Hvad mener I? (Vanvidspåkørsel endte med abort)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
17 svar
0 synes godt om
9. juli 2009

Tynen

Nogen der hørte om ham billisten der påkørte en gravid i Nyhederne imorges?
(Ellers kan I læse om det her:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23590964.html?forside   )

Nu er han godt nok blevet løsladt, men imorges snakkede de om en eventuel sigtelse for uagtsomt manddrab eftersom kvinden aborterede et foster i 5. uge.

Hvad mener I om det?
Er det "okay" eller er det at "overdrive"?

Har spekuleret meget over det idag, så nu bliver jeg altså nødt til at høre hvad I andre mener om sagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

Lise

Jeg synes det er at overdrive. Det er jo meget synd for kvinden der aborterede, men altså...5. uge er jo virkelig nyt. Det er jo ikke en baby.

Hader i øvrigt det kryds!!! Man kan aldrig nå hele vejen over som fodgænger, så man ender med at stå og flagre ude på midten, mens biler drøner om ørene på én - og der er sgu mange der kører hurtigere end 60 dér!

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

Det er at overdrive. Jeg mener, at man er for tidligt i graviditeten til at kunne tale om manddrab, da man stadig ikke er ovre den værste risiko for SA. Det burde skille ved abortgrænsen på 12 uger eller lige der omkring. Men selvfølgelig er det da dybt tragisk, når det sker...

Knus Linda 26+5

Anmeld

9. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg så det godt - og ved faktisk ikke helt rigtigt hvad jeg mener.
Jeg tror (uden at være helt sikker) at et foster først får juridiske rettigheder når det er ældre end 20. uge (kan ikke huske helt hvornår), og derfor tror jeg ikke, at det vil være en juridisk mulighed at tiltale ham for uagtsomt manddrab.

Jeg har lige mistet i en meget tidlig SA (5+0), og har ikke været særlig påvirket af det rent psykisk. Jeg havde meget svært ved at se mig selv som gravid, da det ikke var planlagt, men andre der virkelig har ønsket det, ser det jo som et barn fra de to streger, og vil føle at et barn er slået ihjel... Jeg er ret splittet, for egentlig er abort tilladt indtil 12. uge , og det vil jo så også være mord på et barn (og ikke et foster) - og jeg er absolut pro-abort.
Men samtidig er det jo ikke første gang han har kørt råddent, og han har frataget en kvinde hendes drøm (må man gå ud fra), og det skal han da også straffes for - synes generelt at straffe til vanvidsbilister er komplet latterlige i DK.  Havde hun været længere henne, havde jeg ikke været i tvivl...

Men er som sagt meget splittet, og ved faktisk ikke helt hvad jeg mener...

Anmeld

9. juli 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg synes virkelig det er at overdrive. 5 uger er ikke et barn, men et foster. Hvis det overhovedet er så meget. Ja han er et fjols af format, men uagtsomt manddrab....det er da at presse citronen en anelse

Anmeld

9. juli 2009

oo

det er virkelig trist for den kvinde og for hende har det helt sikkert allerede været et barn, men nu er loven i dk jo sådan, at vi kan få abort indtil 12. uge og hvis han skulle sigtes for uagtsomt manddrab, så skulle alle de der udfører og får udført abort jo også sigtes.

jeg har en veninde der mistede sit barn i 5. måned fordi en mand kørte ind i hende på cykelstien (han i bil, hun på cykel) og der syntes jeg fx at det er fint at sigte ham for uagtsomt manddrab, men ikke før efter abortgrænsen. (han blev dog ikke sigtet overhovedet)

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

Se også lge dette link. Det er jo helt grotesk med den danske lovgivning i de her tilfælde.

Anmeld

9. juli 2009

KWL

Ved faktisk ikke hvad jeg tænker... Men for kvinden og hendes mand var det allerede et barn og en fremtid som nu er ødelagt.
Kan godt være det var et uheld men så kan man da for  #'*¤# overholde fartgrænsen. Især i byen med så mange mennesker.
Stakkels kvinde og hendes nærmeste, stakkels mand der kørte bilen

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

linda2009 skriver:

Se også lge dette link. Det er jo helt grotesk med den danske lovgivning i de her tilfælde.

Glemte lige at vedhæfte linket....
http://videnskab.dk/content/dk/samfund/politikere_er_bange_for_etik/hvornar_har_et_foster_rettigheder

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

Kristinewl skriver:

Ved faktisk ikke hvad jeg tænker... Men for kvinden og hendes mand var det allerede et barn og en fremtid som nu er ødelagt.
Kan godt være det var et uheld men så kan man da for  #'*¤# overholde fartgrænsen. Især i byen med så mange mennesker.
Stakkels kvinde og hendes nærmeste, stakkels mand der kørte bilen

Stakkels mand der kørte bilen....? Jeg har ingen medlidenhed med ham. Han har tre andre verserende sager om færdselsovertrædelser bare fra i år. I den ene sag har anklageren krævet en frakendelse af kørekortet. I min optik er det utroligt, han ikke er blevet klogere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.