4-5 mdr. Hvordan ser jeres aften/nat ud ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
17 svar
3 synes godt om
29. juni 2013

Mum33

Ja hvordan og hvorledes gør i ? jeg tænker putning, klokslet, spisning , osv. ? Eget værelse/jeres seng ? 

Fortæl gerne - tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Enirt

l.b. skriver:

Ja hvordan og hvorledes gør i ? jeg tænker putning, klokslet, spisning , osv. ? Eget værelse/jeres seng ? 

Fortæl gerne - tak 

Da Magnus var i den alder prøvede vi at lave en fast putning sådan mellem 19-20.30. Det fungerede i en periode, men så ændrede han sin døgnrytme og så kunne det ikke mere lade sig gøre. Det vi har som fast ting, er at vi synger en til tre godnat sange for ham og det er de samme hver gang.

1. Solen er så rød mor

2. Jeg en gård mig bygge vil

3. Jeg ved en lærkerede

Han har sovet i eget værelse fra han var omkring en månede. Han vækkede mig konstant med sine lyde og roden rundt. Så jeg fik bare ikke sovet særlig godt og så blev han vækket af sin fars forfærdelige vækkeur hver morgen selvom han trængte til at sove. Så det hang bare ikke sammen at skulle sove i samme rum alle 3.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil vide mht spisning? Er det hvordan og hvor ofte min dreng spiser eller er det hvor vi som familie spiser aftens mad? uddyb gerne

Anmeld

29. juni 2013

SKR

Milo er 5 måneder og siden han var 3 måneder er han kommet i seng mellem kl. 19 og 19.30.
Han får mos ved 18 tiden, leger lidt og kommer så med op til putning. Jeg fortæller ham at nu skal han i seng, så han skal have en tør ble og med ind i vores seng og læse godnat historie.
Vi tager hans dyne, sut og putte løve med ind i vores seng og læser en bog. Så kommer han over i tremmesengen ( den er lige for to dage siden kommer ind på hans værelse).
Der får han tilbudt lidt at drikke og så tænder jeg en måne der spiller en godnat sang. Imens månen spiller nusser ved ham på håret, og når han er ved at falde hen, siger jeg godnat og sov godt. mor og far elsker dig og går stille ud. Han mærker eller ser for det meste at jeg går, men jeg skal næsten aldrig ind til ham igen.

Det her tager mellem en halv time og tre kvarter

Når jeg går i seng får han en drømmeflaske og sover så indtil 06.30 næste morgen

Anmeld

29. juni 2013

FamilenStorm

l.b. skriver:

Fortæl gerne - tak 

Her runder Elias 6 mdr lige om lidt...

Han kom på sit eget værelse for 3 dage siden, da han i 3 nætter havde holdt sin egen fest og jeg til sidst var TRÆT!!

Vores putterytme er:

Mos mellem kl. 17-18

Godnat flaske sammen med de samme 2 godnatsange mellem kl.19-20

Natflaske mellem Kl. 23-01

Nat/Morgen amning kl. 04 -06

Kl 07:00 står vi op

Vil klart sige at vores natteroderi er blevet meget bedre efter han er kommet på sit eget værelse. Da han sov inde hos os, havde vi taget siden af hans seng, så den stod i forbindelse med vores. Det kunne godt blive til mange amninger i løbet af natten..

Anmeld

29. juni 2013

2babygirls

l.b. skriver:

Fortæl gerne - tak 

Anemone blir 5 mdr d. 6 juli.

Kl 20 ammer jeg liggende i et mørkt rum og så falder hun gerne i søvn ved mig hvorefter jeg flytter hende ind på eget værelse i tremmesengen.

Så vågner hun alt mellem kl 5 og 8 næste dag. Nogle gange vil hun have lidt mad ved midnat hvis hun ikke har spist nok ved mig fra kl 18.

Anmeld

29. juni 2013

Mum33

Enirt skriver:

Da Magnus var i den alder prøvede vi at lave en fast putning sådan mellem 19-20.30. Det fungerede i en periode, men så ændrede han sin døgnrytme og så kunne det ikke mere lade sig gøre. Det vi har som fast ting, er at vi synger en til tre godnat sange for ham og det er de samme hver gang.

1. Solen er så rød mor

2. Jeg en gård mig bygge vil

3. Jeg ved en lærkerede

Han har sovet i eget værelse fra han var omkring en månede. Han vækkede mig konstant med sine lyde og roden rundt. Så jeg fik bare ikke sovet særlig godt og så blev han vækket af sin fars forfærdelige vækkeur hver morgen selvom han trængte til at sove. Så det hang bare ikke sammen at skulle sove i samme rum alle 3.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil vide mht spisning? Er det hvordan og hvor ofte min dreng spiser eller er det hvor vi som familie spiser aftens mad? uddyb gerne

Hvor ofte han spiser om natten ?  Og tak for svar 

Anmeld

29. juni 2013

Mum33

SKR skriver:

Milo er 5 måneder og siden han var 3 måneder er han kommet i seng mellem kl. 19 og 19.30.
Han får mos ved 18 tiden, leger lidt og kommer så med op til putning. Jeg fortæller ham at nu skal han i seng, så han skal have en tør ble og med ind i vores seng og læse godnat historie.
Vi tager hans dyne, sut og putte løve med ind i vores seng og læser en bog. Så kommer han over i tremmesengen ( den er lige for to dage siden kommer ind på hans værelse).
Der får han tilbudt lidt at drikke og så tænder jeg en måne der spiller en godnat sang. Imens månen spiller nusser ved ham på håret, og når han er ved at falde hen, siger jeg godnat og sov godt. mor og far elsker dig og går stille ud. Han mærker eller ser for det meste at jeg går, men jeg skal næsten aldrig ind til ham igen.

Det her tager mellem en halv time og tre kvarter

Når jeg går i seng får han en drømmeflaske og sover så indtil 06.30 næste morgen

En drømmeflaske  Altså flaske med mælk eller hvordan ? 

Anmeld

29. juni 2013

Mum33

FamilenStorm skriver:

Her runder Elias 6 mdr lige om lidt...

Han kom på sit eget værelse for 3 dage siden, da han i 3 nætter havde holdt sin egen fest og jeg til sidst var TRÆT!!

Vores putterytme er:

Mos mellem kl. 17-18

Godnat flaske sammen med de samme 2 godnatsange mellem kl.19-20

Natflaske mellem Kl. 23-01

Nat/Morgen amning kl. 04 -06

Kl 07:00 står vi op

Vil klart sige at vores natteroderi er blevet meget bedre efter han er kommet på sit eget værelse. Da han sov inde hos os, havde vi taget siden af hans seng, så den stod i forbindelse med vores. Det kunne godt blive til mange amninger i løbet af natten..

Min søn spiser og ofte. Nogle gange 5 gange om natten  Vi har lige i dag flyttet sengen på eget værelse, så er meget spændt på hvordan det går i nat 

Anmeld

29. juni 2013

Mum33

2babygirls skriver:

Anemone blir 5 mdr d. 6 juli.

Kl 20 ammer jeg liggende i et mørkt rum og så falder hun gerne i søvn ved mig hvorefter jeg flytter hende ind på eget værelse i tremmesengen.

Så vågner hun alt mellem kl 5 og 8 næste dag. Nogle gange vil hun have lidt mad ved midnat hvis hun ikke har spist nok ved mig fra kl 18.

Hvor dejligt hun kan sove så længe  Her spiser vi mellem 2 og 5 gange 

Anmeld

29. juni 2013

Kay

da elna var 4 -5 måneder blev hun puttet kl 21 i seng ved siden af os... og faktisk da hun var 4½ måned stoppede hun med at spise om natten... og sov fra kl 21 til ved 8-9 tiden næste morgen...

selvfølgelig vågnede hun og skulle havde sutten... men hun fravalgte selv natspisningen... da hun var 5 måneder fravalgte hun amning helt...  jeg har heletiden ammet men siden hun var 1 måned gammel har jeg supleret med mme...

hun har nu fravalgt alle andre flasker end hendes godnatflaske, de røg sådan 1 for en i tankt med hun gerne ville havde mere rigtig mad  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.