Jeg har ikke lige læst alle beskederne, men kan da lige give mit syn på sagen.
Min egen mor er både ung og "gammel" mor .. Hun var 18 og 20 år da hun fik mine søstre, og 33 år da hun fik mig, og hun har været en fantastisk mor overfor os alle sammen. Overfor de to store, havde hun mere overskud og energi til dem, med mig havde hun mere livserfaring.
Jeg selv er ung mor, 21 år gammel, og det nyder det.
Har energi og overskud til min søn. Giver ham ALT hvad jeg har i mig.
Jeg synes det er lidt 50/50 fra person til person om det er godt eller skidt og være ung/gammel mor.
Nogle unge mødre klare det til UG, fordi de er mere modne og ansvarsfulde og vokser med opgaven, mens andre, tager lidt let på opgaven, og får så et chok, når barnet virkelig kræver dem 100%.
Nogle ældre mødre klare det til UG, pga. deres liverfaring, mens andre ældre mødre klare det knap så godt - Måske fordi de tror de ved alt det de skal vide, men så får de et chok, når udfordringerne melder sig.
Jeg synes faktisk godt at ældre mødre kan være lidt for hurtige til at dømme de unge mødre - For vi skal lige huske at INGEN er perfekte, vi laver alle sammen fejl, lige meget om vi er unge, eller gamle - Vores forældre går det også, stadig .. Fejler og lærer af det ! - Men heldigvis lærer vi da af dem
Anmeld