Anonym skriver:
Føler mig som jordens dårligeste mor!!!! 
Føler ikk jeg har overskud til mit barn på 2år.
Når barnet laver unoder takler jeg det faktisk ikke særlig godt, råber istedet og giver op
Har så dårlig samvittighed 
Har ikk ret meget overskud til at leget, hygge osv med mit barn.
Jeg sidder bare og nørder telefon og ser frem til barnet skal sove 
Fortjener slet ikk mit barn 

Kan med det samme se at jeg takler tingene forkert men så er det jo fir sent at gøre om 
Mit hjerte græder !
Hvor længe har det stået på? Hvis det kun har været en kort periode, synes jeg ikke du skal klandre dig selv, vi har alle perioder ind imellem hvor overskuddet er lig 0.... Og hvis ikke dit barn lider nogen nød eller er påvirket af det, synes jeg ikke det er verdens største problem... Jeg kan også sagtens sidde med Tlf eller ipad/pc mens vores dreng sidder på gulvet og leger og hygger sig... Det ser jeg ikke noget galt i, da de jo også skal kunne lege lidt selv... Selvfølgelig skal man så give dem opmærksomhed når de beder om det, men der skal jo være plads til det hele... Måske du skulle prøve at give dig selv lidt forkælelse når barnet er i institution eller i weekenden hvor barnet evt er et andet sted. En tur til frisøren, spa, meditation, en tur ud med vennerne... Det kan mange gange give fornyet energi og mere overskud til barnet bagefter...
mht at du råber og skælder ud, tror jeg det er et spørgsmål om at være lidt hård ved sig selv og simpelthen sige at det skal man bare ikke, og skulle det ske, så sig undskyld eller snak med barnet om det bagefter, og forklar at det var forkert, men at det barnet gjorde også var forkert... Eller hvordan man nu vil tackle det...
at du selv kan se der er noget galt er jo et skridt den rigtige vej, så du skal nok bare "hive dig selv lidt i nakken" 

Anmeld