Føler jeg er en dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.071 visninger
12 svar
7 synes godt om
29. juni 2013

Anonym trådstarter

Føler mig som jordens dårligeste mor!!!!
Føler ikk jeg har overskud til mit barn på 2år.
Når barnet laver unoder takler jeg det faktisk ikke særlig godt, råber istedet og giver op

Har så dårlig samvittighed

Har ikk ret meget overskud til at leget, hygge osv med mit barn.
Jeg sidder bare og nørder telefon og ser frem til barnet skal sove

Fortjener slet ikk mit barn

Kan med det samme se at jeg takler tingene forkert men så er det jo fir sent at gøre om

Mit hjerte græder !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

MorDk

Du må ikke banke dig selv i hovedet med at du er en dårlig mor. Vend den hellere om og sig: " Jeg er den bedste mor for mit barn" og så gøre noget vi de ting du sys halter eller du ikke er helt tilfreds med. Jeg ved det er nemmere sagt en gjort. Har du nogle du kan tale med? Betro dig til med disse tanker/følelser? Du er ikke unormal. I perioder kan alle forældre have det som du beskriver. Så tag den med ro. Træk vejret og start "forfra" Tænk på hvordan du ønsker at være som mor. Hvordan vil du gerne opdrage dit barn? Og så start med at sætte dig små mål.

Jeg havde det rigtig svært mht. opdragelse og var meget vrissen og råbte for meget og irettesatte konstant. Jeg var SÅ træt af at hører mig selv konstant og jeg fik det enormt dårligt med det og med mig selv. Jeg besluttede fra den ene dag til den anden: NU er det slut. Jeg startede mit eget lille projekt. "Projekt opdragelse uden at hæve stemmen"  

Håber du kommer lidt op af dit lille "hul" og prøver at hive fat i alle de positive ting. For dem er der sikkert en masse af også...

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Du må ikke banke dig selv i hovedet med at du er en dårlig mor. Vend den hellere om og sig: " Jeg er den bedste mor for mit barn" og så gøre noget vi de ting du sys halter eller du ikke er helt tilfreds med. Jeg ved det er nemmere sagt en gjort. Har du nogle du kan tale med? Betro dig til med disse tanker/følelser? Du er ikke unormal. I perioder kan alle forældre have det som du beskriver. Så tag den med ro. Træk vejret og start "forfra" Tænk på hvordan du ønsker at være som mor. Hvordan vil du gerne opdrage dit barn? Og så start med at sætte dig små mål.

Jeg havde det rigtig svært mht. opdragelse og var meget vrissen og råbte for meget og irettesatte konstant. Jeg var SÅ træt af at hører mig selv konstant og jeg fik det enormt dårligt med det og med mig selv. Jeg besluttede fra den ene dag til den anden: NU er det slut. Jeg startede mit eget lille projekt. "Projekt opdragelse uden at hæve stemmen"  

Håber du kommer lidt op af dit lille "hul" og prøver at hive fat i alle de positive ting. For dem er der sikkert en masse af også...

1000 tak for et godt svar

Kan også mærke at søvn er meget tiltrængt (selv skyldt, når jeg ikk får passet min seng)

Nej har ikk rigtig nogen jeg kan snakke med om disse ting, min familie ser kun alt det dårlige jeg gør

Lyder som en rigtig go ide med at sætte sig små mål og få rettet op på de ting man ikke er tilfreds med..

Anmeld

29. juni 2013

MorDk

Anonym skriver:

1000 tak for et godt svar

Kan også mærke at søvn er meget tiltrængt (selv skyldt, når jeg ikk får passet min seng)

Nej har ikk rigtig nogen jeg kan snakke med om disse ting, min familie ser kun alt det dårlige jeg gør

Lyder som en rigtig go ide med at sætte sig små mål og få rettet op på de ting man ikke er tilfreds med..

F.eks det med din telefon som du sidder meget med. LÆG den væk når du leger/er sammen med dit barn. Dit barn skal være i fokus og skal ikke få en fornemmelse af at det kommer i 2.række (hvis du forstår) Personligt findes der intet være end at være på Café med en veninde som bruger det meste af tiden på at glo i sin tlf. for at tjekke mails, sms og tjekke facebook  Man føler sig pænt ligegyldig.

Dit barn har brug for dig og din omsorg. Tlf'en må vente til barnet sover eller laver andet. Lav evt. en regel om at når du sætter dig og leger med dit barn så sluk tlf. eller nettet på tlf.

Anmeld

29. juni 2013

IT-nørd

Anonym skriver:

Når barnet laver unoder takler jeg det faktisk ikke særlig godt, råber istedet og giver op

Kan med det samme se at jeg takler tingene forkert men så er det jo fir sent at gøre om

Mit hjerte græder !

Jeg synes du skal have hjælp hurtigst muligt! Det er ikke sundt for barnet at være tilsidesat og råbt af!

Det at du selv kan se det, er et skridt i den rigtige retning, men for dit barns skyld må du søge hjælp hurtigst muligt. Når du ikke selv kan lave denne dårlige stil om, har du brug for støtte. 

Dit barn fortjener ikke at blive behandlet sådan. Hvordan trives barnet udenfor hjemmet? Har du et netværk omkring dig som kan støtte dig?

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

F.eks det med din telefon som du sidder meget med. LÆG den væk når du leger/er sammen med dit barn. Dit barn skal være i fokus og skal ikke få en fornemmelse af at det kommer i 2.række (hvis du forstår) Personligt findes der intet være end at være på Café med en veninde som bruger det meste af tiden på at glo i sin tlf. for at tjekke mails, sms og tjekke facebook  Man føler sig pænt ligegyldig.

Dit barn har brug for dig og din omsorg. Tlf'en må vente til barnet sover eller laver andet. Lav evt. en regel om at når du sætter dig og leger med dit barn så sluk tlf. eller nettet på tlf.

Ja det skal jeg viekelig ha lært !!!!
Svigter jo mit barn

Anmeld

29. juni 2013

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Jeg synes du skal have hjælp hurtigst muligt! Det er ikke sundt for barnet at være tilsidesat og råbt af!

Det at du selv kan se det, er et skridt i den rigtige retning, men for dit barns skyld må du søge hjælp hurtigst muligt. Når du ikke selv kan lave denne dårlige stil om, har du brug for støtte. 

Dit barn fortjener ikke at blive behandlet sådan. Hvordan trives barnet udenfor hjemmet? Har du et netværk omkring dig som kan støtte dig?

Vil lige sige, at dette ikke sker dagligt..
Barnet fungere ligeså godt ude af hjemmet som herhjemme..

Glad og frisk barn - som prøver alle grænser af hjemme efter samvær med far.

Mit barn lider ikk, som jeg synes du får det ril at lyde som om.

Jeg til tider handler forkert, men umilbart ikk nået mit barn yderligere er påvirket af.
Da jeg snakker med barnet om det bagefter så godt som man nu kan til en to årige.

Anmeld

29. juni 2013

Masig

Anonym skriver:

Mit hjerte græder !

Hvor længe har det stået på? Hvis det kun har været en kort periode, synes jeg ikke du skal klandre dig selv, vi har alle perioder ind imellem hvor overskuddet er lig 0.... Og hvis ikke dit barn lider nogen nød eller er påvirket af det, synes jeg ikke det er verdens største problem... Jeg kan også sagtens sidde med Tlf eller ipad/pc mens vores dreng sidder på gulvet og leger og hygger sig... Det ser jeg ikke noget galt i, da de jo også skal kunne lege lidt selv... Selvfølgelig skal man så give dem opmærksomhed når de beder om det, men der skal jo være plads til det hele... Måske du skulle prøve at give dig selv lidt forkælelse når barnet er i institution eller i weekenden hvor barnet evt er et andet sted. En tur til frisøren, spa, meditation, en tur ud med vennerne... Det kan mange gange give fornyet energi og mere overskud til barnet bagefter...

mht at du råber og skælder ud, tror jeg det er et spørgsmål om at være lidt hård ved sig selv og simpelthen sige at det skal man bare ikke, og skulle det ske, så sig undskyld eller snak med barnet om det bagefter, og forklar at det var forkert, men at det barnet gjorde også var forkert... Eller hvordan man nu vil tackle det...

at du selv kan se der er noget galt er jo et skridt den rigtige vej, så du skal nok bare "hive dig selv lidt i nakken" 

Anmeld

29. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Mit hjerte græder !

Hvor længe har det stået på? Er du sanmmen med far så han muligvis kan overtage når du ikke har overskuddet? 

Anmeld

29. juni 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Vil lige sige, at dette ikke sker dagligt..
Barnet fungere ligeså godt ude af hjemmet som herhjemme..

Glad og frisk barn - som prøver alle grænser af hjemme efter samvær med far.

Mit barn lider ikk, som jeg synes du får det ril at lyde som om.

Jeg til tider handler forkert, men umilbart ikk nået mit barn yderligere er påvirket af.
Da jeg snakker med barnet om det bagefter så godt som man nu kan til en to årige.

Men hvis du ikke synes det er et problem ,hvorfor laver du så en tråd om at du føler dig som en dårlig mor?

Du ved jo godt at det ikke er ok ,og self er det ikke rart at der er nogen der sætter ekstra spot on.

Men dit barn har det jo ikke godt hvis det er som du beskriver.

At blive ignoreret og råbt af, er der jo ingen der synes er dejligt-Hvis du har det sådan at du ikke magter dit barn i det daglige samt som du selv skriver hellere vil sidde med din tlf og venter kun på at du kan putte dit barn.

Og jo det tager man skade af på sigt. Og ja dit barn kan godt mærke at du tæller min til det skal sove.Børn er mere fintfølende end som så.

Så jeg er helt enig i at hvis det her er som du beskriver bør du søge hjælp ved din sp eller læge.

Du behøver ikke skamme dig over at bede om hjælp,tværtimod er det rigtigt godt at du selv kan se at det her er ikke godt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.