Trine89 skriver:
Tietzes syndrom.?
Jeg har ALLE symtomer der er skrevet om dette, men min lægen vil ikke rigtig be- eller afkræfte dette. hun bliver ved med at sige at de jo nok skal gå i sig selv.
Jeg har haft det VILDESTE smerter i venstre siden, det gør ondt når jeg rejser mig fra sengen eller sofaen, når jeg vender mig om i sengen, når jeg hoster, nyser og tager dybe vejrtrækninger. det er der det gør mest ondt, når jeg bare er helt stille har jeg en konstant trykken. det er rimelig ubehageligt. Det har varret ca 3 uger nu og det er bestemt ikke sjovt. Vil selvfølgelig ringe til min lægen efter weekenden (hvis jeg da kan holde det ud så længe)
Men ville egentlig bare høre om der er nogle af jer der kender dette? og i så fald, hvor længe det stod på. ?
Jeg havde det. Gjorde ikke rigtig voldsomt ondt, jeg blev bare irritabel.. Sådan MEGA irritabel.. Det føltes nogle gange som om der kravlede en milliard myre rundt derinde og bed..
Var til lægen med det, men ikke noget der blev gjort noget ved og forsvandt igen, da jeg havde født..
Fandt det her:
Man kan behandle med midler, der kan undertrykke inflammationen. I nogle tilfælde gør eman dette ved at sprøjte binyrebarkhomon ind på stedet.
Sygdommen forsvinder oftest af sig selv.
Følgende øger inflammationen
• Arachidonsyre (oksekød, mejeriprod., indmad)
• For mange flerumættede fedtsyrer i forhold til omega-3. Undgå margarine
• Stegning
• Transfedtsyrer
• Sukker, insulin
• Homocystein
• Tobaksrøg
• Kunstige kemiske stoffer
Følgende modvirker inflammation:
• Antioxidanter, bl.a. C-vitamin (et gram to gange dagligt) og selen, 200 mikrogram dgl., fx Seleno Precise.
• E-vitamin, fx Cardi-E eller Natur-E, to kapsler dagligt
• Fiskeolie, bedst det flydende Eskimo-3, en barneskefuld dagligt
• B12, B6 og folinsyre hæmmer homocystein
• Artiskok, chili, Aronia og andre mørke bær, fx Aroniasaft (helsekostforr).
• Olivenolie, omega-3 fedtsyrer
• Policosanol
• Pycnogenol
• Curcumin (fx Turmeric eller Curcuma longa), krydderier
• Ingefær, fx Urizal eller Zingiberin)
• Stephania tentandra – fen-fang-qi (kinesisk)
Lokalt kan man bruge gigtcremer af forskellig art, fx MSM creme med glukosamin