Nogen der kender til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.234 visninger
11 svar
1 synes godt om
29. juni 2013

Trine89

Tietzes syndrom.? 

Jeg har ALLE symtomer der er skrevet om dette, men min lægen vil ikke rigtig be- eller afkræfte dette. hun bliver ved med at sige at de jo nok skal gå i sig selv. 

Jeg har haft det VILDESTE smerter i venstre siden, det gør ondt når jeg rejser mig fra sengen eller sofaen, når jeg vender mig om i sengen, når jeg hoster, nyser og tager dybe vejrtrækninger. det er der det gør mest ondt, når jeg bare er helt stille har jeg en konstant trykken. det er rimelig ubehageligt. Det har varret ca 3 uger nu og det er bestemt ikke sjovt. Vil selvfølgelig ringe til min lægen efter weekenden (hvis jeg da kan holde det ud så længe) 

Men ville egentlig bare høre om der er nogle af jer der kender dette? og i så fald, hvor længe det stod på. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Rockertand

Trine89 skriver:

Tietzes syndrom.? 

Jeg har ALLE symtomer der er skrevet om dette, men min lægen vil ikke rigtig be- eller afkræfte dette. hun bliver ved med at sige at de jo nok skal gå i sig selv. 

Jeg har haft det VILDESTE smerter i venstre siden, det gør ondt når jeg rejser mig fra sengen eller sofaen, når jeg vender mig om i sengen, når jeg hoster, nyser og tager dybe vejrtrækninger. det er der det gør mest ondt, når jeg bare er helt stille har jeg en konstant trykken. det er rimelig ubehageligt. Det har varret ca 3 uger nu og det er bestemt ikke sjovt. Vil selvfølgelig ringe til min lægen efter weekenden (hvis jeg da kan holde det ud så længe) 

Men ville egentlig bare høre om der er nogle af jer der kender dette? og i så fald, hvor længe det stod på. ?

Der kan også kan være tale om en fibersprængning i brystmuskulaturen, som giver samme symptomer, og der er nok også andre muligheder.
Men ja, kender til syndromet.

Anmeld

29. juni 2013

K&S

Trine89 skriver:

Tietzes syndrom.? 

Det kunne godt lyde som en fibersprægning, har du været syg eller hostet meget? 

Anmeld

29. juni 2013

UnderCover37

Trine89 skriver:

Tietzes syndrom.? 

Du kunne fejle så mange andre ting end lige det; som andre nævner en fibersprængning, løs brusk mellem et par ribben eller en nerve der sidder i klemme i ryggen...

Synes du skal opsøge en kiropraktor eller en fys, når nu din læge ikke er helt enig i din egen diagnose

God bedring!

Anmeld

29. juni 2013

Trine89

K&S skriver:

Det kunne godt lyde som en fibersprægning, har du været syg eller hostet meget? 

Ja kort inden dette begyndye havde jeg en en meget slem 'øver luftvejs virus' hvor jeg næsten hostede kobstant i 2,5 uge. 

Anmeld

29. juni 2013

Trine89

UnderCover35 skriver:

Du kunne fejle så mange andre ting end lige det; som andre nævner en fibersprængning, løs brusk mellem et par ribben eller en nerve der sidder i klemme i ryggen...

Synes du skal opsøge en kiropraktor eller en fys, når nu din læge ikke er helt enig i din egen diagnose

God bedring!

Det er ikke ryggen. Det tjekkede min læge nemlig også da jeg var der. Så det er noget der omme foran.

så det er nok noget andet. Men problemet er bare at min læge bare siger der intet er :/ men jeg kan jo mærke at det gør ondt at pommeren til når jeg laver den mindste bevægelse. 

Anmeld

29. juni 2013

Trine89

Rockertand skriver:

Der kan også kan være tale om en fibersprængning i brystmuskulaturen, som giver samme symptomer, og der er nok også andre muligheder.
Men ja, kender til syndromet.

Det kan nemt være. 

Hvor længe tror du det vil vare med disse smerter ved en fibersprængning? 

Anmeld

29. juni 2013

Lusi

Trine89 skriver:

Tietzes syndrom.? 

Jeg havde det. Gjorde ikke rigtig voldsomt ondt, jeg blev bare irritabel.. Sådan MEGA irritabel.. Det føltes nogle gange som om der kravlede en milliard myre rundt derinde og bed..

Var til lægen med det, men ikke noget der blev gjort noget ved og forsvandt igen, da jeg havde født..

Fandt det her:

Man kan behandle med midler, der kan undertrykke inflammationen. I nogle tilfælde gør eman dette ved at sprøjte binyrebarkhomon ind på stedet.

Sygdommen forsvinder oftest af sig selv.

Følgende øger inflammationen

• Arachidonsyre (oksekød, mejeriprod., indmad)

• For mange flerumættede fedtsyrer i forhold til omega-3. Undgå margarine

• Stegning

• Transfedtsyrer

• Sukker, insulin

• Homocystein

• Tobaksrøg

• Kunstige kemiske stoffer

Følgende modvirker inflammation:

• Antioxidanter, bl.a. C-vitamin (et gram to gange dagligt) og selen, 200 mikrogram dgl., fx Seleno Precise.

• E-vitamin, fx Cardi-E eller Natur-E, to kapsler dagligt

• Fiskeolie, bedst det flydende Eskimo-3, en barneskefuld dagligt

• B12, B6 og folinsyre hæmmer homocystein

• Artiskok, chili, Aronia og andre mørke bær, fx Aroniasaft (helsekostforr).

• Olivenolie, omega-3 fedtsyrer

• Policosanol

• Pycnogenol

• Curcumin (fx Turmeric eller Curcuma longa), krydderier

• Ingefær, fx Urizal eller Zingiberin)

• Stephania tentandra – fen-fang-qi (kinesisk)

Lokalt kan man bruge gigtcremer af forskellig art, fx MSM creme med glukosamin

Anmeld

29. juni 2013

Rockertand

Trine89 skriver:

Det kan nemt være. 

Hvor længe tror du det vil vare med disse smerter ved en fibersprængning? 

Uh, det er nok ca. 15 år siden, jeg havde sådan en, men jeg mener, at jeg var sygemeldt 2-3 uger,men jeg kan faktisk ikke huske så meget omkring det, dog kan jeg sagtens huske smerterne, der var så slemme, at jeg prøvede at holde vejret mange gange, bare for at få en pause fra smerterne, der kom, når jeg trak vejret.....det var ikke en holdbar løsning

Anmeld

29. juni 2013

Trine89

Rockertand skriver:

Uh, det er nok ca. 15 år siden, jeg havde sådan en, men jeg mener, at jeg var sygemeldt 2-3 uger,men jeg kan faktisk ikke huske så meget omkring det, dog kan jeg sagtens huske smerterne, der var så slemme, at jeg prøvede at holde vejret mange gange, bare for at få en pause fra smerterne, der kom, når jeg trak vejret.....det var ikke en holdbar løsning

Jeg har haft det i tre uge og det det har ikke aftaget det mindste. syntes nærmere det er blevet lidt værre  

Det gør nemlig bare ondt af pommeren til uanset hvad man gør. Jeg må lige hive fat i lægen og høre om jeg ikke kan få noget for det. for det hjælper ikke med ipren eller penodil og jeg sover bare af lort om natten fordi jeg vågner ved den mindste bevægelse næsten  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.