Moderinstinkt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
12 svar
24 synes godt om
28. juni 2013

mommy1991

Som vordende mor går jeg selvfølgelig med tankerne: Sætter mit moderinstinkt ind? Ved jeg mon hvorfor min (kommende) søn græder? Kan jeg kende forskel på de forskellige gråd?

Hvordan har I oplevet det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2013

L&V

emmagirl skriver:

Som vordende mor går jeg selvfølgelig med tankerne: Sætter mit moderinstinkt ind? Ved jeg mon hvorfor min (kommende) søn græder? Kan jeg kende forskel på de forskellige gråd?

Noget kommer lige så snart de ligger ham ved dig andet lære du hen af vejen.. Det vigtigste er du giver dig tid til at lære at læse ham og forstå ham, der er de første par uger bare super vigtige.. Også ska man lytte til sig selv, hvis du tænker han virker sulten selv om det er 5min siden du ammede sidst og kloge bedste siger nej nej det er bare en prut så am ham for det er dig der kender ham..

Anmeld

28. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
emmagirl skriver:

Det er ikke noget man bare ved, man skal lære sin baby at kende og så kommer alle de der ting af sig selv

i starten prøver man sig frem, og stille og roligt lære man at læse barnets signaler  

Anmeld

28. juni 2013

smølfine

emmagirl skriver:

Og så lad være med at blive fortvivlet hvis den store moderfølelse ikke ruller ind over dig, når barnet bliver lagt op til dig, det er altså ikke givet at den gør det, men det er der ikke noget forkert i, den kommer hos nogen først med tiden.

Og som en anden skriver, så skal du først lære dit barn at kende, det er jo som at møde et helt nyt menneske

Anmeld

28. juni 2013

Fuglemor

emmagirl skriver:

Tro mig det vil hurtig komme. og du vil ikke være i tvivl om hvorfor dit barn reagere eller græder som det gør. Men al begyndelse er svær og der gik lidt før jeg kunne aflæse hvad de forskellige græd betød. I dag hvis jeg har passet en venindes barn en del kan så kan jeg også hurtig finde ud af hvornår det er gråd eller feks at barnet er pylret. 

Anmeld

28. juni 2013

k&k&k&k

emmagirl skriver:

Det skal nok komme! Bare rolig

Hos nogle med det samme og andre (som mig selv) hen ad vejen!

Fik for 4 uger siden mit 2. Barn og det har været lidt svære denne gang, men jeg tager det roligt, for jeg ved det kommer

Anmeld

28. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg havde en fornemmelse for det.. og resten kommer med erfaringen

Tror at sønnen var 2 mdr da jeg begyndte at kunne kende forskel med sikkerhed på gråden... og kunne fortælle kæresten hvornår det var hvad så han også hurtigt lærte det

Idag er det tydeligere da når det er hysteri så er der ingen tårer og hvis han er rigtig ked så kommer tårene væltende

Anmeld

28. juni 2013

Clisolka

emmagirl skriver:

Det skal nok komme stille og roligt efter fødslen - bare vent og se  Jeg havde det ikke lige med det samme, men det tog lidt tid at lære, og det vil det bestemt også gøre her 2. gang når lillebror kommer 

Anmeld

28. juni 2013

MissTas

emmagirl skriver:

Vil sige ligesom de andre. Lær dit barn at kende, tolk hans/hendes signaler, så kommer det lynhurtigt. Man er faktisk slet ikke i tvivl og det er så tydeligt at hører forskel når det er Er helt sikker på, at du opdager det lige med det samme Held og lykke

Anmeld

28. juni 2013

Line&Mike

emmagirl skriver:

Det, at du har de tanker nu, viser at dit moderinstink allerede er sat ind 

Jeg vil blot tilslutte mig de andre der skriver, at du skal lære dit barn at kende.

Og som inspiration til, hvad de forskellige lyde/grådtyper betyder, så kan du jo kigge lidt på dette link - jeg ved ikke om din søn kommer til at sige det samme, men det lyder i hvert fald meget spændende! 

http://www.youtube.com/watch?v=PgkZf6jVdVg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.