitter kun i ugen optil at sygdommen bryder ud(det er i hvert fald sådan jeg læser det udfra dit link)..

jeg ved at jeg har haft det før jeg blev gravid... fik taget blodprøve ved lægen da jeg blev gravid fordi jeg arbejder i vuggestue og derfor er ret udsat i forhold til lussinge sygen... men jeg ved ikke om min mand har haft det 

Anmeld

30. juni 2013

DianaRJS

Frejsmor skriver:

barnet kan ikke smitte mere når det er brudt ud... MEN TS kan gå med smitten op til 6 uger, så ville ikke være barnet der smitter men mor

Anmeld

30. juni 2013

Frejsmor

Kay skriver:

jeg ved at jeg har haft det før jeg blev gravid... fik taget blodprøve ved lægen da jeg blev gravid fordi jeg arbejder i vuggestue og derfor er ret udsat i forhold til lussinge sygen... men jeg ved ikke om min mand har haft det 

Bum bum ja, den er selvfølgelig sværere..

Hvis han skal være hjemme, når din veninde kommer, så ville jeg nok i hvert fald lige underrette hende om at I måske har lussingesyge i hjemmet, så hun kan træffe en beslutning om, om hun vil komme eller ej.. Men måske hun selv har haft det, og så er der jo ingen fare, jeg ville da lige spørge hende ad..

Anmeld

30. juni 2013

Kay

DianaRJS skriver:

barnet kan ikke smitte mere når det er brudt ud... MEN TS kan gå med smitten op til 6 uger, så ville ikke være barnet der smitter men mor

jeg har haft det så jeg kan ikke få det igen... men vi ved ikke om min mand har haft det... 

Anmeld

30. juni 2013

Kay

Frejsmor skriver:

Bum bum ja, den er selvfølgelig sværere..

Hvis han skal være hjemme, når din veninde kommer, så ville jeg nok i hvert fald lige underrette hende om at I måske har lussingesyge i hjemmet, så hun kan træffe en beslutning om, om hun vil komme eller ej.. Men måske hun selv har haft det, og så er der jo ingen fare, jeg ville da lige spørge hende ad..

ja tænker også jeg hellere må høre hende... 

Anmeld

30. juni 2013

DianaRJS

Kay skriver:

jeg har haft det så jeg kan ikke få det igen... men vi ved ikke om min mand har haft det... 

korrekt at du ikke kan få det igen, men det er en "bakterie" og derfor kan du stadig godt gå med smitten du vil jo self bare ikke selv få det...

men i hvert fald jeg synes IKKE at det ligner, synes lussinge syge plejer være meget mere "eksem" lignende... har det i hvert fald været her ved begge mine...

Anmeld

30. juni 2013

Pikku Myy

DianaRJS skriver:

korrekt at du ikke kan få det igen, men det er en "bakterie" og derfor kan du stadig godt gå med smitten du vil jo self bare ikke selv få det...

men i hvert fald jeg synes IKKE at det ligner, synes lussinge syge plejer være meget mere "eksem" lignende... har det i hvert fald været her ved begge mine...

Lussingesyge skyldes ikke en bakterie, men virus. Virus kan ikke overleve uden en vært, så TS kan ikke videreføre evt virus fra sin datter uden selv at være smittet (og det er hun ikke).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.